Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Terveys/ravinto - ketju

Featured Replies

Kirjoitettu

Dr Mosley käytti 20 viimeistä työvuottaan terveysasioiden taivuttamiseen rautalangasta maallikoille potilastyön sijasta. Itselleen kävi kuitenkin aika alkeellinen kämmi, mikäli kuolemassa oli tosiaan kysymys pelkästään elimistön pettäminen lämpöstressin tms. takia. Arvelen, että herra on ennenkin ollut etelänmailla.

Yritin itse taannoin aloittaa vuorikiipeilyharrastusta heikolla menestyksellä. Reittioppaissa on normaalisti maininta kiipeämiselle soveliaasta vuodenajasta tai kuukausista. Esim. kesä-elokuu ovat kiellettyjä sen takia, että seinämä avautuu auringon suuntaan ja että reitiltä ei pääse pois kesken matkan, jos voimat pettävät. Itse olen tullut vain kerran mäestä pois liiallisen kuumuuden takia (Dolceacquassa). Toivottavasti kerroin kantani selvästi.

• Viestejä 515
  • Katselut 34.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Vedin just antiterveysannoksen eli puoli uuninpellillistä tortillachipsejä juustokastikkeella ja salsalla. Juomana olut. 

• Mä epäilen, onko sen putiikin tuotteista luomua muu kuin säätiön toimarin susiturkishattu (susi on ruokittu alppialueen luomulampailla).

• edit; olin vastaavinani suoraan tempan postin alle, mutta tässähän on tullut vaikka mitä väliin   Mä tunsin oikeesti köyhän, kuollut brittikaverini, asui välillä kadulla, ei talvella varaa l

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
2.7.2024 klo 08.33, alpensau kirjoitti:

Onko täällä kauramaidon lipittäjiä ? Nyt hinnat ovat tulleet maidon tasolle. Kotimaista tuotemerkki maksaa n. 1,20 Prismassa. Mutta mitä siinä on ? Vesi, kaura 10 %, rapsiöljy, kalsium, suola, jodi, B2, B12 ja D2-vitamiinit. Iskukuumennettu. Hiilihydraatteja on eniten, 7,6 g/100g, rasvaa 1,4 g ja proteiineja 0,6 g. Mitä tästä pitäisi ajatella ?

Kaksi kertaa olen kokeillut kahvin seassa kun tavallista ei ollut tarjolla. Viimeksi se maistui jostain syystä ihan ookoolta, ekalla kerralla muistaakseni ei. Raakana en ole maistanut mutta en juo tavallistakaan maitoa muuta kuin silloin tällöin kaakaon muodossa. 

Kirjoitettu

Kaura(sokeri)juoma jäi mulla käyttöön. Sisällön puolesta tuo on lähinnä hiilihydraatteja. Kuidun määrää ei mainita tuoteselosteessa. Tuossa jotain infoa https://www.terve.fi/artikkelit/maito-vs-kaurajuoma

beetaglukaanikuitu

Beetaglukaani on pitkäketjuinen hiilihydraatti. Se muodostaa suolistossa veden kanssa geelin, joka estää ruoassa olevaa kolesterolia imeytymästä elimistöön. Geeli myös sitoo ohutsuolessa itseensä sappihappoja, joiden yksi rakennusaine on kolesteroli.

Joo ja rasvan laadun pitäisi olla terveellisempää kuin maidossa. Siis sen olemattoman määrän.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Verenpaineen takia määrättiin erilaisia kokeita. Nyt oli poikkeuksellinen paastovaatimus. Kahteen päivään ennen koetta ei saa juoda kahvia, teetä yms. kofellinipitoista. Vältettävä banaania, juustoa, kaakaota ja suklaata, vaniljaa, pähkinöitä. Ei alkoholia. Tällä kertaa kahvilakko otti koville. Oon pitänyt 2 kertaa aiemmin sellaisen, 1 kk kumpikin, jolloin ei mitään ongelmia. Nyt väsytti ihan pirusti, piti vetää päivällä tirsatkin. Lisäksi mun ruokavaliossa on juustoa aika lailla, joten aika ihmeissään sai olla, mitä söisi. Kotimittausten mukaan kahvin lopettaminen ei laskenut verenpainetta.

Aloin syömään pakastettuja kebablastuja  (75 % nautaa). Valmis broisku lihatiskiltä olis voinut myös tulla kyseeseen - ois ollut vielä terveellisempi.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Saatan paastota syksyllä itsekin, oli maksa-arvot (S-gt) suht korkeella ja en ole ryypiskeliyt (ennen verkoetta keväällä, sen jälkeen kyllä, kostoksi). Funtsin että sitkeä kaljamaha saattaa olla syynä, maksan rasvoittuminen. Tuntuu tuo möllikkä pysyvän myös aika sitkeästi tossa vaikka paino laskisikin jokusen kilon. Joten ennen about lokakuussa otettavia varmistuskokeita, täytynee yrittää tiputtaa ronskisti painoa, jos nyt lähtee ja jalksaa. Saattaa olla taas duunissa kuviot sitä rataa, että täytyy käyttää lohturuokaa säännöllisesti... 

