Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 20256. Kesä Kirjoittaja Unica istuu kuin tauti pelkällä telalla. Mä oon vedellyt viimeisimmät työt (kokopuuväliovia) ulkoparvekkeella. 3 x on minimi.
Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 20256. Kesä Mutta ihmeen kestävää tuo ruskea kovapuu. Toi 6hlö kalusto kotiutui joskus vuosituhannen vaihteessa hintazn 600 mk pihan tuotuna. Teknisesti on ihan tikissä edelleen ja voisin kuvitella toiset 25 vuotta elinkaarta lisää. Yhden lyöntimutterin olen joutunut tuolin mekanismiin uusimaan, kun kierre oli korkannut. Pinta oli vaan päässyt mustumaan ikävän näkköseksi, ettei siitä olisi enää kelvollista saanut enää millään. Kokeillan nyt Unica käsittelyä, mikä ohella poistaa kalusteiden öljyämistarpeen. Vaihtoehtona olisi ollut saunan pesä ja uusi kalusto. Mutta kun Jopolassa pitää aina ensin käyttää kaikki vanhat loppuun. Muokattu: 6. Kesäkuuta, 20256. Kesä, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 20256. Kesä Unicalla meinaatte lakkaa? Mä funtsin puisten pihalaattojen lakkaamista, kun kävivät tikuttamaan, niin puu-ukot väitti että ei pysy. Joka vuosi saa lakata ja hilseilee. Ratkaisuna rupesin käyttämään Crocseja.
Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 20256. Kesä 15 minutes ago, tommi2 said: Ratkaisuna rupesin käyttämään Crocseja.
Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 20256. Kesä 48 minutes ago, tommi2 said: Unicalla meinaatte lakkaa? Mä funtsin puisten pihalaattojen lakkaamista, kun kävivät tikuttamaan, niin puu-ukot väitti että ei pysy. Joka vuosi saa lakata ja hilseilee. Ratkaisuna rupesin käyttämään Crocseja. Nyt on muuten lidlissä styleet clogsit joko keltaisena tai sinisenä!1!!!
Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 20256. Kesä Tästä puhutaan: https://tikkurila.fi/tuotteet/unica-ulkokalustemaali
Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 20256. Kesä Ok, Crocsit eivät ehkä pakolliset. Olisi noloa kun esim. tuolin kanssa tarvisi Crocs-housut. Kivoja Crocskuviahan syntyy tekoälyllä mukavasti Muokattu: 6. Kesäkuuta, 20256. Kesä, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 202510. Kesä Kirjoittaja Mitä, jos löisi arkkitehdin pöydälle kuvan, että mä haluan tuollaisen ? No taloon liimattua kukkulaa ei oo pakko olla ja kellarikin olisi kiva. Muokattu: 12. Kesäkuuta, 202512. Kesä, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 202512. Kesä Kirjoittaja Onko jollakulla patenttiratkaisu ikuiseen rakennustellinkipulaan ? Jo kaksi pätkää hakia kustantaa ihan tarpeeksi - alumiinitellinki vois olla jotain. Julassa nyt nippa_nappa_riittävä. Yhden lisävälitason voi nikkaroida itsekin. Tasamaalla koko helahoidon voi sitoa liinoilla peräkärryyn = +43 cm kärrän pohjalla tai 70 cm, jos laittaa patikat sivujen päälle.
Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 202512. Kesä 6.6.2025 klo 16.11, tommi2 kirjoitti: Unicalla meinaatte lakkaa? Mä funtsin puisten pihalaattojen lakkaamista, kun kävivät tikuttamaan, niin puu-ukot väitti että ei pysy. Joka vuosi saa lakata ja hilseilee. Ratkaisuna rupesin käyttämään Crocseja. Joo ei kannata lakalla alkaa leikkimään tollasissa mitkä on kovalla kulutuksella ja ulkona, petsiä tai jotain muuta mikä imeytyy puuhun ehkä ennemmin, jos on oikein vanhat ja kuivan oloiset niin kannattaa juottaa ihan "täyteen" niin kestää pidempään. Ps. Ja ensin kevyt hionta tietty jos tikkuinen pinta. Muokattu: 12. Kesäkuuta, 202512. Kesä, käyttäjä: Nickname lisätty löpinää
Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 202512. Kesä Tuossa näyttäisi olevan tikasväli n. 30 cm. Eli tuossa on mahdollista - vastoin turvallisuusnäkökohtia - mahdollista nostaa työtaso vaikka ylimmälle tikakselle, jolloin ulottuvuutta olisi 5..5,5m ukkelin pituuden mukaan. Vakaus olisi kyllä jo tuolloin erikseen varmisteltava.
Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 202512. Kesä Bauhauksessa on noita Krauseja, mulla siis "4,1" jonka ostin joku 200 eskoo, nyt yli 300... tää on jo korkee https://www.bauhaus.fi/rakennusteline-krause-corda-tyoskentelykorkeus-5-m.html Tukevuus on... no, riittävä, kun tohon tottuu ja taa tukevasti tasaselle. Itse olen ratkaissut homman virittelemällä lankkuja jalkojen alle, suunta mielummin talon seinään päin ja päätyjen yli ei saa kurkkia, siitä se saattaa mennä nurin. On toi hintansa haukkunut, kolmas kesä kasassa. Mä olen valitettavasti jo luvannut noi eteenpäin... oli useampikin halukas lunastaja.
Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 202512. Kesä Vitosen teline 😄 . Tosin noi laskee ton "työkorkeuden" eli siinä on äijä laskettuna mukaan. No kolmonen sitten. Mut joo, nyt oon ihan tyytyväinen että kasasin noi taas, kiitos vaan siitä teille. Olin ihan aikeissa heitellä tikkailta, mutta "painostus" oli täällä niin kova 😄
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään