Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi 1 tunti sitten, tommi2 kirjoitti: Joo, kyl mäkin tykkään noista oikeista kuvista, mutta noi on kaksi eri "taidemuotoa". Itteäni noissa oikeissa kuvissa kyrsii se, et mulla ei ole varaa ostaa välineistöä, jolla saisi tollasia kuvia (läheltä ja kaukaa teräviä). Nukkekuvat otan Canon EOS 700D-kameralla ja 75-200mm teleellä. Pahus vanha luottokamerani meni ja hajosi, ostin uuden 700D:n Tori.fi 150euroa ( ja tuli vielä teleobiska mukaan). 700D:ssä on oma pikkusalama, ja pistemäiset tarkennuspisteet ( uusissa kameroissa neliönmuotoiset) ja ne sopii nukkekuviini parhaiten. Senverta nukkekuvia ottanu että tietää missä olla mihinkin vuoden- ja kellonaikaan. Eilinen pelasti todella paljon 🙂 Lintukuvaus on sitten täysin eri asia! ollut nyt tauolla kylkivamman ja huonojen olosuhteiden takia. ps. äh, poistin noi varjot kuvasta, mutta ei suostu tuleen tänne vaan on vanha versio... Muokattu: 20. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi The Sirens- projekti ( tähän on kolme asua, ja piti sitten ostaa nuket että kaikille on oma asu) Tässä Agnes. Ja joo, näitten fantasiakuvien tekemiseen menee about tunti per kuva; varjojen ja irtohiuksien poisto, kontrasti, pienet tähtösenhohdot, vesipallerot oikeille paikoilleen ja oikeen värisinä....nuken topin varjoa en jaksanu muokata.
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja No, kevyt kokeilu: kaikki kuvat ite otettu, pienoismalli siis olkkarin kaapin edessä, johon copy-pastattu hieman läpinäkyvänä kerroksena graffiti.
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi Joo ja näitten(kin) kuvien tekemiseen meni reilu tunteroinen, versio b ja zoom:
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Noi on hienoja, mutta ehdotuksena että pistä joskus joku rähjäinen tehdas taustalle 😄 . Voisi tuoda jännää kontrastia.
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi ^ en kovin tykkää taustakankas-kuvista, mutta joskus se on paras vaihtoehto ja sitten paatilla ja ihan vähä ennen ukkoskuuroa...
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Meinasin että ihan oikean tehtaan etsit siihen... noi nuket on niin isoja (ilmeisesti? Barbien kokoisia?) että tarkkuuskaan ei ole varmaan ongelma... mulla on ihan pikkusia ukkeleita ja muita niin jos niihin tarkentaa, menee tausta sumeaksi. Mutta jotain niinku tähän tyyliin. Nämä ovat "ihan oikeita kuvia". Tossa autokuvassa jouduin ottaan 2 kuvaa että tarkensi taloonkin ja yhdistämään ne. Muokattu: 20. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi No voi vietävä sentään kun mikään ei kelpaa.... 😄 nuket on 12" kokoisia, inan pitempiä kuin barbiet Eugenia army,ja tämä kuvauspaikka on räjäytetty maan tasalle kuten tämäkin.. eikä tätäkään paikkaa ole enää...( tähän kuvaan tarvittu avustaja) tämä kuva kiellettiin w-club foorumilla, ei saa olla saksalaisia univormuja ( mutta kun ne on hienoja...)ja huom! mikä auto siellä on .... jaha, aloitetaanpa kunnostaa jokea taimenten kutusoraikoksi... ja sitten pikkueläinten puuhia, nää on noin 7cm kokoisia: täältä löytyy kyllä kuva tilanteeseen jos toiseenkin.... 😄 Muokattu: 20. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja joo, nää on vähän sitä mitä funtsin... mä siis ajattelin kun on korea, ehkä fantasia-keiju-nukke, niin jos siinä olis likainen sellutehdas tms. taustalla tai poltettu auto, niin se toisi sellasta jännää tunnelmaa... ristiriitaa. Mutta siis ihan ajatuksena vaan, kukin tyylillään.
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi Senverta on kokemusta nukkekuvista että tietää mitä tekee, ja minkälainen tausta-asia siihen sopii. Ulkonakuvaus on kuitenkin itelle kivointa, kun saa olla ulkona. Olin W-clubilla ( Fashion Royalty nuket) ensimmäinen kun alkoi ottaa kuvia taustakangasta vasten. No sitten alkoivat muutkin, mutta näissä taustakankaissa on se että se pitää asetella siten että taitos ei näy, tai vinoutumat pitää korjata. Ja anteeksi, mutta en ymmärrä että otetaan nukkekuva siten että se nukke on telineessä. No tässä on taustakangaskuva, Count DeRochefort ja Queen Anna ( ja hankin kaikki asut ja varusteet ja korut, miekat erikseen että on ihan jonkiiverran arvokas kokonaisuus...)toisessa kuvassa ylikuningatar Veronique, ja hänellä on aidot timanttikorut ja on todella arvokas kokonaisuus Mutta tässä harrastuksessa, kuten lintuharrastuksessakin - ei ole yhtä oikeaa tapaa harrastaa, jokainen tekee miten ite parhaaksi kokee. Tosin tarvii todeta että enempi on menny aikaa kuvajärjestelyihin, kuin itse kuvaamiseen. Olen teettäny ifolor-kirjoija parhaista nukke- ja luontokuvistani, ja aina sitä ihmettelee että miten mä olen tommoista osannu ottaa.... Muokattu: 20. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Mäkin harrastan "nukkekuvia", eli jos löydän tosi hassun mallinuken, niin siitä kuva
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Löysin vielä tälläsen... voi olla et olen postannut joskus. Tällänen poltettu auto on mulle lottovoitto löytö
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi Mutta hienoimpia kuvia on ne joihin on saanu sisällettyä omaan elämään liittyvän tarinan tai asian. Cristal Snow:n "Scarred" auttoi mua jaksamaan kun oli lievästi sanottuna paha terveystilanne ja tämä on just sellainen kuva että miten olen osannukin ottaa??
Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 20251 vuosi Oli aika kun talvet oli talvia eikä ikuista marraskuuta Vakiokuvauspaikka, mutta ei tarvinnu lunta lapioida, Åsa ja koiransa Pipa ( vihree asu) ja Ruby, äiteen kutomat talvitamineet ja koska tuli uudet vermeet ( äitee nämäkin teki), piti ostaa uudet puput..nämä on samannäköisiä, mutta oikeesti pupuja on 4, ja ovat näissä asuissaan.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään