Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Viimeisin hankintasi?

Featured Replies

Kirjoitettu
23 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Kyllä tämä on iso näyttö läppäriksi, tämmöisiä ei ole missään kaupan enää. Vein huoltoon taannoin, oho onpa iso näyttö!
Ja tässä on miellyttävä...mikähän sana se nyt on...tuossa on varaläppäri 15,6" ja se on jotenkin, ei näin tarkka. Tällä on hyvä tehdä kuvankäsittelyä. Eikä ole photoshop, vaan Photoimpact. 
Töissä on sitten ihan jäätävän iso näyttö, mutta tosi vanha näppäimistö. Mutta kun olen tottunu  naputtelemaan sillä niin sujuu nopeemmin kuin jollain toisella näppäimistöllä ( kokeilin, vaihdoin vanhan takaisin) 

Ja tässä on siis kyse siitä mikä toimii omiin juttuihin sopivimmin.

Toi on totta, että näppäimistöillä on isoja eroja. Toisilla kirjoittaa nopeasti ja helposti. Toisten kanssa hommaa kirjaimellisesti tökkii :)

Itse tykkään melko vähän alas painuvista napeista. Pojan pelinäppiksessä on hirmu isot ja korkeat napit joita joutuu painamaan liian syvään omaan makuun. Nykyinen työläppäri (Dell) jolla tätäkin naputtelen on ihan ok vaikkei täydellinen. Tyttären läppärissä on jostain syystä tosi erinomaiset napit.

Tässä Dellissä ärsyttää eniten lyhyt akunkesto. Puoli päivää tekee tiukkaa. Vanhalla (thinkpad Lenovo) teki töitä tarvittaessa työpäivän verran jos näytönkirkkautta vähän himmasi. Näytön osalta muuten taas tykkään aika kirkkaasta. Nyt on kahta vaille täydet pykälät Dellissä näin päivänvalossa sisällä. 

  • Viestejä 2.3k
  • Katselut 170.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Semmonen näppis on musta hyvä, jossa on semmonen peukaloruuvi.

Siinä on alareunassa tanko ja sen ympärillä pyörivä ja sivusuunnassa liukuva holkki,  jota ohjataan peukaloiden liikkeellä kiertämällä ja liu'uttamalla.

Ergonomisuus tulee siitä, kun ei tartte hiirtä hamuilla. Erityisesti joissakin lomakkeentäyttöjutuissa näpsä kenttien välisessä navigoinnissa. Toki hyvintehdyissä lomakkeissa kenttien väliset siirtymät tapahtuvat automaattisesti.

Toi uusi läppärini ei loista näppiksen osalta. Toisaalta en aikeissa kirjoittaa elämänkertaani. (Hmm...).

Vähäiset suunnittelut ja videoeditit menee hiirellä, samoin kuin iltapaskojen selailut.

Kirjoitettu

Se ei ole näppis itsessään vaan RollerMouse - tyyppinen hiiri.  Mulla oli hetken tuollainen työkäytössä, mutta wanhana jääränä en oppinut sen käyttöön tarkkuutta vaativissa jutuissa, joten se meni kolleegalle, joka ihastui siihen ikihyviksi.

Muokattu: , käyttäjä: concorde

Kirjoitettu

Joo, ei varmaan tarkka, mutta näppärä jossain tarkoituksessa :D

Mun piti semmonen saaman, mutta selitin asian huonosti ja sain sellaisen ihmeellisen kaksiosaisen frisbee ergonomia tehokäyttäjän näppiksen. Lyöntinopeus väheni ja kirotusvirheiden määrä koheni :D

Kirjoitettu
On 5/7/2023 at 11:14 PM, Jopotuinen said:

Kaksi pannua tuossa vielä, yhdessä kannellinen pata!

Pitäisköhän, en tosin tartte, mutku toi hinta...

Kampanjointini toimii. Enää 13 kpl comboa jäljellä.

