Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

VSS

Jäsen
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Käyttäjän VSS kaikki viestit

  1. Elien tuli ensimmäisen kerran yritettyä ajaa 100km lenkki. Huono valmistatuminen johti siihen että piti tyytyä 84km suoritukseen ajassa 4h 8 min . Lenkki sisälsi 20km hiekkateitä jotka olivat ihan ok kunnossa joskin vielä hieman kosteita joten meno oli hieman tahmeaa. Parissa paikassa oli uutta/irto soraa sen verran että piti ajaa hiljempaa. Puuskittainen tuuli toi mukavan lisävastuksen. Jälki: https://flow.polar.com/training/analysis/1274095808# Tässä virheet: - Ajoin liian kovaa - Söin ja join liian myöhään lenkin aikana - Eväät eivät olleet tarpeeksi suolapitoisia joten loppulenkistä alkoi jalat kramppaamaan - 3h jälkeen hidastunut ajovauhti johti paikottaiseen kylmettymiseen, myös vaatetus ei ollut parhaasta päästä. - Rengaspaineet olisivat voineet olla hieman pienemmät, etenkin hiekkateillä. - Reittisuunnitelma olisi hyvä tehdä aikaisemmin Muilla hyviä vinkkejä valmistautumiseen, varusteisiin, ajamiseen?
  2. VSS vastasi Sulo:n viestiin alueella: Yleinen
    Erroria pukkaa
  3. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Suositukset ja kokemukset
    Tulipahan ajettua ensimmäinen yli 30km lenkki tälle vuodelle. Vähän jäin miettimään miksi ne lokarit piti ottaa irti...
  4. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Paikkakuntakohtaiset jutut
    Jäätä riittää. Onneksi on vielä nastat alla.
  5. Kannattaa kokeilla että tuntuuko liian isolta. Ajotyyli voi vaikuttaa kumpi tuntuu paremmalta. Riippuu myös ruumiin rakenteesta. Jos on pitkä selkä ja lyhyet jalat niin isompi koko voi olla parempi.
  6. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Paikkakuntakohtaiset jutut
    Aika jäiset polut. Zipo mukana osan matkaa.
  7. Yhden lenkin ajanut 2016 vuoden Stache 7:lla (se liila). On kyllä hauska laite, etenkin jos tykkää ajaa kovaa. Lyhyellä chainstayllä taittuu mutkiin oikein hyvin. Ei tuosta nyt mitään huonoa tullut mieleen yhden lenkin perusteella. Uudessa Stache 5:ssä on näköjään ohkaisemmilla liukuputkilla oleva keula. Voi toimia ihan OK paitsi jos kuski on iso kokoinen.
  8. VSS vastasi AnttiL:n viestiin alueella: Projektit
    Ei huono. Pistitkö perus kontaktimuovia vai jotain jämäkämpää? Itse olen vain suojannut pyörän runkoja 3M kiveniskuteipillä. Vähän kallista mutta erittäin hyvää tavaraa.
  9. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Kaupat ja huoltoliikkeet
    Tuote: Easton ARC plus kehät (40 tai 45 sisäleveys) Hinta: 65,49 € (Jos tilaa kaksi niin saa vielä kympin pois loppusummasta koodilla) Kauppa: CRC Voimassa: ? Linkki: http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/easton-arc-plus-mtb-rim/rp-prod152721 Promokoodi: CLEAR2017
  10. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Suositukset ja kokemukset
    Ei oo tarvinu muuta kun renkaita vaihdella. Lyhyemmät kammet olis kyllä ostoslistalla...
  11. Napsauttimella on kätevä putsata lumet etuvaihtajasta: LAITA ÄÄNET PIENEMMÄLLE.
  12. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Komponentit ja varusteet
    Tämmöisiä nasta testejä tullut tehtyä: Surly Dirt Wizard 120tpi. Yhden lenkin jälkeen nastat lähdössä irti: Maxxis Minion nastoilla. Pieni alkureikä porattu ja kontaktiliimaa liukasteena asennuksessa. Pysyy kiinni:
  13. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Paikkakuntakohtaiset jutut
    Olipa vähän jälkiä metsässä.
  14. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Kaupat ja huoltoliikkeet
    Tuote: Castelli Perfetto Long Sleeve (myös naisten malli) Hinta: 149€ Kauppa: XXL Linkki: https://xxl.fi/search?q=perfetto Voimassa: 26.2.2017
  15. Vihdoinkin tuli Maxxis Minion 29x3.0 60tpi rengasta tänne euroopan puolelle myyntiin. Verrattuna Surly DirtWizard 120tpi niin nappulat on selkeästi korkeammat ja runko on paljon jäykempi. DWssä on paperiohuet kyljet mutta Maxxis on paljon tukevampi. Sohjoisilla poluilla toimi oikein hyvin ja tarkoituksena olisi jatkossa upottaa tuohon BestGrip nastoja kun jäätä tuntuu riittävän. Mittailin että keski nappuloihinkin saisi nastat paikalleen. DWssä oli yhden lyhen lenkin ajan nastoja mutta ne eivät pysy ko renkaassa. Hyvin olisi vielä keulassa tilaa vähän leveämmällekkin...
  16. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Kaupat ja huoltoliikkeet
    Tuote: Maxxis Minion DHF 29x3.0 60tpi Hinta: 107€ (hyvä tarjous koska ainoa? eurooppalainen kauppa josta kyseistä rengasta saa, Hi5 lupasi vasta kesäkuulle...) Kauppa: nextdaytyres.co.uk Linkki: http://nextdaytyres.co.uk/details.aspx/MAXXIS-MINION-DHF-MTB-29/295
  17. VSS vastasi Sulo:n viestiin alueella: Yleinen
    Taitaa olla alhaalla?
  18. Ei ole kokemusta shimmityksestä mutta varmaan aloittaisin poistamalla toiseksi isoimman. Mitä öljyä olet käyttänyt? RedLine? https://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=25 "Pour Point -27C" kuulostaa siltä että soseeksi muuttuu. https://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=27&pcid=18 5w öljyn "Pour Point -33,5C"
  19. Unohtunut tänne päivittää mutta hyvin on Sugru toiminut kiinnikkeen liimaukseen. Vaikka valo/kamera on osunut moniin oksiin niin ei ole vielä mitään irtoamista havaittavissa.
  20. Manitou Magnum Pro 29+ keula 110mm Boost napa 100-120mm joustoa. Tänne voisi keräillä kokemuksia ja niksejä. Erikoistyökalut: - Vaimennuspuolen seal headin saa auki takapakan avaimella josta on halkaistu pala. - Ilmajousen männän varren saa irti alajalasta ohutseinämäisellä hylsyllä. Alle 11mm ulkohalkaisija niin sopii keulaan. Tämän voi tehdä itse kotona esim. seuraavalla tavalla: Huolto-ohjeita ei suoranaisesti ole saatavilla mutta noudattamalla Mattocin huoltovideota homma onnistuu; Öljymäärät: - 7ml alajalkoihin - 87mm tyhjää tilaa nesteen pinnasta liukuputken yläreunaan (Comp malli) - 75mm tyhjää tilaa nesteen pinnasta liukuputken yläreunaan (Pro malli)
  21. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Paikkakuntakohtaiset jutut
    Tänään paljon uutta puuteria.
  22. Ollut vähän hiljasta täällä...
  23. Tämmöinen kauppa löytyi: http://www.jouset.com/verkkokauppa/vaeaentoejouset-/ruostumaton Näyttää olevan minimilaskutus 15€+alv ja saisi varmaan 4kpl jousia, riippuen niiden koosta. En ole tilannut tuolta ikinä mitään joten en voi sanoa miten toimii.
  24. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Suositukset ja kokemukset
    Vuoden viimeinen lenkki tällä pyörällä koska ensi viikolla pitäisi tulla lunta.
  25. Koska ei sopivaa kypärää tunnu löytyvän niin pitää alkaa modata tuota omaa. Jos vaikka sugrulla saisi kamera/valokiinnikkeen tuohon Fox Fluxiin niin olisi hyvä. Näyttää toimivan jopa mp hommissa niin miksei pyöräilyssäkin. https://www.youtube.com/watch?v=GcUMT8zcXqE

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.