Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 201610 vuotta Kirjoittaja Piirsin ja tulostin tuommoset suojat, maalattu mustaksi spreillä. Hyviä nämä sadepäivät, kun kerkee säätämään.
Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 201610 vuotta Kirjoittaja Tuli tehtyä ehkä maailman rumin satula. 66.6g ilman pehmuisteita. Kohta vois jo uskaltaa kokeilla tehdä satulatolppaan integroidun mallin. Poron palleiksi joku nimesi tämän tuotoksen.
Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 201610 vuotta Kirjoittaja Tämmösistä tein kiekot, hyvät on. 100mm-läskikehä. Tubeless toimii hienosta, just sopivan tiukat olat, pysyy mainiosti nollapainella, mutta saa painettua poist olalta käsivoimin. Reiät tuottaa vähän pään vaivaa tubeless-hommissa, mutta sai nekin tukittua OK kun käytin kapton-teippiä. Vähän alle $600 pari.
Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 201610 vuotta Kirjoittaja En ole saanut Leftyä läjättyä (tarvii jonkinlaisen erikoistyökalun, että saa pidetty asennusvaiheessa laakerit paikallaan, näin ainakin oletan), joten siirsin lokarin Wreniin:
Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 20169 vuotta Kirjoittaja Yhet hullut on taas lähössä Alppeja ylittämään ja yks halusi "postilaatikon" satulaputkeen. Tein pikaproton sisäpuolisella muotilla. Ruma on, mutta testiversio... Sais tostakin siedettävän, jos jaksaisi hioa ja maalata, mutta ei jaksa. Kesti mun painon istua kun oli satulaputkessa kiinni eli tuli tehtyä liian tukeva/painava(360g). ^ Tohon lukitussalpaan minkä printtasin olisi pitänyt tehdä myös toinen nuppi varteen mistä sen voi painaa alas avattaessa, nyt vähän hankala käyttää.
Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 20169 vuotta Kirjoittaja Juomareppuun letkun pidike. Nyt kun tänne saa vaikka mitä tiedostoja laitettua niin tässä myös stl-ja scad-fileet, jos joku haluaa printata. camelbak letkun magneetti.stl camelbak letkun magneetti.scad
Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 20169 vuotta Kirjoittaja Mielenkiintoinen kehä, tässä on käytetty jotain "mössöä" täyttämään onkalo. Vähän herää kysymys onko tämä tehty kahdessa työvaiheessa? Tuo yläpuolelta otettu vauriokohdan kuva vähän antas vinkkiä samasta, kuten myös hioessa ei oikein ollut sen olosta että olis yhtä laminaattia. Reunan "hook" on tehty titaanilangasta, säästänyt varmaan tämän vanteen isommalta tuholta kun jakanut iskun laajemmalle alueelle. Toisaalta seinämäpaksuus "hookin" alapuolella todella ohut, vähän reilu 2mm äkkiä mitattuna. Vähän taittunut tuo lankakin, mutta sillä ei oikein voi mitään. Tohon vielä kerros hiiltä päälle.
Kirjoitettu 11. Elokuuta, 20169 vuotta Hyvä siitä tuli On tuo kehä saanut aikamoista runtua ennenkin mutta nyt oli ilmeisesti liian vähän painetta renkaassa ja liikaa vauhtia. Jätän hissipyöräilyt vähemmälle jatkossa, liian kallista touhua..
Kirjoitettu 12. Elokuuta, 20169 vuotta Kirjoittaja Vähän jäi hionta puolitiehen ja maalin sävykään ei vastaa kiinaa. Mukava kun saa harjoitella muiden vanteilla sitä hetkeä varten kun omat on säpäleinä
Kirjoitettu 20. Elokuuta, 20169 vuotta Kirjoittaja Hommasin tulostimeen uudenlaista tulostusmuovia, PETG on tyyppi. On todella sitkeää ja kestävää tavaraa. Miinuksena "juoksevuus" oozing, mitä en meinaa saada kuriin. Samasta syystä esim. alla olevassa Wrenin liukuputkensuojassa nippusiteen aukot ei onnistunut kunnolla. Tarttuvuus aluslasiinkin on huonompi kuin PLA:lla. Mun aiemmin PLA:sta tulostetuista suojista toinen on haljennut, nämä PETG:stä tehdyt eivät takuulla hajoa iskuista. Liitteenä stl-ja scad-fileet, jos joku haluaa tulostaa Wreniin suojat. 0.2mm kerroksella tein eli pinta nyt on mitä on. wren suoja puolikas.stl wren suoja puolikas.scad
Kirjoitettu 20. Elokuuta, 20169 vuotta Kirjoittaja Tiputin tulostuspään lämpöä viisi astetta ja nyt parempi, pitää laskea vielä vähän lisää kun tulostaa seuraavan kerran jotain. 3-D-tulostaminen on kyllä yhtä säätämistä ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Lämpöäkin kun laskee pitäisi syöttö taas kalibroida uudestaan jne.
Kirjoitettu 21. Elokuuta, 20169 vuotta Kirjoittaja Kaikissa virallisissa ohjeissa lukee, että PETG:llä pöydän lämpö 20-40C. No päivän tapeltuani luin netistä Oikeat Ohjeet, pöytä 90C asteeseen ja johan alko pysymään kappale paikallaan. No, tulipahan säätöprosessissa laitettua pöytä täysin suoraan ja syöttönopeus kohilleen. Koekappaleena tulostin puhelimeen suojakuoren (kolme takalasia rikottuna tähän mennessä), jota vähän modasin "ketjuilla". Alkuperäinen koodi löytyy täältä.
Kirjoitettu 24. Elokuuta, 20169 vuotta Kirjoittaja Tulevaan fillaritalliin pitäisi rakentaa mikroCHP, onko kukaan värkäillyt moisten parissa? Häkäpönttö+mersu123+generaattori? Höyryvoimaa? Stirling? Vai vain ergometri ja polkemalla lämpimäksi ja lamput hehkumaan?
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään