Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 20241 vuosi 20.11.2024 klo 23.15, Jopotuinen kirjoitti: Se on kyllä totta, porukat raahaa kampetta viikon tai kahden reissulle, että on tyyppiä vetää joka ilta eri kuteet niskaan. Meilläkin roinan määrä on vähentynyt roimasti, kun olen aina jurnuttanut, että mieti: Kuinka montaa eri kampetta kotosalla ollessa käytät viikossa tai kahdessa? Aika vähällä pääsee. Itselle riittää ne mitä on päällä + varahousut akuutin housuihin paskomisen varalta. No, lämpimiin mentäessä + shortsit ja T-paita. Joo ja sitten tässä jokunen aika sitten ihmettelitte että ottaisin 3 päivän Amerikan reissulle vaan repun, ja jotain vaihtovaatetta. Kuten sanottu, tuolla on 120 t-paitaa, ja aina jos löytyy kivalla kuvalla, niitä kannattaa ostaa useampi, kun mulle aina sattuu ja tapahtuu.
Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 20241 vuosi 4 minutes ago, tempokisu said: Joo ja sitten tässä jokunen aika sitten ihmettelitte että ottaisin 3 päivän Amerikan reissulle vaan repun, ja jotain vaihtovaatetta. Eiköhän me enemmänkin ihmetelty sitä 3 päivän mittaista reissua Jenkkien länsirannikolle, ei niinkään sitä tavaramäärää.
Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 20241 vuosi On 11/20/2024 at 10:15 PM, Jopotuinen said: Se on kyllä totta, porukat raahaa kampetta viikon tai kahden reissulle, että on tyyppiä vetää joka ilta eri kuteet niskaan. Meilläkin roinan määrä on vähentynyt roimasti, kun olen aina jurnuttanut, että mieti: Kuinka montaa eri kampetta kotosalla ollessa käytät viikossa tai kahdessa? Aika vähällä pääsee. Itselle riittää ne mitä on päällä + varahousut akuutin housuihin paskomisen varalta. No, lämpimiin mentäessä + shortsit ja T-paita. Mä olin edellisviikolla kuuden päivän virkamatkalla. Pitkästä aikaa päätin ottaa hieman isomman kapsäkin ruumaan laitettavaksi ja olihan se ilo mennä lentokentillä pelkän repun kanssa. Ei tartte jonottaa koneeseen saadakseen sen laukun hyllylle jne. Frankussa paluureissulla voi jättää veskan Luftwaffen haltuun heti lentokentän juna-asemalla eikä sitten sen kanssa tartte tuskailla yhtään enempää. Mahdollisuus sen laukun katoamiseen suoralla lennolla on melko pieni, on sellainenkin tosin kerran-pari sattunut kohdalle.
Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 20241 vuosi 31 minuuttia sitten, bici74 kirjoitti: Eiköhän me enemmänkin ihmetelty sitä 3 päivän mittaista reissua Jenkkien länsirannikolle, ei niinkään sitä tavaramäärää. no, Rouva hoisi asian pois päiväjärjestyksestä. Kuten mun muutkin unelmat: helikopterilento Nahkiaiseen ja takas, 1200mm tele, semmoinen hieno Dellin läppäri ja hieno älypuhelin kynällä. Uusi auto ( nyt joutuu ostaan käytetyn jos ja kun mazdaa ei voi enää korjata ( korjataan kyllä vielä ensi kesänä ...) Nyt mennään siten että teen kuvat tuolla vanhalla isolla koneella joka pystyy pyörittään kahta lnettisivua, ja sitten tää muu sitten tällä pikkukoneella. Vaihdan vaan ton nettiyhteys-johdon. Mä muuten Verkkokaupassa katselin läppäreitä, niin ei niissä ole levyasemaa! Eikä ollu ainakaan näytillä niitä kalliita läppäreitä. Matkusteluksi saa riittää Nakkila ja jos Kotkan Maretariumissa on keväällä nahkiaisia. Muokattu: 25. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 20241 vuosi 2 minutes ago, tempokisu said: Nyt mennään siten että teen kuvat tuolla vanhalla isolla koneella joka pystyy pyörittään kahta lnettisivua, ja sitten tää muu sitten tällä pikkukoneella. Vaihdan vaan ton nettiyhteys-johdon. Mä muuten Verkkokaupassa katselin läppäreitä, niin ei niissä ole levyasemaa! Eikä ollu ainakaan näytillä niitä kalliita läppäreitä. Jos sun pitää kaapelia vaihdella koneesta toiseen, ostapa tuosta kytkin: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/347651/TP-LINK-TL-SG105-5-porttinen-kytkin Siihen oheen sitten pari verkkopiuhaa, esim: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/877969/Fuj-tech-CAT6A-U-UTP-verkkokaapeli-2-m-valkoinen Se sun nykyinen nettiyhteysjohto tuohon kytkimeen kiinni ja ne kaksi uutta piuhaa kytkimeen sekä koneisiin kiinni...ja näin sulla on molemmat koneet yhtaikaa internetissä eikä tartte piuhoja vaihdella. Jos levyasemalla meinaat DVD-asemaa niin aika harvassa koneessa noita nykyisin on. Sen sijaan USB-porttiin voi moisen ulkoisesti tarpeen vaatiessa liittää, vaikka tuosta: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/920740/HP-n-ulkoinen-USB-DVD-RW-asema-F6V97AA-ulkoinen-kirjoittava (meni näemmä Verkkokaupan tuotteiden mainostamisen puolelle, sori)
Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 20241 vuosi ^ Verkkokauppa on tuttu paikka ja hyvää palvelua oon saanu....siis kaikki nää läppärit, telkkari, uuni jääkaappi ja pakastin on sieltä ostettu. Ja kameratarvikkeita myös. Ainut että se parkkipaikka on kaaos. Mutta kiitos vinkistä, tuolla modeemissahan on useampi paikka niin voisi olla kätevä, eikä maksa paljo. Tosin, nää koneet on tässä vierekkäin eikä ton piuhan vaihto kestä kun muutaman sekunnin. en mä nyt DVD-levyjä koneella, vaan cd-levy. Saa kätevästi tallennettua levylle suosikkikappaleet ja se levy sitten autossa kuunneltavaksi.
Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 20241 vuosi Onko syy hallituksen, kaupunginjohtajan vai ilmatieteenlaitoksen, jos sataa ja sun kosla saa siipeensä ? Valenciassa syy taisi olla kuvernöörissä. 😁
Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 20241 vuosi Ihmetyttää että kun aamulla vääntäydyn sängystä niin jalat ei tunnu kantavan ja selkä/kylki on tosi kipee. Käyn sitten hitaalla kävelyllä ja nyt olen venytelly jalkoja & tehny kyykkyjä omalla painollani, niin iltapäivällä olo on jo paljon parempi. Lepo ei auta? en kumminkaan uskalla vielä fillaroimaan lähteä, siinä joutuu nojaamaan kädellä tankoon ja kiertämään yläkroppaa.
Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 20241 vuosi 21 hours ago, tempokisu said: ^ Verkkokauppa on tuttu paikka ja hyvää palvelua oon saanu....siis kaikki nää läppärit, telkkari, uuni jääkaappi ja pakastin on sieltä ostettu. Ja kameratarvikkeita myös. Ainut että se parkkipaikka on kaaos. Mutta kiitos vinkistä, tuolla modeemissahan on useampi paikka niin voisi olla kätevä, eikä maksa paljo. Tosin, nää koneet on tässä vierekkäin eikä ton piuhan vaihto kestä kun muutaman sekunnin. en mä nyt DVD-levyjä koneella, vaan cd-levy. Saa kätevästi tallennettua levylle suosikkikappaleet ja se levy sitten autossa kuunneltavaksi. Jos sulla jo siinä modeemissa on useampi paikka verkkopiuhalle niin sitten jättää sen kytkimen hommaamatta ja yhdellä uudella kaapelilla molemmat koneet verkkoon. Vaikka sen kaapelin siirto ei tietysti sekuntia enempää kestä, kun molemmat on verkossa niin sitten esim. tiedostojen siirto koneelta toiselle on vallan paljon kätevämpää. Noilla DVD-asemilla saa normisti myös CD-levyt luettua ja kirjoitettua, pelkästään CD-levyjä tukevia asemia saa varmaan hakea kissojen ja koirien kanssa näin herran vuonna 2024. Onhan noi CD-levyt aika harvassa nykyisin, edellisen kerran moista käytin autossa noin 18 vuotta sitten kun autosta pöllittiin levyjä, sen jälkeen mentiin USB-kikkareella ja nykyisin sitten suoratoistona suoraan netistä. Retroilua varten mulla wanhasta Volvosta löytyy C-kasettisoitin...sitä tosin ei ole koskaan käytetty - ei edes kokeiltu - ja autollakin ikää vasta 22 vuotta.
Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 20241 vuosi Saabissa oli tosi jykevä poppikone. Radion lisäksi pyöritti C-kasetteja (Finnhits!) ja peräkontissa 10x CD makasiini.
Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 20241 vuosi ^^ kiitos toi toinen verkkopiuha olisi tosi hyvä, sillä tämä keltainen ei oikein pysy tässä pikkukoneessa, joutuu aina työntään tiukemmin, kun se noin edullinen on niin todennäköisesti käyn ostaan. Vanha rakas iso kone ei pyöritä kun kahta nettisivua. Mutta kuvien laitto ja muokkaus on siinä niin paljo parempi, tämä pikkukone ei tykkää kuvista, yritän avata ja se sivu poistuu alka aikayksikön. Ajatellu jos vanhan koneen veisi huoltoon, tuossa Veskassa on yksi hyvä paikka. Valkeakoskella oli myös tosi hyvä huoltopaikka, mutta lopettivat
Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 20241 vuosi Koska jäsen Köfte nukkuu? Kukkuu täällä pitkälle puolenyön jälkeeen.
Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 20241 vuosi Seuraavatkohan useatkin ilmiöt vaimenevan aaltoliikkeen muotoa? Josku keräilin dataa bändeistä ja artisteista, suosio piikkasi huipun, sitten saattoi tulla come back, mutta ei aivan yhtä korkea, mahdollinen kolmas tuleminen oli taas matalampi... Nyt tuntuu että joku vatsapöpö toimii just näin, helpotuksen jälkeen lievempi come back...
Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 20241 vuosi Ihmetyttää kyllä todella toi hurjastelu Porintiellä ( tie 11) siellä on nyt maksimirajoitus 80km/h. Ja tänään satoi koko matkan, ja oli aika hämärää ajoittain. Ja vielä se pellolta tien yli koikkelehtinu iso hirvi. Sitten siellä ohitellaan sulkuviivan kohdalla ja siellä tulee aika lähellä auto vastaan niin ohitte vaan ja useammankin kerran olen joutunu pientareen puolelle mennä ja hidastaa että kiireinen ehtii siitä välistä ohi. Mitä jos tilanteessa jossa ohitellaan ja hirvi ei tulekaan pellolta ( sen näki jo kaukaa) vaan hypähtää metsästä niin se on hallelujaa.
Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 20241 vuosi No nyt ihmetyttää: kuukausi on pienentynyt viikoksi!!! Jos paikallisen biojätteen tyhjennykseen on luottamista. Ovat nyt viikon välein tyhjänneet astian... ei varmaan ilmaiseksi (tämä menee sitten vitutukseen). Olis pitänyt sittenkin duunata komposti mutta pelkäsin tarkastajaa....
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään