Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pienoismallit

Featured Replies

Kirjoitettu

^ kyseinen korjaus ei näköjään näy, mutta se on kuvasivuilleni korjattu.
Ja mitä kyseinen nukke oli alunperin?

Poppy%20SplitBlack%20L1f.jpg?img=smaller

Tähän kuvaus-sessioon liittyy nolo(hauska) sattumus.  Huhtikuun lopulla, ja sitten tuo StarWars-pallo lähti uiskentelmaan veteen...
No eipä siinä muu auttanu kun vaatteet pois ja uimaan pallon perään ( ihan järkyttävän kylmää vettä ) mutta sain pallon kiinni ja rantauduin....siinä sitten aluvaatteillani kuvauspaikalle. Ihan sama, riisuin märät aluvaatteet ja puin....ja ei montaakaan minuuttia kun rannalle tuli joku päiväkodinlapset ryhmä!

• Viestejä 539
  • Katselut 48.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Taitaa olla nyt valmis, sammaleet jäi pois kun tuosta tuli tuommonen aavikko maisema, olen tyytyväinen.

• Tällainen tuli nyt laitettua tilaukseen. Sitten jännitetään ehtiikö jouluksi. Euroopan varastosaldo oli nolla.  Mittakaava 1:8, paino vajaa 5 kg ja huippunopeus yli 80 km/h.  Linkki valmista

• Luin kommentteja pienoismalli-sivustolta ja joku kiitteli "todella suuresta tapahtumasta". Kaikki on suhteellista. Ehkä tämä oli ison tapahtuman pienoismalli  

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Pikku hiljaa alkaa bunkkeri muodostumaan ja pääsin kokeilemaan nurmikkokärpäslätkää, ihan tolkuttoman hidasta touhua kun pitää tehdä pieni läntti kerralla ettei kerkeä liima liikaa kuivua, paljonhan tuossa on vielä tekemättä, nurmikkoa, multaa ym ym. ehkä joku kaatunut puu ja/tai panssariesteitä, piikkilankaa ajattelin myös mutta en tiedä onnistuuko tuohon mittakaavaan näpertää, hirveä homma olisi tehdä rautalangasta ja siihen pyöritellä piikit, hyviä ideoita piikkilangan suhteen otetaan vastaan :D

IMG_20241112_193311.thumb.jpg.8e31d3f1b1630b304416d52f398c111f.jpg

Kirjoitettu

Kokeilin nyt kuitenkin rautalangasta vääntää kun youtubesta löytyi helppo ohje, tuollei lenkeiksi pyörittää ja lopuksi katkoo lenkit pois, ainut ongelma että ei nuo pysy paikoillaan kun lenkit lyhentää piikeiksi, pitää yrittää pikaliimalla jos ne pysyisi aloillaan.

IMG_20241112_215627.thumb.jpg.e36d4eebebf09492261e394165b46630.jpg

Kirjoitettu
4.11.2024 klo 15.11, Densen kirjoitti:

Tällainen tuli nyt laitettua tilaukseen. Sitten jännitetään ehtiikö jouluksi. Euroopan varastosaldo oli nolla. 

Mittakaava 1:8, paino vajaa 5 kg ja huippunopeus yli 80 km/h. 

Linkki valmistajan sivuille

Arrma-Mojave-4S-BLX-e1708001484383.png

Tuosta vauhti/massa/paino yhdistelmästä muistui pojan (tuolloin vasta 180 cm lyhyt) alta karkuun lähtenyt rullalauta kehräsluuhuni kohdistettuna.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

^ hieno, onko tuo aukko että siitä mennään sisään. Nyt sitten vaan pikku-ukkoja ja -akkoja, jotain Schleiss ( tjsp) eläimiäkin voisi olla mukana. 
Mutta tässä semmoista taideteosta että nukkemuseon barbie-nukeille tehdyt kansallispuvut häviää 100-0. Esimerkiksi hameen helmanauha on niissä semmoinen sentin paksuinen ( Kaukola), kun oikeesti kuuluu näyttää tältä. Mukana on Hämeen puku vuodelta 1975 ja sitten muutama vuosi sitten tehty "jonkun verran" parempi versio. 
Näitten nukkeitten arvoa ei voi rahassa mitata, asut on upeita ja äiteeni on ne suurella rakkaudella sekä kansallispukuihin että lapselleen tehny. Äitee tehny myös Kaukolan puvun minulle ylioppilasjuhliini. Mahtuu mulle vieläkin...
Lapinpuku on valmiina ostettu ( halvalla, myyjä ei tajunnu sen oikeeta arvoa)  Tuukkalan puvun tein ite paitaa lukuunottamatta, korut asuihin laittelin ite, Rovaniemen hameen raidat äitee ompeli koneella!! puvut valmistui 1-2 päivässä ( siis yksi puku) mutta Tuuterin pukuun meni viikko, siinä nimittäin on kirjailua "jonkin verran" ja tuossa rintalapussa on hakaristejä. Vasemman alakulman Hämeen puku on yksi rakkaimmista, vaikka sen yläpuolella on laadukkaampi versio, niin aiempaan liittyy niin paljon tunnearvoa, ja kuva on kyllä suomalaistuutta parhaimmillaan.

