Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Veskun säädöt

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Satulaviritystä vaihteeksi, ajattelin kokeilla tehdä kiskot ensin ja laminoida ne sitten kannen kanssa paketiksi. Pitäs tulla kestävämpi penkkiin alhaalta päin kohdistuville iskuille. Tein kiskoista myös vähän pitemmät ja takaa yhtenäiset; ajatus on että penkistä hyvä nostaa fillari suosta ja se että istuinluut tulevat kannen päälle eivätkä kiskojen kiinnityspisteiden kohdalle. Tällä toivoittavasti tulee joustavampi, kevyempi ja kestävämpi rakenne.

Laminointi tulee olemaan kyllä haastavaa, varmastikaan ei tule mikään showroom-pinta, vedetään nahkaa päälle.

 

DSC_0482.JPG

  • Viestejä 77
  • Katselut 39.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Ihan hyvin onnistu kiekon korjaus, ainut vaan, että teippi irrotti alkuperäisen lakan. Asiallinen talvipyörä

  • Sain kevennyslokarin valmiiksi. Tuli melko kevyt. Pinta on ruma, koska imin kaiken mahdollisen epoksin pois. Vaikuttaa riittävän kestävältä. 3d-printterillä on tosi näppärä tehdä sellaisia muotteja pi

  • Sain vanteen fiksattua. Toivottavasti pysyy läjässä.

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Jotenkin sain läjään, vaikka kaikenlaisia vaikeuksia oli laminoidessa. Pitäisi tehdä uusi muotti, missä olisi otettu huomioon että kiskot laminoidaan samalla kertaa kanteen kiinni. Lisäksi nykyinen muotti on tehty painemuotiksi ja se on kerran vähän poksahtanutkin ja muutenkin viturallaan.

Laitoin liikaa UD-kuitua, ei jousta tarpeeksi. Voisi kokeilla seuraavaksi +-45-nauhalla kantavaa rakennetta tai sitten vain vähemmän UD:tä. Pikaisen testilenkin perusteella kuitenkin huomattavasti mukavampi kuin entinen malli, missä kiskojen kiinnityspisteet on aikalailla suoraan istuinluiden alla. Ja nyt on tooosi hyvä nostaa fillaria penkin takaosasta :)

Reippaasti jäi epoksia laminaattiin, kun tällainen testiversion testiversio ei tullut turhaa hifisteltyä imukankaan kanssa. Painosta varmaa saa pois vielä 10g kun imee kaiken epoksin ja optimoi vähän tuota kantavaa rakennetta.

Pari kuvaa, pitää vielä leikata tarkemmin muotoon jne.:

 

1-DSC_0525.JPG

1-DSC_0526.JPG

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Piti alkaa tekeen uutta mallia satulan muottia varten. Rälläkällä "3d-tulostin" puusta. Laitoin vähän viivoja, että tulis edes suurin piirtein symmetrinen.

 

1-DSC_0023.JPG

1-DSC_0031.JPG

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Melko joustavalta tuntuu, ei uskalla ajella ennen kuin paistaa pizzauunissa (mulla on PID:llä viritetty uuni, siinä on hyvä jälkikovettaa pieniä kappaleita :)). Oli näppärä saada penkki irti muotista, kun oli kiskot kiinni, laitoin vain satulaputken kiinni ja annoin vähän vasaraa. Pelkän penkin kannen irrotus muotista melkosta tuskaa, varsinkin jos ei oo jaksanut laittaa paineilmalle paikkaa.

Melko varmasti ratkeaa jostain, sen verran on kyllä notkea tämä tekele. Vois melkein antaa veljen pojalle, kun se on vähän kevyempää tekoa kuin itse.

 

_20160911_094339.JPG

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Vedin nahat, painossa tulee takkiin, mutta on se vaan niin paljon mukavampi ajella pehmustetulla penkillä.

 

DSC_0208.JPG

Ostin kiinasta halvalla "lehtijousisatulatolpan". Piti olla ovaalikiskoille sopiva ja 30.8, tuli pyöreille kiskoille ja 27.2 :P

Vetasin dremelillä palaset ovaaliyhteensopiviksi:

 

DSC_0333.JPG

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Hyvin joustaa, vähän outo pihatestin perstuntumalla. Kait tohon tottuu, varmaan isompi ero kun palaa jäykkään?

Vois tilata toisenkin kiinalaisen Dudeen, jos jostain löytys ovaalipalikoilla ja oikea koko. Kiinan hinta oli $39.99 free delivery, Canyonilta tarjouksesta 200€ + ovaalikilkkeet siihen päälle, katteet kohdallaan?

 

MOV_0334.mp4

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Mo oose-fillarin maantieviritys vierähti etiäpäin kun tuli pinnat ja nippelit Kiinasta. Takakiekko jäi vielä tekemättä, kun hokasin että toinen kehä oli viallinen. Best bike parts lupasi laittaa uuden tulemaan, joten ei paniikkia. Yllättävän asiallinen toi vanne tollaseksi halppikseksi, meni tosi näppärästi tubelekseksikin. https://best-bike-parts.de/POG-Felge-DB-X50-275-50mm-breit-45-584-32-Loch-650b-Plus-schwarz-695g

 

1-DSC_0453.JPG

1-DSC_0451.JPG

Kirjoitettu

Mikäs vanteessa oli vikana?

Tuo hinta pistää miettimään että pitäisikö kokeilla 29" 40mm vannetta kauppapyörään talveksi. Mitenköhän Suomityres W240 istuisi tuollaiselle? Olis ainakin ilmatilaa ja sais kaikki nastat katuun...

Kirjoitettu

Lukas on kyllä asiallinen kauppias ja rakensi mulle hyvät kiekot. Voisi taas jossain välissä supportoida kun tulee jotain tarvetta.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Toi 27.5+ takaläski tuntu niin hyvältä kauppareissun jälkeen, vähän oli suotakin kun tarpeeksi oikasi, että ilman mitään laskureita tai muuta päätin, että pinnat mitä mulla on ja se risa vanne on just hyvä Leftyn napaan. Ja niinhän se olikin :) Onneski en lottoa, olis sekin tullu mulle muuten.

Leftyn kierrejousi tuntu hyvältä ensi kosketuksella ilman valoja pimeässä pienessä hiivassa. Leftyn vaimennus persiistä, mulla on toinen max, jossa tcp-sisälmykset, pitää koittaa onko se parempi. Jättöä on vähintään tarpeeksi näillä kruunuilla...

Katotaan oikean lenkin jälkeen, mitä oon mietä.

Joustomatkaakin saa ottaa taas lisää käyttöön.

Se risa vanne muuten meni yhteen, kun siitä teki kiekon. Pitää laittaa Lukasille viestiä ja sopia jotain.

 

DSC_0465.JPG

DSC_0468.JPG

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.