Kirjoitettu

No kävin sitten ostaan Canonin rungon ja 800mm teleen. Just samaan aikaan tuli herrasmies ja antoi vaihdossa just tuon 800mm teleen ja vaihtoi macroon. Miksi? mutta hyvä minulle, otan tuon käytetyn.
Tässä on sitten opettelemista taas, kamerssa on ihan älyttömänä paljon näitä säätönappuloita,....on nyt akku latauksessa ja ehkä ensi viikonloppuna harjoittelua. 
Kun  nämä on eri tarkoituksiin; ruokintapaikoilla linnut on niin lähellä että 150-600mm on parempi, ja sitten tällä 800mm harjoitellaan, ehkä jo ensi viikonloppuna.
Tosi kiva kyllä että aina kun harrastuksen tiimoilta tapaa muita, konkariharrastajia, niin oppii paljon uutta. Olisi hienoa jos joskus olisi samassa asemassa, antamassa neuvoja muille.

Kirjoitettu
23 tuntia sitten, mgcc kirjoitti:

Kampanjointini toimii. Enää 13 kpl comboa jäljellä.

Ja nyt ne on loppu. Just kun meinasin ostaa... :D 

Kirjoitettu
7.5.2023 klo 23.02, mgcc kirjoitti:

Hankin taannoin Motonetistä tuota isomman Lodgen vastaavan laitoksen (LLC3).

Tuo oli vähän pieni tarpeisiin, tyttärelle olisi ollut oiva tarvehankinta, harmillisesti meni jo.

Kirjoitettu

Jopas olikin hyviä kavereita siinä, niitä ei ole koskaan liikaa. Pääsiskös jotenkin völjyyn? :D

Se kun toi lääkärikin on kieltänyt huonon seuran :)

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
1.3.2023 klo 03.34, taski63 kirjoitti:

Kyllä se oli mitä piti, nyt on pitkä aika odottaa jäiden lähtöä.... 

IMG_20230228_155428.jpg

Origami pääsi uimaan, äijä sen sijaan pysyi kyydissä kuivana. Eli toimii kuten luvattu, ominaisuuksista en tiedä kun ei ole muuta kokemusta. Mutta vaikuttaa hintansa väärtiltä kyllä!

Kirjoitettu
10.5.2023 klo 13.32, concorde kirjoitti:

Mikä runko sulle siis tuli?

sori kun vasta nyt....näyttäisi olevan EOS R7, tässä kuulemma on jotain ominaisuuksia mitä ei ole siinä jossa oli sisäinen salama. Mutta en 800mm putkella salamaa käytä....ja on mulla irto-salama ( tosin en ole ikinä käyttäny)
Ja EN ole ehtiny opetella, kun tässä on ollu vaikka mitä muuta tekemistä.

Äskön ostin ebaysta puma speedcatit käytetyt, katsoin että vastaa kokoa 39 ja käytetyt kelpaa hyvin kun siihen tulee temposukka tai muu suojus päälle. 
Itse tossut oli edulliset 39 GBP mutta posti ja tullit nosti hinnan aika korkeaksi. Mutta ei löytyny kuin tämä yksi pari tätä kokoa. 
Nimittäin kun viime kesänä vanhoista ajokengistä irtosi pohjat, vein suutariin ja laittoivat siellä pohjallisen. 
No ne kengät ei kertakaikkiaan mahdu enää. Ostin Saksasta edulliset samanlaiset, ne menee ilman pohjallista mutta on hieman kireet, ajokenkiä pitää olla kahdet. 

Ja tilaukseen meni myös auton etuvalon se päälynen; jotain on tapahtunut kun myös konepellillä näkyy että jotain ainetta ( epäilen että ilotulitusraketti osunu ) me kokeiltiin isän kanssa eräänlaista lampumpäälyskirkastus-juttua, mutta tilanne vain paheni ja se päälys on nyt pakko vaihtaa. Varmaan maksaa aika paljon, mutta on niin kamalan näköinen että ei tässä nyt vaihtoehtoja ole. 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.