Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 20241 vuosi 2 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: Nää on näitä, sama "Suomen Kaunein Koti" eilen, oli kyllä semmoinen valkoakvaariotalo että vaikka miten olis rahhaa niin ei kiitos..." tämä on meidän näköinen ja kuvastaa meitä...." jaha, no niin on muuten minunkin kämppäni ja todellakin kertoo ajatusmaailmastani. No, joillain on ankeempi toi mielenmaailma. Mutta tämä että yksityiselle yleislääkärille pääsisi samalla rahalla kun terveyskeskuslääkärille. noin 28e vs 93e. Mistä se väliraha otetaan? Ei kukaan yksityispuolen lääkäri lähde töihin jos potilaspalkkio on 28e. Julkisen puolen lääkäreillä on kuukausipalkka, yksityisellä se koostuu potilaskäyntipalkkiosta. Hyvinvointialueillakin lääkärit saa lisiä toimenpiteistä kuukausipalkan päälle.
Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 20241 vuosi ^ Kirjatuista toimenpiteistä. Näin yritetään palkita niitä jotka kirjaavat rakenteisesti.
Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 20241 vuosi ^^^ jäsen alpensau, mä olen koko ajan ajatellu että olet about 30-vuotias ja mä olen vanhus.... Toimenpidepalkkion sai joskus aikoinaan kun olin harjoittelussa tk:ssa. Samoin entisessä puljussa. Mutta oleellista on tietysti se että osaa tehdä sen toimenpiteen. Kyllä siinä rajansa pitää tuntea, jos käsi ei ole enää vakaa niin ei sitä voi luomenpoisto otsalta... Ja kyllä ne kaikki toimenpiteet pitää kirjata.
Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 20241 vuosi No se mitä nyt piti ihmetellä, että paketti USA New York tulee Copenhagen 2 päivää, ja vielä näin jouluaikana. Sitten se matka Helsinki-Vantaa to Pirkkala kestää 2 viikkoa.....tullausilmoitusta odotellessa ( tämä oli ennakkotilattu, joten pakko ottaa muuten menettää jäsenyyden...)
Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 20241 vuosi 10 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: No se mitä nyt piti ihmetellä, että paketti USA New York tulee Copenhagen 2 päivää, ja vielä näin jouluaikana. Sitten se matka Helsinki-Vantaa to Pirkkala kestää 2 viikkoa. Hieman samansuuntainen huomio, kun tilasin moottoriin muovirattaita Italiasta. Seurantasovelluksen mukaan kirje matkasi varsin vilkkaasti Tanskaan asti ja sen jälkeen päivitykset rauhoittuvat huolestuttavan pitkäksi aikaa. Oliko 10 pv yhteensä. Voisiko tästä vetää johtopäätöksen, että Tanska on kaikkien kuljetusongelmien alkulähde ja juuri ? Muokattu: 18. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 20241 vuosi Jos olis halunnut lähettää jouluksi joulukortin, olis se 1-luokan törkeän hintaisellakin merkillä jo pitänyt postittaa 16.12 eli yli viikko ennen h-hetkeä. Ennen posti kulki päivässä!
Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 20241 vuosi Kyllä se kortti ajoissa joutuu, kuha vaan patistelevat ihmisiä, muuten kaikki jättäisivät sen kortin postiin vain kaksi päivää ennen H-hetkeä ja sitten olisi kiirus
Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 20241 vuosi Huomenta. Mutta kun se posti kuskaa kirjeet joko ma-ke-pe / ti -to niin kyllähän siihen viivettä tulee. En kertakaikkiaan ymmärrä postin ( tulevan r.i.p.) juttuja, laittelisin kortteja enemmänkin mutta kun normipostimerkki 2.50e. Ja sitten se paketin lähettäminen on tehty meille vanhuksille jotka ei tajua näitä nettijuttuja, aivan ylitsepääsemättömän vaikeeksi. Nää on kuitenkin koneita, ja aina voi tulla häiriö tai ei vaan toimi enää ei.
Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 20241 vuosi Mä en nyt ymmärrä tätä eduskuntaa. Mitä varte siellä on niitä tyyppejä 200, ja sitten kun kolme uskaltaa äänestää omantuntonsa mukaan, niin hyvä kun ei ehdotonta vankeutta tulee. Huomautus ( oliko siinä mahdollinen poliisitutkinta? ) Olisi sitten vaan joka puolueella tavallaa "ääniä" ja äänestysissä puolueella olevat äänet menee sitten sen puolueen mielipiteelle. Mitä ne kansanedustajat ylipäätään tekee? siellä kokouksissa tai mikälie istunto, muutama edustaja ja eniten tyhjää. Ja avustajiakin tarvitaan. Uutisten alaosassa menee niitä päivän otsikoita, poliisitutkinta koski Onni Sarmasteen maskijuttua. Muokattu: 19. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu Onni Sarmaste- asia
Kirjoitettu 21. Joulukuuta, 20241 vuosi Ihmiset on tolloja. Kävin Jumbosta hakee Sushit ja glögin niin oli sisäparkkikerrokset ihan täynnä ni ajoin käytännössä tyhjälle kattoparkille ulos ja jätin auton vielä sivuun sisäänkäynnistä. No, eiköhän sit ku tuun kassien kanssa autolle ni siellä tyhjällä katolla oo pari muutakin autoo tullut. Ja saatana mun auton molemmilla puolilla melkein kyljissä kiinni. Mikä noita ihmisiä vaivaa. Hehtaarin kokoinen tyhjä katto ni pitää pakun kylkeen oma koslansa just saada. Ja oli btw sisällä kuin olis muurahaiskeossa ollu. Aivan JÄÄTÄVÄN paljon väkeä. Kyllä oli viinan ja sushin himo kova ku tuonne uskalsi mennä näin just ennen joulua. 🤯
Kirjoitettu 21. Joulukuuta, 20241 vuosi Vähän samaa täällä kun erehdyin tänään kauppahalliin, ajatus oli kierrellä rauhassa ja juoda ehkä kahvit siinä samalla mutta oli niin kauhea ryysis ja jonoa kaikille tiskeille että kävelin vaan läpi ja join kahvit kotona.
Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 20241 vuosi 12 tuntia sitten, VesaP kirjoitti: Kävin Jumbosta hakee... No, eiköhän sit ku tuun kassien kanssa autolle ni siellä tyhjällä katolla oo pari muutakin autoo tullut. Ja saatana mun auton molemmilla puolilla melkein kyljissä kiinni. Mikä noita ihmisiä vaivaa. Hehtaarin kokoinen tyhjä katto ni pitää pakun kylkeen oma koslansa just saada. Kävin yhteen aikaan enemmän Jumbossa. Mulla on vakioruutu kellariparkissa. Toisinaan joku tietämätön laittaa siihen autonsa. 😁 Siinä lähellä lentokentälle päin on Suomen ihmeellisimmät liittymät. Ihankuin olisi italialainen suunnittelija.
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20241 vuosi Saikos se Kisu banaania, kun ei ole tänään kirjoitellut? Toki rikkoi varta vasten annettuja ohjeita eli varmaankin.
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20241 vuosi Juu sai, siitähän oli "banaanisaaret"-ketjussa maininta. Valitteli tätä jo naapurifoorumissa, jossa vihjastiin myös jankkaamisesta. Oppispa nyt. Muokattu: 23. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tommi2
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään