Käyttäjän VSS kaikki viestit
-
Pitkät lenkit (yli 3h)
Elien tuli ensimmäisen kerran yritettyä ajaa 100km lenkki. Huono valmistatuminen johti siihen että piti tyytyä 84km suoritukseen ajassa 4h 8 min . Lenkki sisälsi 20km hiekkateitä jotka olivat ihan ok kunnossa joskin vielä hieman kosteita joten meno oli hieman tahmeaa. Parissa paikassa oli uutta/irto soraa sen verran että piti ajaa hiljempaa. Puuskittainen tuuli toi mukavan lisävastuksen. Jälki: https://flow.polar.com/training/analysis/1274095808# Tässä virheet: - Ajoin liian kovaa - Söin ja join liian myöhään lenkin aikana - Eväät eivät olleet tarpeeksi suolapitoisia joten loppulenkistä alkoi jalat kramppaamaan - 3h jälkeen hidastunut ajovauhti johti paikottaiseen kylmettymiseen, myös vaatetus ei ollut parhaasta päästä. - Rengaspaineet olisivat voineet olla hieman pienemmät, etenkin hiekkateillä. - Reittisuunnitelma olisi hyvä tehdä aikaisemmin Muilla hyviä vinkkejä valmistautumiseen, varusteisiin, ajamiseen?
- Fillaritori nurin
- GT Grade
-
Kerava MTB
Jäätä riittää. Onneksi on vielä nastat alla.
-
White-läskipyörät
Kannattaa kokeilla että tuntuuko liian isolta. Ajotyyli voi vaikuttaa kumpi tuntuu paremmalta. Riippuu myös ruumiin rakenteesta. Jos on pitkä selkä ja lyhyet jalat niin isompi koko voi olla parempi.
-
Kerava MTB
Aika jäiset polut. Zipo mukana osan matkaa.
-
Trek stache kokemuksia?
Yhden lenkin ajanut 2016 vuoden Stache 7:lla (se liila). On kyllä hauska laite, etenkin jos tykkää ajaa kovaa. Lyhyellä chainstayllä taittuu mutkiin oikein hyvin. Ei tuosta nyt mitään huonoa tullut mieleen yhden lenkin perusteella. Uudessa Stache 5:ssä on näköjään ohkaisemmilla liukuputkilla oleva keula. Voi toimia ihan OK paitsi jos kuski on iso kokoinen.
- Polkupyörän rungon teippaus.
-
Hyvät tarjoukset
Tuote: Easton ARC plus kehät (40 tai 45 sisäleveys) Hinta: 65,49 € (Jos tilaa kaksi niin saa vielä kympin pois loppusummasta koodilla) Kauppa: CRC Voimassa: ? Linkki: http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/easton-arc-plus-mtb-rim/rp-prod152721 Promokoodi: CLEAR2017
-
Kona Wo 2016
Ei oo tarvinu muuta kun renkaita vaihdella. Lyhyemmät kammet olis kyllä ostoslistalla...
-
Tubeless ongelmat ja ratkaisut
Napsauttimella on kätevä putsata lumet etuvaihtajasta: LAITA ÄÄNET PIENEMMÄLLE.
-
29+ renkaat
Tämmöisiä nasta testejä tullut tehtyä: Surly Dirt Wizard 120tpi. Yhden lenkin jälkeen nastat lähdössä irti: Maxxis Minion nastoilla. Pieni alkureikä porattu ja kontaktiliimaa liukasteena asennuksessa. Pysyy kiinni:
-
Kerava MTB
Olipa vähän jälkiä metsässä.
