Käyttäjän VSS kaikki viestit
-
Fillaritori nurin
Tämmöstä tulee: 509 Bandwidth Limit Exceeded The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later.
-
GT Grade
2016 GT Grade Tiagra Alennuksesta tarttui tämä N+1 pyörä johon päivitin samantien DT Swiss R24 Spline db kiekot, XT-levyillä ja Mavic Yksion Elite Allroad renkailla tubelessina. Kiekko+ rengas päivityksellä lähti noin 600g painoa pois. Paino ilman satulalaukkua ja polkimia noin 9,5kg Alkuperäiset osat: - FSA Vero Kammet 172,5mm 685g ja nelikantti keskiö 287g vs Shimano 105 5800 compact 165mm + BB-R60 = 800g - Etukiekko ajokunnossa (levy+sisuri+rengas) ilman pikalinkkua 1,6 kg - Takakiekko (levy+sisuri+rengas) ilman pakkaa ja pikalinkkua 1,86 kg Jotkut hyvät polkimet tuohon pitäisi vielä keksiä...
-
Kerava MTB
Keravan maastopyöräilyn kimppalenkit alkaa ma 18.4.2016!! Lenkit ajetaan maanantaisin ja kokoontuminen on Keravan kirjastolla klo 18. Lenkin pituus on noin 1,5 - 2h ja se sopii kaikille kokemus- ja kuntotasosta riippumatta. Pakolliset varusteet maastokelpoinen pyörä ja kypärä. Lenkkien tiedotus mm. peruutuksista tapahtuu Facebook-ryhmässä 'Maastopyöräily Kerava'. Kaikki mukaan metsään rennolla meiningillä! Tänään oli hyvä lenkki motarin vartta Järvenpäähän ja takaisin. 6 kuskia, vauhti oikein hyvä.
-
Hyvät tarjoukset
Big Applen kilpailija Tuote: Continental Cruise Contact 55-622 Hinta: 14,95€ Kauppa: Motonet myymälät Voimassa: ??? Linkki: http://www.motonet.fi/fi/tuote/380856/Continental-CruiseContact-polkupyoran-ulkorengas-55-622-28-x-22
-
Mitä hajosi?
Lukuisten tubeless asennusten/kikkailujen tuloksena Continental Speed King 2 runko hajosi ja nyt yhdessä kohtaa rengasta on melkoinen sivuheitto. Roskiin...
-
Tubeless ongelmat ja ratkaisut
Mitenköhän läskirengas kestää tuon, onko tietoa liekillä nostettujen renkaiden loppu paineista? Muista ottaa videota yrityksistäkin.
-
Kona Wo 2016
Tämmösellä menty koko kesä ja ei oo ollut valittamista. Bashring on kyllä vaihdettu.
-
Tubeless ongelmat ja ratkaisut
Useampi kerros teippiä kasvattaa kehän halkaisijaa jotta rengas istuisi tiukemmin/tiiviimmin vanteella. Itsekin olen Mulefutit tehnyt niin että kierros Motonet heijastinteippiä ilman että taustapaperia ottaa irti. Heijastinteipin päät yhteen pakkausteipillä. Sitten kierros leveetä gorillaa ja valmis. Ollut nyt yli vuoden ja renkaitakin on vaihdettu välillä. Eipä tuo Mavic EN423 + SpeedKing 2 vieläkään toimi täydellisesti. Varmaan leveämpi teippi tai ghettotubeless toimisi paremmin. WTB Laserdiscillä samanlainen rengas on toiminut hyvin.
-
Hyvä matkapyörä
Jos on paljon tavaraa mukana niin ottaisin pitkille matkoille Kona Sutran tai Trek 920. Jos vähemmän tavaraa niin kapeammatkin renkaat riittävät ja silloin valintani olisi GT Grade. Leveämmällä/ison ilmatilan renkaalla saa mukavuutta lisättyä erittäin paljon. 29x2.2" on riittänyt useiden kymmenien kilojen kuorman kanssa. Tietysti peräkärrykin voi olla yksi vaihtoehto.
