Jump to content
El Duderino

Veskun säädöt

Recommended Posts

Kait tähän voi muustakin satuilla kuin kokonaisista fillareista? Olen nimittäin ajellut muutaman lenkin vähän viritetyllä satulalla. Se on ehdottomasti mukavin satula mitä mulla on ikinä ollut ja rumin. Olenko ajanut väärin, kun ilman nokkaa homma tuntuu paljon paremmalta? Onko nokan ainoa funktio pitää satula kasassa?

Seuraavaksi muotin tekoon ja koko palikka kuidusta.

WP_20160203_23_10_40_Pro.jpg

Jaa viesti

Ajattelin kokeilla saako aikaiseksi 40g painavan läskin takalokarin. Jotain alkulämmittelyä tehty, mutta aisasta pitää saada pois ja lokuristakin muutama gramma:

WP_20151201_11_20_42_Pro.jpg

Tulostin aisalle uuden muotin ja tein koekappaleen missä käytin myös puolikovaa ulkopuolista muottia (tulostin senkin). Ei oikein onnannut kunnolla ja tuli vähän painava. Uus tulee perinteisellä tyylillä ilman puolikovaa muottia:

IMG-20160219-WA0001.jpg

WP_20160220_13_05_30_Pro.jpg

Imin kaikki epoksit pois tästä, tuli ruma mutta kevyt. Vielä ajattelin muutaman gramman tästäkin nipistää matossa säästämällä:

IMG-20160211-WA0001.jpg

Jaa viesti

Kait tähän voi muustakin satuilla kuin kokonaisista fillareista? Olen nimittäin ajellut muutaman lenkin vähän viritetyllä satulalla. Se on ehdottomasti mukavin satula mitä mulla on ikinä ollut ja rumin. Olenko ajanut väärin, kun ilman nokkaa homma tuntuu paljon paremmalta? Onko nokan ainoa funktio pitää satula kasassa?

Seuraavaksi muotin tekoon ja koko palikka kuidusta.

WP_20160203_23_10_40_Pro.jpg

En ole itse kokeillut ilman nokkaa olevaa satulaa. Ainakin alamäki pätkillä seisten ajaessa tulee pyörää hallittua myös satulaa hyväksi käyttäen. Voisin kuvitella että siinä ainakin kaipaisi sitä nokkaa. Tärkeintähän tietenkin on että se satula on sopiva omalle hanurille [emoji2]

Jaa viesti

Yks emäntä lainas tänään mun läskiä, lähtiessä naureskeli tolle nysäsatulalle ja oli lievästi sanoen epäluuloisen oloinen. Palatessa teki jo tilausta samanlaisesta :) eli ainakin kahdelle hanurille passaa. Tosi on kyllä, että reisillä ei voi enää tosta satulasta tukea ottaa.

Jaa viesti

Sain kevennyslokarin valmiiksi. Tuli melko kevyt. Pinta on ruma, koska imin kaiken mahdollisen epoksin pois. Vaikuttaa riittävän kestävältä. 3d-printterillä on tosi näppärä tehdä sellaisia muotteja pikku kilkkeille, mistä ennen sai vain haaveilla puukon ja mulukun kanssa. Jos poistais "pikakiinnityksen" saisi vielä muutaman gramman niistettyä, mutta on se liian hankalaa, jos pitää ottaa satulatolppa pois, että saa lokarin paikalleen eli tyydytään tähän painavaan versioon.

WP_20160223_09_24_11_Pro.jpgWP_20160223_09_31_47_Pro.jpg

IMG-20160222-WA0002.jpgIMG-20160219-WA0002.jpg

En tiedä tuliko vähän liian loivaan kulmaan toi aisa, saisi olla ehkä vähän suoremmassa toi lokru:

WP_20160223_09_14_00_Pro.jpg

Jaa viesti

Onko täällä tietoa kuinka suoria uudet kuitukehät on? Mulle tuli kaverilta taas vanne korjattavaksi ja kun sen laittaa pöydälle lappeelleen niin heittoa on puolen sentin luokkaa. Vauriolla on varmasti osansa tässä, mutta kiinnostaisi tietää mikä on tilalle ehjillä kehillä, kun itellä ei ole sellaista ikinä ollut kourassa, onko ne täysin suoria?

WP_20160224_16_42_22_Pro.jpgWP_20160224_16_42_44_Pro.jpg

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.