Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pienoismallit

Featured Replies

Kirjoitettu

Joskus aina tökkään kolvin kärkeä sinne fluksipurkkiin ja johan tulee kärkeen kirkkautta eloa. Normisti tökkään sinne johtimen tai hammastikulla tai topsylla tavaraa liitokseen. 

• Viestejä 539
  • Katselut 48.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Taitaa olla nyt valmis, sammaleet jäi pois kun tuosta tuli tuommonen aavikko maisema, olen tyytyväinen.

• Tällainen tuli nyt laitettua tilaukseen. Sitten jännitetään ehtiikö jouluksi. Euroopan varastosaldo oli nolla.  Mittakaava 1:8, paino vajaa 5 kg ja huippunopeus yli 80 km/h.  Linkki valmista

• Luin kommentteja pienoismalli-sivustolta ja joku kiitteli "todella suuresta tapahtumasta". Kaikki on suhteellista. Ehkä tämä oli ison tapahtuman pienoismalli  

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Lapsuudenkodin kellarissa tehtiin rex-ryöstäjäpilkkejä. Kolvin talttapäätä hierottiin 'salmiakkikuutioon' suht usein. kiinnitettävä koukku tms. kastettiin happoon ennen juottamista. Myös yhteen liitettäviä kupari tms. kalankylkiä saatettiin sipaista happopensselillä. Jotenkin näin - valitettavasti en tiedä aineksien oikeista materiaaleista enempää. Kolvannut siellä toki itsekin.

Kirjoitettu
20.9.2025 klo 14.48, Densen kirjoitti:

Edit. Ai no on se kuitenkin yhteensä 115 euroa reilun 30 euron postikuluilla. Olin aiemmin katsonut, että maksais vain n. 60 euroa ja en ollut huomannut posteja. Mutta olikin nyt siis 82 € + 33 €. 

https://www.aliexpress.com/item/1005009289218528.html

Nyt jo 89 €+33 €. Luulen, että se oli noin 60+ euroa kolme-neljä viikkoa sitten, kun tuo Tomley rc:n video julkaistiin ja ekaa kertaa asiaa mietin. 

edit. Nyt löytyi toisesta paikasta 67 + 25 €. Lähti tilaukseen. Vielä pitää keksiä miten selitän asian kotona. 

Muokattu: , käyttäjä: Densen

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

https://www.hobbylinna.fi/fi/product/traxxas-trx-4m-1-18-land-rover-defender-crawler-rtr-trx97054-1/TRX97054-1

Vähän kiinnostaisi ostaa joku tommonen rc maasturi, tuo Defenderi olis aika nätti mutta olisko se semmonen kuukauden innostus ja jäis sitten kaappiin pyörimään, hintaakin noilla on aika tavalla vaikka tuo kyseinen onkin halvimmasta päästä.

Kirjoitettu

Tuon kokoluokankin crawlereilla pääsee uskomattoman vaikeista paikoista. Ja halutessaan voi viritellä lisää vähän painoa laittamalla matalalle, renkaita vaihtamalla jne. Toisaalta se on myös helppo ottaa mukaan tai viritellä vaikka sisällä erilaisia ratoja.

Meillä on 1:24 minicrawleri. Mutta useamman vuoden olen haaveillut vuoden 1979 Ford Bronco trx-4 crawlerista.

Hobbyfactorystahan noita saisi. Mun mielestä hinta oli 5 vuotta sitten jotain reilu 500 euroa. Nyt näköjään 640 euroa. Ja tää trx-4 malli on pysynyt ihan muuttumattomana. Hyvä alusta sinänsä.

15621.jpg

Kirjoitettu
10 tuntia sitten, Densen kirjoitti:

Tuon kokoluokankin crawlereilla pääsee uskomattoman vaikeista paikoista. Ja halutessaan voi viritellä lisää vähän painoa laittamalla matalalle, renkaita vaihtamalla jne. Toisaalta se on myös helppo ottaa mukaan tai viritellä vaikka sisällä erilaisia ratoja.

Meillä on 1:24 minicrawleri. Mutta useamman vuoden olen haaveillut vuoden 1979 Ford Bronco trx-4 crawlerista.

Hobbyfactorystahan noita saisi. Mun mielestä hinta oli 5 vuotta sitten jotain reilu 500 euroa. Nyt näköjään 640 euroa. Ja tää trx-4 malli on pysynyt ihan muuttumattomana. Hyvä alusta sinänsä.

15621.jpg

Kattellut youtubesta noita videoita tosi hauskan näköstä touhua, pitää antaa alku innostuksen laantua ja miettiä sitten vielä, ajopaikkoja löytyis ihan mistä vaan näille maastureille kun menee ulos.

Kirjoitettu

Vui että!
Voisikohan tollasella kaivurilla tehdä vaikkapa kesän kukkaistutuksille istutuskuoppia?
Vanhemmiten ihminen käy kankeaksi ja tollanen kaivuri voisi siten olla ihan perusteltukin hankinta. 

Kirjoitettu

Mää kattelin sellaista pikkuista Avantia (taisi olla 400-malli) taannoisilla Maxpo-messuilla, mutta jäi toistaiseksi harkintaan. Sillä voisi kotipihalla tehdä vaikka mitä. Jäi toistaiseksi harkintaan. Eikä se nyt kuitenkaan ole ihan penoismalli vaikka pieni onkin.

Kirjoitettu
1 tunti sitten, Vierringe kirjoitti:

Mää kattelin sellaista pikkuista Avantia (taisi olla 400-malli) taannoisilla Maxpo-messuilla, mutta jäi toistaiseksi harkintaan. Sillä voisi kotipihalla tehdä vaikka mitä. Jäi toistaiseksi harkintaan. Eikä se nyt kuitenkaan ole ihan penoismalli vaikka pieni onkin.

Jäsen Concordella "saattaa" olla kytköksiä ko. tuotemerkkiin. Noin vinkiksi😉

Muokattu: , käyttäjä: Köfte
Autocorrectin correct

Kirjoitettu

^Tommi

Mä luulen, että tuossa ei ole yhtä paljon "kanavia". Kauhaa, ja kauhanvarren kahta eri niveltä ei saane liikuteltua kaikkia erikseen samoin kuin kumpaakin telaketjua erikseen molempiin suuntiin ja koppia 360 astetta molempiin suuntiin. 

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Tollanen, millä kaivais vaikka 20cm syvän kuopan pihalle, olis selkäkipuiselle "puutarhaorjalle" tosi hauska laite. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Saahan niitä, mutta onko hupia. 

Vahva off-topic, mutta onko erittäin pientä kaivuri, joka kaivaisi puullekin kuopan ja sillä voisi talvella aurata? Joku Bob-Cat on liian iso ja kallis. 

edit: Tai RC-tankkia tms. millä voisi edes aurata 😄 . Painopiste tässä ei tehokkaaseen työhön, vaan lähinnä huvin ja hyödyn yhdistäminen

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.