- Fatbiken Napavaihteet
-
Kona Wo 2016
Keulan ja etuakselin painot lisätty ensimmäiseen viestiin. Yllättävän painava tuo keula on, kokeilin vielä magneetilla että se ei tartu kaulaputkeen kiinni.
-
Mittarin kaliprointi?
Renkaan "halkaisija" ja leveys jotka löytyvät myös renkaan kyljestä? Linkki tuotesivulle?
- Saako halvalla hyvää?
-
Renkaiden muokkaus
Tuli kokeiltua vähän erilaista renkaiden muokkausta El Duderinon kokemusten perusteella. Kauppapyörästä piti saada renkaiden (Continental SpeedKing 2.2) ärsyttävät mainostekstit piiloon ja aineena käytin spraymaalipurkissa olevaa matta mustaa RubberCompia. Tulos oli oikein hyvä vaikka putsasin vain nopeasti rätillä ja maalasin kaksi kerrosta. Suositushan on 4 kerrosta. Vähän jännitti kun kumimaali alkoi hieman kuplia kuivuessaan mutta pinnasta tuli kuitenkin suht tasainen ilman mitään kraatereita. Saa nähdä miten kestää kulutusta, tuntuisi olevan ihan kunnolla kiinni.
-
Tubeless ongelmat ja ratkaisut
Mavicin kanssa joutui vielä taistelemaan. 3 kerrosta gorillaa ja kontaktiliimaa reunanauhaa niin nyt on ilmat pysynyt jo yli viikon.
-
Tubeless ongelmat ja ratkaisut
Vaikuttaisi siltä että 3 kerrosta gorillaa olikin sopivasti. Ei tarvinut liimaa tai muutakaan, kesti vain jonkun aikaa asettua kun en laiskana jaksanut laittaa sisuria. Tänään 34km pääasiassa teitä pitkin ja hyvin toimi. Tuli samalla lenkillä haettua myös kumimaalia jos saisi noi mainokset piiloon.
-
Tubeless ongelmat ja ratkaisut
Ei ole tuollain yli vedetty. Ainoastaan pohjaosuus reunasta reunaa, ehkä hieman nousee seinää ylös. Jos sitä jaksaisikin vielä pari kikkaa kokeilla... Yksi oljenkorsi olisi ohut kerros perus kontaktiliima, jota voi laittaa renkaan ja vanteen väliin. Kun ilmat on sisässä niin hiustenkuivaajalla voi lämmittää asennusta että liima kuivuu nopeammin. Kyseistä taktiikkaa on käytetty läskirenkaiden kanssa, liiman saa melko helposti irti vanteesta ja renkaasta.
-
Tubeless ongelmat ja ratkaisut
Joo reunaan asti on teipattu koska kehän liitossaumaa ei ole hitsattu. Myös Mavicin UST nauha on reunaan asti. Taitaa tuo vieläkin vuotaa renkaan ja vanteen välistä. Laitetaan sitten sisuri kun ei jaksa enään taistella ja olis kiva joskus ajaakkin. Ärsyttää vain koska WTB Laserdisc Traililla samanlainen rengas toimi kun laittoi kierroksen gorillaa ja litkut sisään. Hyvä vinkki toi kumimaali, etenkin nykyisillä fatbike renkaiden hinnoilla. Ei varmaan painoakaan tule paljoa lisää? Saa myös näppärästi kissankokoiset mainostekstit piiloon.
-
Tubeless ongelmat ja ratkaisut
Tänne voisi keräillä tietoja tubelessista yleisesti. Continental RaceSportin saa tiivistymään kyljistä kun ennen asennusta pesee renkaan sisäpuolelta karhealla pesusienellä, lämpimällä vedellä ja tiskiaineella. Kunnon huuhtelu myös. Kokeiltu Continental SpeedKing 2.2 29" renkaalla. 3 bar paineet pysynyt nyt pari päivää vaikka pari hikipistettä kyljistä löytyy. Mavicin EN423 29" UST kehän kanssa olen taistellut nyt pitkään kun yllä mainittu nontubeless rengas vuotaa renkaan ja vanteen välistä. Mavicin oma UST vannenauha oli liian ohut. Kokeiltu 1, 2 ja nyt 3 kerrosta gorillateippiä. Jos ei tuolla ala pitämään niin pitää miettiä jotain muuta vaihtoehtoa.