-
Hyvät tarjoukset
Tuote: Castelli Perfetto Long Sleeve (myös naisten malli) Hinta: 149€ Kauppa: XXL Linkki: https://xxl.fi/search?q=perfetto Voimassa: 26.2.2017
-
29+ renkaat
Vihdoinkin tuli Maxxis Minion 29x3.0 60tpi rengasta tänne euroopan puolelle myyntiin. Verrattuna Surly DirtWizard 120tpi niin nappulat on selkeästi korkeammat ja runko on paljon jäykempi. DWssä on paperiohuet kyljet mutta Maxxis on paljon tukevampi. Sohjoisilla poluilla toimi oikein hyvin ja tarkoituksena olisi jatkossa upottaa tuohon BestGrip nastoja kun jäätä tuntuu riittävän. Mittailin että keski nappuloihinkin saisi nastat paikalleen. DWssä oli yhden lyhen lenkin ajan nastoja mutta ne eivät pysy ko renkaassa. Hyvin olisi vielä keulassa tilaa vähän leveämmällekkin...
-
Hyvät tarjoukset
Tuote: Maxxis Minion DHF 29x3.0 60tpi Hinta: 107€ (hyvä tarjous koska ainoa? eurooppalainen kauppa josta kyseistä rengasta saa, Hi5 lupasi vasta kesäkuulle...) Kauppa: nextdaytyres.co.uk Linkki: http://nextdaytyres.co.uk/details.aspx/MAXXIS-MINION-DHF-MTB-29/295
- Fillaritori nurin
-
Keulan säätö talviajoon sopivaksi
Ei ole kokemusta shimmityksestä mutta varmaan aloittaisin poistamalla toiseksi isoimman. Mitä öljyä olet käyttänyt? RedLine? https://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=25 "Pour Point -27C" kuulostaa siltä että soseeksi muuttuu. https://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=27&pcid=18 5w öljyn "Pour Point -33,5C"
-
MTB Kypärät joissa kiinnitys kameralle/valolle
Unohtunut tänne päivittää mutta hyvin on Sugru toiminut kiinnikkeen liimaukseen. Vaikka valo/kamera on osunut moniin oksiin niin ei ole vielä mitään irtoamista havaittavissa.
-
Manitou Magnum (Comp/Pro) 29+ joustokeula
Manitou Magnum Pro 29+ keula 110mm Boost napa 100-120mm joustoa. Tänne voisi keräillä kokemuksia ja niksejä. Erikoistyökalut: - Vaimennuspuolen seal headin saa auki takapakan avaimella josta on halkaistu pala. - Ilmajousen männän varren saa irti alajalasta ohutseinämäisellä hylsyllä. Alle 11mm ulkohalkaisija niin sopii keulaan. Tämän voi tehdä itse kotona esim. seuraavalla tavalla: Huolto-ohjeita ei suoranaisesti ole saatavilla mutta noudattamalla Mattocin huoltovideota homma onnistuu; Öljymäärät: - 7ml alajalkoihin - 87mm tyhjää tilaa nesteen pinnasta liukuputken yläreunaan (Comp malli) - 75mm tyhjää tilaa nesteen pinnasta liukuputken yläreunaan (Pro malli)
-
Kerava MTB
Tänään paljon uutta puuteria.
-
Tubeless ongelmat ja ratkaisut
Ollut vähän hiljasta täällä...
-
Mistä vannejarruihin palautusjousi
Tämmöinen kauppa löytyi: http://www.jouset.com/verkkokauppa/vaeaentoejouset-/ruostumaton Näyttää olevan minimilaskutus 15€+alv ja saisi varmaan 4kpl jousia, riippuen niiden koosta. En ole tilannut tuolta ikinä mitään joten en voi sanoa miten toimii.
- GT Grade
-
MTB Kypärät joissa kiinnitys kameralle/valolle
Koska ei sopivaa kypärää tunnu löytyvän niin pitää alkaa modata tuota omaa. Jos vaikka sugrulla saisi kamera/valokiinnikkeen tuohon Fox Fluxiin niin olisi hyvä. Näyttää toimivan jopa mp hommissa niin miksei pyöräilyssäkin. https://www.youtube.com/watch?v=GcUMT8zcXqE