Käyttäjän VSS kaikki viestit
-
Renkaiden muokkaus
Tuohon tuli aika jäätävä selfsteering tuolla leikkauksella. Eturenkaana huono, lumella saattaisi toimia. Yksi lenkki riitti edessä, pitää kokeilla vielä taakse.
-
Täysjoustoläskit, kokemuksia?
Mikäs firma toi RaceProof on? Minkälaista hintaa pitävät tuotteelle? Alutech olisi mun mielestä hieno "raakana": https://alutech-cycles.com/Fat-Fanes-10-Signature-Series-Rahmenkit
-
Kerava MTB
Kävin yksin kokeilemassa valoja ja reitillä tuli vastaan yksi kuski sinisellä Pivotilla.
-
Renkaiden muokkaus
Tarjouksesta ostettu Surly Lou joutui leikkuriin ennen ensimmäistäkään lenkkiä. Ajattelin vähän Jumbo Jim tyylistä leikkausta mutta paremmalla sivuttaispidolla. Noin 100g lähti painoa pois. Testiajoja odotellessa.
-
Tubeless ongelmat ja ratkaisut
Nyt on yli vuoden vanhat Gorilla teippaukset käytössä eikä mitään ongelmia.
-
Manitou Skareb Elite 100mm
* Air pressure setting should equal 75% of body weight. * Maximum air pressure is 190 psi. https://www.manitoumtb.com/wp-content/uploads/2013/08/2003-Skareb-Owners-Manual.pdf 67,5 kg = 148,81lbs 150 psi olis varmaan hyvä aloituskohta testailulle.
-
MTB Kypärät joissa kiinnitys kameralle/valolle
Tuli tuo Lazer Oasiz mutta ei sopinut omaan päähän, ei ole tarpeeksi syvä/niskaremmi ei tule tarpeeksi alas, Lisäksi kiristyssysteemi on "kelluva". Kypärä luo tunteen että päässä on verkko tms. johon on kiinnitetty kuori. Kuori heiluu itsekseen vaikka pää pysyy paikallaan. Kypärän mukana toimitetaan 2 eri korkuista telinettä mihin valon saisi helposti kiinni. Harmi että tuo pitää palauttaa.
-
Pelago Bristol työmatkoille?
Lastenistuimen kanssa kannattaa ottaa huomioon että et voi "heittää" jalkaa pyörän yli joten vaakaputki olisi kätevä olla matalalla. Tuon takia "naistenmallit" on paljon parempia lastenistuimen kanssa.
- Satulalaukku repun korvaajaksi
-
GT Grade
Kohta on 500km täynnä Gradella ja joka lenkillä tuntuu aina vaan paremmalta. Eilen oli hauskaa ajella myötätuuleen 45km/h tasamaalla. DT Swissit ei oikein vakuuta, 4bar paineella saa vähän burpattua eturengasta kun oikein runttaa. Noissa vanteissa taitaa olla tasainen hylly. Nuo yli 4 bar paineet on sopinut minulle hyvin (Huthinson Sectoreilla) vaikka olisi hieman hiekka/soratietäkin.
-
Mitä hajosi?
Sain renkaasta täyden hyvityksen ilman mitään kyselyitä. CRC hoiti homman hyvin.
-
Hyvät tarjoukset
Tuote: Surly Lou 26x4.8" 120tpi Fatbike rengas Hinta: 50€ Kauppa: XXL Voimassa: ??? Linkki: https://www.xxl.fi/surly-lou-fatbike-26x4-8-120tpi-tire-fatbike-rengas/p/1104585_1_style
-
Veskun säädöt
Seuraavaksi sitten 29+ keulille ja meno paranee entisestään.
-
Mitä hajosi?
Kivaan kuntoon mennyt trainerikumi kun on ollut ulkovarastossa vanteella. Melkein koko matkalta tuon näköinen niin ei enään viitsi 8bar paineita kokeilla. Saa nähdä meneekö takuuseen vai ei. En ainakaan löytänyt mitään kieltoa ulkosäilytyksestä.
-
Veskun säädöt
Mikäs vanteessa oli vikana? Tuo hinta pistää miettimään että pitäisikö kokeilla 29" 40mm vannetta kauppapyörään talveksi. Mitenköhän Suomityres W240 istuisi tuollaiselle? Olis ainakin ilmatilaa ja sais kaikki nastat katuun...