Oli muuten hyvä lääkäri, selitti kesäkuun alussa että "otetaan tossa kuukauden kuluttua uusinta-arvot"... mä sanoin että lähden tässä kohta Italiaan ja sitten Lontooseen, voi vinetto maistua ko. kohteissa... lekuri totesi "ota kesä vähän rennommin sitten, katotaan noi myöhemmin". 

Mut joo, huomaa että 60 lähestyy: just kun sain verensokerin aisoihin (ilman lääkkeitä) tuli rasva-arvot, kun sain ne about kohilleen (ilman lääkkeitä) tuli maksa-arvot. Mitä sitten? Elämä on tälläistä "arvomme uuden vaiva"-lottoa, olisi varmaan pitänyt soittaa sitä rokkia vähän aktiivisemmin ja kuolla 27v.

Olen muuten huomannut että vähäisemmät "rokkarit" joille keitto kuitenkin maistuu, kuolevat nelikymppisinä, sitten 60v pintaan arvotaan taas erä lähtijöitä... 

Kirjoitettu
27 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti:

Olen muuten huomannut että vähäisemmät "rokkarit" joille keitto kuitenkin maistuu, kuolevat nelikymppisinä, sitten 60v pintaan arvotaan taas erä lähtijöitä... 

Näistä saisi oman ketjunsa 😁 Mä tein maahommia, vaikka olin lukenut lakitutkinnon nuorempana. Toki toiminimitoimisto pyöri sivussa. Lakipuolella joku sai maksakirroosin vajaa 50 vuotiaana, joku napin otsaansa ja joku sijoitti asiakasvaroja Lohtoon pörssiin ja jäi 8 milj mk tappiolle. Yx asiakasvaroja kadottaneista oli 8 vuotta samalla luokalla yo-tutkintoon asti. Mun palkka oli pienempi, mutta mä jäin tyytyväiseksi, kun tein himohommaani. Brittilaisessä lakitoimiston perustamisoppaassa kehoitetaan liittymään erilaisiin yhdistyksiin ja pyörimään niissä aktiivisesti. Se tuottaa asiakkaita. Toisaalta iltaryypiskely voi käydä kunnolle.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Mulla on ollut paljon epäonnistuineita muusikoita kaveripiireissä, on vieläkin, 2 jopa Spotifyssä, mutta ei mitään kuunteluharavia, sitten tunnen roudareita yms. . Näillä on tapana nollata keikan jälkeen ja monesti tämä johtaa ennenaikaiseen hautaan.

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Kirjoitettu
8 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

No nyt löyty hoivakoti

Motivoivia keskusteluja ja riippuvuusakupunktioita, puuhastelumahdollisuuksia mm. polkupyörä- ja puuverstaalla. Tavoitteemme on alkoholittomien jaksojen pidentäminen ja juomamäärän pienentäminen. Sosiaaliterapeutti auttaa itsenäisyyden ja omanarvontunteen vahvistamisessa ja aggressioiden purkamisessa. Kestäiskö pää ? Entä kulut, halvimmillaan 3.851,81 €/kk (oma osuus).

Kustannusesimerkki standardihuoneesta.

https://pflegenundwohnen.de/standorte/ojendorf/kostenubersicht-ojendorf

Kirjoitettu

Siis mun verenpainelääke toimi tosin hyvin. Mutta sen jälkeen kun tuli tieto että pulju loppuu, ei auta ollenkaan. Ihan tapissa on paineet - olkoot sitten. Kun on tietty stressi siellä niin ei siihen lääke auta.

Kirjoitettu
12 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

Siis mun verenpainelääke toimi tosin hyvin. Mutta sen jälkeen kun tuli tieto että pulju loppuu, ei auta ollenkaan. Ihan tapissa on paineet - olkoot sitten. Kun on tietty stressi siellä niin ei siihen lääke auta.

Jos lähetettäisiin sun aivoille väärä, positiivinen uutinen, niin kyllä se siitä.

Kirjoitettu

Ei, olen realisti, koskahan sitä viimeksi on hyviä uutisia tullut.... Olen tätä asiaa ajatellut ja hyväksynyt, miettinyt miten etenen.
Useamman vuoden pärjäilen ihan hyvin, ja olen jo nyt vähentänyt ostelua ja katson sen edullisemman...
Niukasti olen elänyt 2020 asti, 4 hyvää vuotta ja onnistunu säästään "pahan päivän tai vuosien" varalle.
Mutta eihän sitä koskaan tiedä, kun yksi ovi sulkeutuu voi toinen avautua.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.