Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

VSS

Jäsen
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Käyttäjän VSS kaikki viestit

  1. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Harjoittelu
    No pääsihän sitä taas ajamaan pitkääkin siivua. Matkalla jäin Royal pyöräilyn keskelle. Kesken lenkin poliisimaija tuli rinnalle ja ilmoitti että kohta tulee takaa pyöräilijöitä. No eipä sieltä tullut kuin kärkikaksikko (todennäköisesti) mutta vaihdoin toiselle puolelle tietä. Sitten ajoinkin jo reitiltä pois. Takaisin päin tullessa oli myös muutamia isompia ryhmiä jotka tulivat vastaan.
  2. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Suositukset ja kokemukset
    Ehh... Teet uuden kiekon ja tokalla lenkillä:
  3. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Yleinen
    Lintuja: Mikäköhän toi poikanen on, mustarastas? Ja sähköläski, ihan kiva mut en osannut ajaa:
  4. VSS vastasi kanjon:n viestiin alueella: Komponentit ja varusteet
    Oletko varma ettei nykyinen ole jo long cage? Mikä on nykyinen takapakka? Tästä näkee esim. short ja medium häkkisen takavaihtajan eron: http://www.wiggle.co.uk/shimano-ultegra-6800-rear-derailleur/ Wigglen sivuilla lukee että mediumillakin voisi olla 32 takapakka.
  5. VSS vastasi kanjon:n viestiin alueella: Komponentit ja varusteet
    MA, MB ja MC on käsitykseni mukaan vain suositeltuja ratas yhdistelmiä. Ettei ihmiset yhdistäisi esim. 53/34 rattaita jolloin etuvaihtaja ei välttämättä toimisi. Compact kammet ovat tietääkseni aina pienillä ratas yhdistelmällä (50/34), muuta eroa ei pitäisi olla. Itse tarkastaisin pulttijaon (BCD) ja laittaisin tilaukseen.
  6. Käsin pyörittelemällä/heiluttelemalla voi paikallistaa löysällä olevia osia. Jos ei tunnu mikään osa olevan löysällä niin sitten ruuvien tarkastusta yksitellen kunnes jotain löytyy. Tarkastaisin ainakin seuraavat: - Eturattaiden pultit - Jos lukkopolkimet niin klossien ruuvit kengänpohjissa - Kammen pultit - Polkimien kiristys kampeen - Osuuko eturatas etuvaihtajaan
  7. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Suositukset ja kokemukset
    Vapaaratas kesti hieman alle 2 vuotta. Hammaskehä ja kynnet rikki. Lisäksi huomasin että vaparin uloin laakeri oli ihan ruosteessa. Muut laakerit suhteellisen ok kunnossa. Ja sitten ihmettelemään että mitä ostaisi tilalle...
  8. Nopeasti katsottuna Trek FX2 olis lähes yhtä hyvä kuin FX3. Painoeroa vain satoja grammoja. Tuossa itse säästäisin sen muutaman satasen. Ja aina voi koittaa tinkiä, uudet mallit julkaistaan kohta jne... Tai sitten tinkii niitä varusteita ja asennukset kaupan päälle tms. Pyörää hankkiessa kannattaa myös huomioida se että miten huolto/takuu/yms. asiat hoituu. Jos itse korjaaminen ei kiinnosta niin paikallisesta pyöräliikkeestä ostettu pyörä on hyvä valinta, ei välttämättä jokaisesta pikkusäädöstä tarvitse maksaa.
  9. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Kaupat ja huoltoliikkeet
    Tuote: Kaikki pyöräilyvaatteet -25% (Esim. Castelli) Maantiepyörät -20% (Esim. Merida) Hinta: - Kauppa: xxl.fi Voimassa: 14.6. klo 9 Linkki: https://www.xxl.fi/yovuoro
  10. VSS kirjoitti alueelle: Yleinen
    Yleisräpsyjä pyöriin liittyen, tarinalla tai ilman. Takavaihtaja toimi vähän huonosti... Juuri lanattu. Vähän turhan pehmeetä ja hyvä ura tuhottu.
  11. Tämä voisi olla ihan ok: https://www.xxl.fi/white-xc-260-lite-17-nuorten-maastopyora/p/1132037_1_style Aikaisemmin tuosta oli Pro versio muistaakseni 400€ hintaan.
  12. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Komponentit ja varusteet
    Minion 60tpi on toiminut oikein hyvin kesäkeleillä. Rullaa vähintään yhtä hyvin DW 120tpi. Kuviointi ja korkeemmat nappulat tuo hyvin pitoa mutkiin. Paineita voi pitää 2-3 PSI:tä vähemmän kuin DW:llä koska renkaanrunko on jäykempi.
  13. VSS vastasi Sulo:n viestiin alueella: Yleinen
    Jos hengailee tällä sivulla vähän aikaa niin saa -20%. Kuulemma hyvä. https://www.shellit.org/webhotelli
  14. VSS vastasi Sulo:n viestiin alueella: Yleinen
    Olisko aika vaihtaa palveluntarjoajaa?
  15. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Komponentit ja varusteet
    Ketju hyppi ihmeellisesti kun putsasin ketjuja. 2 vuotta vanhat rissat joita ei ole pahemmin huollettu yllä rissa aika jumissa ja alarissasta puuttui muutama hammas...