-
Lefty pakkasella
Niin itsekin olen ajatellut että ei ne itsestään mene huonoksi. Kerran oli yksi käytettynä hankittu Fox 36 josta tuli kanssa kaameeta tavaraa ulos. Oli varmaan vettä kondensoitunut keulan sisään ja sitä ei oltu huollettu pitkään aikaan kun oli ihan harmaata kamaa. Onneksi liukupinnat olivat kuitenkin ok. Täällä on jotain lämpötila ja viskositetti tietoja: http://www.peterverdone.com/wiki/index.php?title=Suspension_Fluid Taulukko ei tosin mene pakkasen puolelle joten tuommoinen testi olisi todella kiinnostava, mitenköhän se kannattaisi toteuttaa? X määrä öljyä lämpötilassa Y tietyn suppilon läpi aikaa ottaen?
-
Lefty pakkasella
Kuinka vanhaa? Nimimerkillä muutamat pullot ulkovarastossa vuosia käyttämättömänä. Ainakin pari vuotta sitten Motorex oli OK tavaraa. Toimi keulassa ja takaiskarissa. Löytyy motocross kaupasta eri wateilla ja oli sopivan hintaista. Myös fillariosa.fi näyttää myyvän tuota.
-
Renkaiden muokkaus
Tänään pääsin testamaan 2XL semislick kumia kunnon sohjokelissä. Paineita joutui tiputtamaan että kellui tarpeeksi ja Kona Wo:sta säädin taka-droputit pisimpään mahdolliseen asentoon. Muokkaamaton Surly Bud suti nousuissa jonkun verran kun takarenkaalla ei ollut tarpeeksi painoa. Eturenkaan sivunappulat auttoivat hyvin muutamassa tilanteessa. Pitoa ja rullaavuutta löytyy sopivasti. Suosittelen nappuloiden leikkausta jos alkuperäisen renkaan huono rullaavuus ärsyttää. Olen jo parikin kertaa meinannut myydä tuon renkaan pois mutta nyt se taitaa jäädä käyttöön. Veikkaan että samanlainen muokkaus sopisi myös Surly Lou:lle. Vee Tire 2XL kuviohan on melkein suora kopio Lousta.
-
Läskiin tavarateline halvalla
+1 Ei ole läskissä mutta kauppapyörästä tuommoinen löytyy ja on todella hyvä hintaan nähden. Punnitsin oman hyvikseen niin painoi 930g eli ei mikään täysi ankkuri. Vaude Aqua Back laukut sai säädettyä niin että toimii Bilteman tarakassa takana tai vanhanmallisessa Salsa Down Under etutelineissä heittämällä ristiin.
-
Renkaiden muokkaus
Yhden lenkin jälkeen voi sanoa että Snowshoe 2XL rullasi nopeammin, ei rikkonut hankikantoa ja pitoa oli tarpeeksi. Saa nähdä miten toimii sohjossa. Kannattaa olla On-One Floaterin kanssa tarkkana. Nastoitin oman ruuvattavilla BestGripeillä ja nappulat alkoivat halkeilla. Eivät tietenkään kaikki. Saattoi tietysti olla vain huono rengas/asennus mikä johti alla olevaan tulokseen: Säilytetty kylmässä varastossa valolta suojassa. Sinänsä tuo on hyvä rengas muokattavaksi kun on aika edullinen.
-
Renkaiden muokkaus
Minkälaisia muutoksia olet tehnyt renkaisiin? Olen jo pitkään harkinnut Surly Budin "teurastusta" mutta en vielä uskaltanut sitä tehdä. MTBR foorumilla oli Snowshoe 2XL läskirenkaan "semislick" modi jota oli pakko kokeilla. Noin 130g lähti kumia renkaasta. Kuvat otettu 80mm leveällä mulefut vanteella. Pitää pari lenkkiä kokeilla ennen kuin uskaltaa mitään tuosta sanoa...