Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Viimeisin tekosi?

Featured Replies

• Viestejä 2.9k
  • Katselut 205.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Kävin nostamassa lipun salkoon. 🇫🇮 Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille 🇫🇮  

• Temu-huijari lähetti ilmoituksen vastaisen tuotteen. Tästä suivaantuneena tilasin samaa skeidaa 10 kpl lisenpää ja jätin paketin noutamatta, jolloin se lähti takaisin kiinalaiselle huijarille, joka jo

• Toivotan hyvää joulua foorumillaisille, myös kattikaffilaan.

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Empä ole muuten itsekään ikinä traktorilla ajanut vaikka maalta olen kotoisin ja paalin keruussa ynnä muussa olen ollut mukana, jos ei lasketa pienenä isän sylistä ratin pyörittämistä, muita työkoneita enemmän löytyy listalta: pyöräkuormaaja, tuommonen pienempi työkone kuten Concorden kuvassa muistaakseni Lm trac, työntömastotrukki, vastapainotrukki, kaivinkone, metsäkone ( moto ja keruu ), kuorma-auto, puoliperävaunu ja täysperävaunu, nykyään ei onneksi tarvitse enää tapella noiden koneiden kanssa.

Kirjoitettu

No hain töitä Terveystalolta. Ei ole mahdollista paikan päälle tulla töihin, pitäisi tehdä kotona ja olla videoyhteys, sekä rekisteröityä taas yrittäjäksi. Ajokorttitodistushommia ei ole.
Kumminkin yritin! parhaani - se ei riittäny.

Kirjoitettu
52 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

No hain töitä Terveystalolta.

Verottaja pitää sun y-tunnusta uinuvana ties kuinka pitkään. Mullakin näkyy vielä. Mitä eroa tuossa olisi sun edelliseen elämääsi ? Kirjanpidon osaat tehdä itsekin. Toimiala on alviton, joten melkoisen pieni byrokratia. Mä laitan kaikki työt laskutuspalvelun kautta, se vähä mitä joskus on.

Kirjoitettu

y-tunnus poistuu 31.12. 2024, tästä kirjallinen päätös. Yritin anoa sitä aiemmin poistetuksi mutta päätös ei nyt sitten ehtiny.
Tuli verottajalta kirje....yritin soittaa mutta jonotusaika 10minuuttia ( maksullinen) niin käyn joskus paikan päällä kyselemässä miten tää verotus jatkossa menee kun en ole enää yrittäjä.
Tai sitten annan vaan olla.

Olihan tässä 3 ja puoli vuotta että kaikki oli mahdollista eikä tarvinu kaupassa hintoja katsella, ja oli unelmia, ja jaksamista.
Silti, ei se yksi unelma oli kuitenkaan ihan täysin poissuljettu, se olisi sellainen kokemus ja henkinen pääoma että olisin sillä tavoin miljonääri.

Kirjoitettu
21 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

käyn joskus paikan päällä kyselemässä miten tää verotus jatkossa menee kun en ole enää yrittäjä.

Finjobin sivulla on aika selkeä esitys. Linkki mun edellisessä viestissä.

Työsuhteita varten voi anoa verokorttia.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

^ joo mutta ei.
Sinun vastuullasi on markkinoida palveluasi ja tehdä työsi asiakkaallesi, yrittäjän byrokratia ja velvollisuudet jäävät meidän harteillemme. Huolehdimme palkan maksusta ja lakisääteisten maksujen kuten verojen laskemisesta ja tilittämisestä Verohallintoon.

Tästä oli jo aiemmin mainintaa, jäsen Concorde ehdotti jotain pikkuputiikkia kevytyrittäjänä, mutta ei päde luvanvaraiseen ( terveydenhuoltoala) toimintaan, jossa pitää olla toimitila ja välineitä ( tietokone, ammattikortinlukija, kortinlukijaohjelma, ajokorttitodistuksia varten näkötaulu, ja jos ole lääkärinä niin siellä puljussa pitää olla kaikenmaailman ensiapuvalmiusvälineet, vesipisteet sun muut...). Ja mietipä nyt pari kertaa että mä muka "markkinoisin palveluani" pitäisi olla tosi hyvä omalla alallaan, ja mä en ole.
Aika monta kertaa oon sanonu että jos mulla olisi varaa perustaa oma putiikki, mun ei tarvisi tehdä sitä.