Kansallispukukartta2%20.jpg?img=smaller

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

ja kun tässä innostuin, niin otetaanpa tähän Veronique Ylikuningatar. Valkoinen korsettiasu on valmisvaate, mutta tein ite samettiset hihat ja alukorsetin ja - hameen sekä röyhelöt. Kruunu on ebaysta.
Mutta kultakorut on oikeesti kultaa ja timantteja, puvun arvo on "aika paljon", nukella on nykyisin vyötäröltä iso kultainen timanttiristi, ja siihen tulee sitten 2k euroa lisää, ja timanttisormukset päätyi rannekoruiksi ( ei nekään mitään satasen sormuksia ole). Kunnianosoitus suosikkinukelleni. 

Veronique%20TheQueen%20t1b.jpg?img=small

Entäpä tämä ensimmäinen Integrity Toys´n Poppy Parker nukke "Center of Attention" tämän voi laittaa ebayhin myyntiin 5000e ja menee kaupaksi. Ostin sen ebay huutokaupasta  1200e ja sain bonuksena toisen upean Poppy-nuken.
Nuket on tuottaneet mulle kyllä tosi paljon iloa ja erityisesti kuvausprojekteja, en kadu vaan olen iloinen että oli joskus mahdollisuus.

Poppy%20Center%20of%20Attention%20p2.jpg

Mutta sitten on taas näitä kun tunnearvo on mittaamaton. Äitee teki villapaidan ja minä pipan, ja tunnearvoa myös siksi että tätä paikkaa ei enää ole, menivät perskules tuhoamaan laiturin ja laittoivat lukollisen aitauksen ( tosin kerran jätettiin auki ja minähän menin hyödyntämään tilanteen...). Tämä kuva on ihan täydellinen ja kuvaten mun mielenmaisemaa.

Poppy%20juhannuskalat9.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
5 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

^ hieno, onko tuo aukko että siitä mennään sisään. Nyt sitten vaan pikku-ukkoja ja -akkoja, jotain Schleiss ( tjsp) eläimiäkin voisi olla mukana...

Ampuma-aukko, voi tähystellä vihollisia, hahmot toisi kyllä lisää elävyyttä mutta tuppaa olemaan niin hinnoissaan että olen jättänyt niiden hankinnat pois, näitä tulee tehtyä tällei puoli ilmaiseksi kaikesta roskasta :D ( pahvia, kananmunakennoja, käytettyjä kahvinporoja ym ym ) en oikeastaan osta mitään noista alan kaupoista, joku pienoismalli ehkä silloin tällöin ( kahden vuoden välein, jos niinkään usein ) tulee ostettua, nytkin yksi tuolla kaapissa kun en ole muistanut kasata.

Laitetaan tänne loppuun vinkki niin säästyy muut turhalta ostokselta, nuo pienet rasvatuubin näköiset pikaliimatuubit ihan typerä keksintö, se foliokuori kun painuu lommolle niin sitä liimaa vaan tulee ja tulee, sitten kun laittaa korkin kiinni niin se jämähtää siiihen ja sitähän ei saa enää auki, nyt jos tuota tuubia haluaa käyttää niin pitää pistää kylkeen reikä... tässä kohtaa ne neulalliset pienoismalli käyttöön tehdyt liimat olisi olleet hyviä vaikka ne on aika paljon kalliimpia, ne kun ei liimaannu umpeen.

Kirjoitettu

^ pikaliima on tullu tutuksi, joutunu korjaan irronneita nuken monojen korkoja ( miksei ne voi olla yhteinäisiä, vaan on kolosessaan kiinni. Nykyisin liimaan ne jo heti alussa.
Ja sitten haavanhoidossa :D 
Ite ostan  pikaliimaa jossa on sivuilla semmoiset "painikkeet" ja pyyhin kynsilakanpoistoaineella jos korkkiosaan jää ylimääräistä. Noi pikaliimapurtilot saisi kyllä olla tuplakokoisia, tommonen pieni puteli ei riitä kun vähäksi aikaa. Toinen on sitten epoksi, sitä on käytetty myös aika monessa korjauksessa. Haavanhoidossa en ole vielä kokeillu.

Mutta kun tässä oon muistellu elämäni kivoja hetkiä, suuri osa nukkekuvistani kertoo omasta elämästäni.
Tässä ollaan kututalkoissa, ja ne kiviämpärärit pysyi nuken käsissä ( tukitikku poistettu kuvasta) ja sitten tutkitaan nahkiaisia, tein kuvan valmistelut ennen kun kututalkoissa se oikeesti meni noin, mitataan ja punnitaaan ja kirjataan tiedot ja sitten vapautetaan kalat jokeen.
Kututalkoot20%20e6a.jpg?img=smaller  Nahkiaistalkoot%20v6b.jpg?img=smaller

Pienoisautoharrastajille tulee nyt sitten ehkä ylittämättömät haasteet....