  16. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Harjoittelu
    Itse käytän vielä MTB talvikenkiä (Northwave) mutta niidenkin kanssa tulee välillä viileä lyhyilläkin maantielenkeillä. Olen itse aloittanut maantiepyöräilyn vasta viime kesänä, vaikea verrata omaa tasoa kun en ole vielä porukkalenkeille eksynyt. Pitkillä lenkeillä on melkein pakko pysähdellä noin tunnin välein muutamaksi minuutiksi ettei mene loppulenkistä ihan jumiin, ja helpompi syödäkin siinä paikallaan. Lyhyemmillä lenkeillä menee muutama tunti satulassa ilman jaloittelua, jälkikäteen pitää vaan venytellä enemmän.
  17. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Suositukset ja kokemukset
    Vihdoinkin sain käsiini Easton EC70AX tangon. Oikein mukava tuntuinen, Oletin että olisi samat muodot kuin alkuperäisessä GT:n stongassa mutta onhan tuo ihan erilainen. Päistä hieman kapeampi (Flare ehkä vähän pienempi). Kahvojen muoto on täysin erilainen. Vaikuttaisi jopa paremmalta omaan käteen kuin alkuperäinen. Tärinän suodatuksen takia tuo tuli hommattua, katsotaan miten toimii. Stemmin kiinnityskohta oli erittäin karhea lisäpidon aikaansaamiseksi. Briftereiden asennus sujui helposti tangon sivussa olevien merkintöjen avulla. Painoa säästyi 92g.
  18. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Harjoittelu
    Aika kova suoritus. Minkälaisella pyörällä ajoit?
  19. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Harjoittelu
    Tänään tuli taas kerran ajettua liian kovaa. Pyörä kulki todella kevyen tuntuisesti kun jätti lepattavat ajokamat kotiin ja pisti trikoot päälle. Keli oli oikein hyvä, monessa paikassa kevyt myötä/sivutuuli ja tarpeeksi lämmintä. Nesteytys tuli hoidettua oikealla urheilujuomalla joten mitään kramppeja ei tullut. Tänään oli muutakin ohjelmaa niin lenkki jäi alle 4h mittaiseksi. Eväänä Snickers bites ja Lidl mantelipatukka. Matkan varrelta surkea puhelinräpsy vastavaloon: Tuli myös testattua/maistettua Lidlin mustaherukka&vadelma geeliä aikaisemmin. Ei mikään makuelämys mutta kai niitäkin voisi käyttää...
  20. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Komponentit ja varusteet
    En jaksanut ootella 120tpi versiota niin hommasin toisen 60tpi DHF:n kesärenkaaksi. Tällä kertaa muistin jopa punnita sen. Maxxis lupaa 60tpi versiolle painoksi 1160g ja mitattu 1231g. Eli ihan ok.
  21. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Suositukset ja kokemukset
    Tuli hommattua Blackburn Outpost runkolaukku joka istuu Medium kokoisena aika hyvin tähän 55cm runkoon. Hinta/laatusuhde tuntuisi olevan kohdillaan.
  22. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Harjoittelu
    Lyhyet unet ja banaanilastutkin jäi matkasta mutta 100km meni rikki @ 5h. Turhaan meni aikaa kun luulin että Järvenpään ABC olisi vielä olemassa, vähän piti miettiä vaihtoehtoja ja sitten muistin Teboilin. Sykevyön patterikin piti vaihtaa niin turha kikkailu aiheutti hieman liian pitkän tauon jonka jälkeen oli kylmä. Pohjoistuuli oli aika kovaa välillä mutta sille ei voi mitään. Lenkki sisälsi noin 30km hiekka/sorateitä. Muuten olivat hyvässä kunnossa mutta Kirveskoskentiellä oli irto soraa joka oli aika jännää ajettavaa 32mm renkailla. Kevyet sivuluisut oli kyllä ihan hauskoja.
  23. Rikkinäiseltä puolta tuo ensimmäinen osa pitäisi lähteä vetämällä/ruuvarilla kampeamalla irti. Sitten voi seurata tätä videota:
  24. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Komponentit ja varusteet
    Kyllä toi Minion on ihan kunnon kokoinen rengas. Chupa taitaa olla vähän pienempi. DirtWizard on selkeästi pienempi ilmatilaltaan. Minion kerännyt paljon kehuja foorumeilla. Älytön pito ja rullaa paremmin kuin DW. Knardista kuullut että on aika liukas. 29+ versiota en ole kokeillut mutta 26x4 kokoisena oli myös liukas.
  25. VSS vastasi VSS:n viestiin alueella: Harjoittelu
    Minulla on vähän auttanut se että laittaa pelkän sykkeen ja kellonajan näkyviin kun ajaa. Heti huomaa jos yrittää liikaa. Ei toi kuitenkaan aina hillitse. Seuraavalle yritykselle seuraavanlaiset eväät: - Juomaveteen vähän suolaa, sokeria ja sitruunaa. - Banaanilastuja - Honey Salt Cashew pähkinöitä - Snickers Tämän vuoden paras hankinta on ollut windproof Buff. Ilman tuota jäisi kaikki keväiset maantielenkit ajamatta.

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.