Parhaiten multa sujuu ehkä valokuvaus, mutta ei niin hyvin että ammatiksi ( vaikka kun on noita "testejä" mikä ammatti sopisi sinulle parhaiten, niin tulee - valokuvaaja )

Se on nyt sillee että yritän elää täysillä tämän mitä on jäljellä, pärjään ihan hyvin takuueläkeikään asti ( 6v) ja sittenkin on säästössä, mutta kun mielenlaatu on aina huoli huomisesta.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Eilen olikin välipäivä viedä linnuille siemeniä, kun nilkka kipeytyi kauppareissukävelystä siinä määrin ettei pystyny. Tänään vein, jotain uudenlaista siemensekoitusta jossa on mukana myös auringonkukansiemeniä...voi valita mikä maistuu, sekä pähkinärouhetta. Olikin lintulauta melko tyhjä! Talipötkön palat oli syöty.
Tosi hitaasti jouduin laahusteleen nilkkakivun takia, ja oli kyllä liukasta.

Sitten autolumitöitä. Onneksi löysin kaipaamani rautalapion varastosta, sillä sai rouhittua tallautuneen lumen. Isä tuli avuksi kolaamaan.
Osaltani ihan maksimisuoritus, täysin uupunu. Pakko vielä kevyesti imuroida ja pyyhiä lattioita, sillä välin perunat ja porkkanat keittyi kypsiksi.
Otin buranan ja sitten olen juonut jaffaa ja syöny mandariineja.

Kirjoitettu

Tänäänkin sai urheilla. Kävin ähkimässä auton kokopeitteen ja sen alla lymyilleen filtin pois, raahasin kuivaushuoneeseen ( märkiä ei pystyny kantamaan ) ja sitten levittelin niitä naruille.
Voi että, sai tehdä töitä että se peite on narujen päällä. Puolet narutilasta on nyt mun peitteitäni.
Auton kokopeite tarvitsi 3 riviä narua, muuten helmat oli maassa.

Kirjoitettu
5 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Miksi filtti kokopeitteen alla???!

no se jäi siihen kun oli pakkasta ja tuulista...

Kävin Nakkilassa ( ja poikkesin Porin Prisman ostoskeskuksen apteekissa ja Alkossa - mobilatia ei ollu, ja ystävän glögi loppunu joka paikasta )No ostin jotain muuta kun sinne parkkipaikalle ajelin.
Nakkilasta oli kalatilaus, sekä nahkiaistilaus, ja sitten se mikä jännitti: pysyvätkö 3 pientä elävää nahkiaista elossa että saan vapautettua elävänä Kokemäenjokeen.
Hyvin lyhyt tutkimus ja vain muutama kuva ja sitten vein jääpalavedessä olevat nahkiaiset uuteen paikkaan josta Mikko vihjasi. Kyllä, sinne menivät nahkiaiset ja lähtivät uiskentelemaan.
Sitten auton tankkaus ja vein kaverille paketin.
Äskön purkasin tavarat ja kalahankinnat ja laitoin ruoka-annoksen valmiiksi. Ai niin se salaattikin pitää laittaa...

Kirjoitettu

Lomaa ( töistä) loppuelämä....tekemistähän tässä olisi vaikka miten.

Kokeilin nyt miten toimii kipugeeliyhdistelmä Cetilar ja Diclofenak, en halua lämmittävää vaikutusta vaan viilentävä jossa tulehduskipulääkekomponentti.
Liian ahkerasti kävelly ja 3 kertaa aikoinaan leikatut nilkat ( molemmat) jossain vaiheessa sitten kipeytyvät niin ettei voi taivuttaa.

Kirjoitettu

Suurin osa ruokahankinnoista suoritettu, vielä olisi kalakauppiailla käyntiä ja pistehankintoja säilyvyyden vuoksi.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.