ViceEffect%20Crew%20L1%20text.jpg?img=sm

( eilen oli Radio Novassa mikä on ensimmäinen tv-sarja-rakkautesi. Mulle se oli Sonny Crokett eli Don Johnson, ja sitten se hänen uusi auto valkoinen Ferrari Testarossa mutta en löydä niitä kuvia....)

ja on tuollakin aika kiva auto taustalla
Veronique%20SoundAdvice%20Poesie%20mb1mv

ja sitten tämä, paremmaksi ei voi laittaa, olen niin iloinen että kun oli parempi tilanne ja tämä oli suhteellisen inhimillisen hintainen ( eikä postikuluja eikä tullia) että ostin. Ei kaduta.

Ferrari458Spider%20%20L3.jpg?img=smaller

Kirjoitettu

Ai ne oli tuolla, nyt löytyi tämä rakas projekti

Vauhtikapalat%20Pirkkala1text.jpg?img=sm

Puput%20lentokone1.jpg?img=smaller

ja huomaa keltainen ammus
Leopard2A6%20K7b.jpg?img=smaller

mun mielestä tuli hienot projektit ( toi Leopard on kaverin tekemä, mä haluaisin ostaa sen jos hänellä on vielä se olemassa...)

- soittelin kaverille eilen iltapäivällä, Leopardia ei ole enää olemassa...

no ei sitten

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Sain vihdoinkin ensinnä otettua kuvat ja sitten tehtyä ne. Tässä meni koko päivä, hirmuvaikeeta kun nukella on tumma asu ja eri valotuksilla otetuista kuvista on valittava ne sopivat osat. kääk sentään!

Alejandra Luna "La Sombre" eka ei mitenkään erityinen, versiot jälkimmäisistä oli pääprojekti. Version red, cool and fading
99% kuvissani olen minä mukana, niin tässäkin...oletan että viestini ymmärretään

Alejandra%20Luna%20La%20Sombra%20t1.jpg?   Alejandra%20Luna%20La%20Sombra%20t3a.jpg

tässä pienissä kuvissa 3 ja 4 näyttää aika samalta, omalla isolla koneellani ne on hyvinkin erilaiset väritykseltään.

Alejandra%20Luna%20La%20Sombra%20t3b.jpg  Alejandra%20Luna%20La%20Sombra%20t3c.jpg

edit. kukas kissan hännän nostaa....kun olen katsellu w-clubin jäsenten kuvia tästä nukesta, niin oikeesti mun kuvat on ei vaan parhaita vaan täysin omalla valovuosiluvullaan. Siis otetaan kuva nukesta telineessään? nyt vähän arvostusta kyseistä tosikallista nukkea kohtaan.
Olin ensimmäinen joka alkoi käyttää taustakangasta, mieluiten nyt ulkokuvia mutta joskus tarvii turvautua taustaan. Mutta olen ainoa joka muokkaa sitä taustakangasta, ei se semmoisenaan useinkaan just sovi...

rehellinen toteamus

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Arrma Mojave 4s auto saapui ja kurkkasin pakettiin ennen kuin paketoin sen joulupaleriin. Vähän kauhistuin. Se oli ihan hiton iso. Pitkä ja leveä. Tuollainen 1/8 mittakaavainen on 1/10 autoon verrattuna jättiläinen. Vielä kun on tuollainen pitkäjoustoinen isorenkainen "desert truck". Mihin se edes mahtuu himassa. Ja tilaa ajamiseen tarttee. No senkin puolesta kyllä kun kulkee sen 80+ km/h 

Edit. Olis pitänyt varmaan tyytyä 1/10 kokoon. Mutta 1/10 varsinkin takavetoisena ei esim nurmikolla oikein enää pelitä. Tuo jättiläinen nelivedolla ei paljoa sitten hidastele 😀

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Kirjoitettu
7 minuuttia sitten, Densen kirjoitti:

Arrma Mojave 4s auto saapui ja kurkkasin pakettiin ennen kuin paketoin sen joulupaleriin. Vähän kauhistuin. Se oli ihan hiton iso. Pitkä ja leveä. Tuollainen 1/8 mittakaavainen on 1/10 autoon verrattuna jättiläinen. Vielä kun on tuollainen pitkäjoustoinen isorenkainen "desert truck". Mihin se edes mahtuu himassa. Ja tilaa ajamiseen tarttee. No senkin puolesta kyllä kun kulkee sen 80+ km/h 

Edit. Olis pitänyt varmaan tyytyä 1/10 kokoon. Mutta 1/10 varsinkin takavetoisena ei esim nurmikolla oikein enää pelitä. Tuo jättiläinen nelivedolla ei paljoa sitten hidastele 😀

Nyt niitä nilkkasuojia samaan pakettiin, vielä saattaa ehtiä...

Kirjoitettu

Oikeesti pitää kyllä ainakin aluksi seistä jossain korokkeella turvassa silloin kun lapsi ekaa kertaa kokeilee. Lähikoulun hiekkakenttä on siihen hyvä, kun sen sivustalla on maasta pengerretty 4-5 rivinen katsomo jossa seistä. Näkee ajaakin paremmin kuin maan tasalta. 

• 2 weeks later...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.