-
MTB Kypärät joissa kiinnitys kameralle/valolle
Nyt on käytössä vanhemman mallinen Fox Flux johon on laitettu erkkaa että MagicShine pysyisi paikallaan. Jonkun verran tuo heiluu mutta eniten ärsyttää valon kiinnikkeen asennus ja irroitus. Olisi kätevää jos sen saisi vain naksautettua paikalleen ilman turhaa säätöä. Kamerana on Sony FDR-X1000V joka on kyllä aika painava (203g kotelon kanssa). En ole tuota saanut omasta mielestä tarpeeksi hyvin kiinni että uskaltaisi lähteä metsään. Lazer saattaa lähteä tilaukseen, satasen pintaa näyttää löytyvän.
-
MTB Kypärät joissa kiinnitys kameralle/valolle
Mistä kaikista kypäristä löytyy kiinnitys kameralle/valolle? Giro Montaro: http://www.giro.com/eu_en/montaromips.html/ Lazer Oasiz:http://www.lazersport.com/product/bike-adult-mtb-oasiz/oasiz-flash-yellow MTBR revikka: http://reviews.mtbr.com/review-lazer-oasiz-all-mountain-helmet-with-built-in-gopro-mount Met Parabellum: http://www.met-helmets.com/en/products/mtb/parabellum - Kamera kiinnitys näyttää vähän vaaralliselta kun se on tappi joka tungetaan ilmareijän läpi. Voisi kuvitella että törmäystilanteessa se tappi liikkuu kaikista helpoiten myös kuskin kalloon? Smith Forefront: http://www.smithoptics.com/us/Root/Men's/Helmets/Cycle/Forefront/p/HB16-FOMDMDMIPS/sizeVariants
-
Canyon Dude
Onko rungossa mitään vedenpoisto reikää keskiön luona mistä tavara pääsee sisään/ulos?
-
Hyvät tarjoukset
Tuote: Hutchinson Sector 32-622 Hinta: 38.52 € Kauppa: Wiggle Voimassa: ??? Linkki: http://www.wiggle.com/hutchinson-sector-32-tubeless-protect-air-road-tire/
-
Mitä hajosi?
15min ennen porukkalenkin alkua on kiva huomata että etujarru ei oikein toimi. Ei mitään hajua millon on mennyt rikki. Onneksi on halpisjarrut. Lenkille sain lainattua Trek Farley 9.8. Ihan kiva pyörä, ols varmaan parempi niillä 27,5x4.5 kumeilla.
-
GT Grade
- GT Grade
Kyljillä on iso merkitys. Noissa Hutchinsoneissa on paljon jäykempi tuo sliksi keskiosa verrattuna Maviceihin. Se tuntuu vaimentavan tärinöitä aika hyvin kovillakin paineilla. Virittely kannattaa aina. Oli mulla tämmöinenkin 29x2.2 semislick renkailla. Ihan hauska laite mutta kyllä tuolla GT:llä on mukavampi ajella kun se on kevyempi. Kippurasarvilla ajelu metsässä ei ollut mun juttu, hiekka- ja soratiet menee mutta teknisemmät polut alkaa vaan ärsyttämään ettei ole oikea maasturi alla.- GT Grade
Kyllä muuten rullaa torkeän hyvin noi Sectorit. Muutenkin tuntuvat vastaavan useita arvosteluja. Jos vielä kestävät kuten lupaavat niin kai nuo ovat hintansa arvoisia. Painoivat 326g ja 328g- GT Grade
Nuo Mavicin renkaat tuntuvat rullaavaan aika heikosti kun paineita laskee mukavalle tasolle. Kenelläkään kokemuksia Hutchinson Sector 32 renkaista? Arvostelujen mukaan se olisi tarpeeksi kestävä myös hiekka- ja sorateille.- Kerava MTB
Eilen taas samaa reittiä Järvenpään suuntaan 10 kuskin porukalla. Tuo onkin aika hyvä reitti isojen sateiden jälkeen kun mutaa ei paljoa löytynyt. - GT Grade
Tärkeää tietoa
Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.