Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä ihmetyttää juuri nyt?

Featured Replies

Kirjoitettu

^ koita perustaa lääkäriyritys, on ihan eri asia. Yksinkertaistettuna, jos olisi varaa perustaa oma lääkäriyritys - mun ei tarvitsisi tehdä sitä.
t. minä maan matonen

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

• Viestejä 4.3k
  • Katselut 364.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• No pistin piruuttani kunnianimeen 😄 Saa sitten itse poistettua, jos oli huono vitsi 🙂 

• Laskin legendan vaatimustasoa ja tarjosin mahdollisuutta poistua lupauksensa mukaisesti. Bannit olivat jo millin päässä muutenkin. Sen sijaan kusi kihahti oikein kunnolla päähän, alkoi vain pahem

• C-GPT:n kuvaus @tommi2n paluumatkasta stokkalta...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
12.4.2023 klo 10.15, tommi2 kirjoitti:

Ihmetyttää että miten onkin pysynyt niin sujuvana ja riidattomana keskustelu täällä. En minä ainakaan ole sen enempää samaa mieltä kenenkään kanssa, mutta ei siitä tarvitse vängätä. Kilpailevan foorumin energia oli sellainen että lähdin usein väittelemään. 

Ihmeellisen hyvä foorumi siis 👍

Näyttää se täälläkin menevän semmoiseksi kinasteluksi kahden ääliön kanssa että ....todella ikävät tunnelmat. No, kertoohan se jostain jos mun asiat kiinnostaa niin todella paljon...

Kirjoitettu
59 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

Näyttää se täälläkin menevän semmoiseksi kinasteluksi kahden ääliön kanssa että ....

Pahoittelut. Lupaan olla puuttumatta vast'edes...

Kirjoitettu

^ se toinen ääliö olen kylläkin minä....esitin arvion sinusta tuossa taannoin...

Mutta lisään tähän toisen kirjoittamana alun siitä mitä olen yrittäny kertoa...

Lääkärityrittäminen on poikkeuksellisen tiukan säätelyn alla. Lääkäri ei voi pistää kadunkulmaan putiikkia pystyyn noin vain. Liikkeelle on lähdettävä toiminnan luonteesta riippuen joko avilta tai Valviralta lupaa anoen. Ilman lupaa ei lääkäri saa toimia - jos sen kanssakaan. Oman vastaanoton perustaminen on työläs projekti vesipisteiden järjestämisestä ja rekisterinpitovaatimuksista lähtien. Harvan rahkeet tähän riittävät mikä on tehnyt pienistä toimijoista harvinaisia. Luvat muiden toimipisteissä vastaanoton pitämiseenkin on haettava vaikka ne jo toimipisteellä olisivatkin.

Käytännössä siis tämä oli tässä. Soittelin Kelaan taannoin, ohjeistivat että voin tehdä sen päivärahahakemuksen marraskuussa. Ihmettelivät eikö työvoimatoimistosta ole otettu yhteyttä? no ei ole, tuskin otetaankaan.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
ai että oma pulju....

Kirjoitettu

Kuinka monta muovikassia suomalainen ostaa keskimäärin vuodessa?
a. 3  b.13   c.63

Siis en ole ikinä ostanut muovikassia, jos sen saa ilman niin otan mutta en osta. Kauppaan menen kangaskassin tai repun kanssa ( tiedän mitä meen ostaan niin kassi sen mukaan). Roskapusseina käytän niitä pieniä hedelmäpusseja.
Oikea vastaus c.63 muovikassia vuodessa !?!, eli enempi kun joka viikko. Hirveetä rahantuhlausta. Toivottavasti se muovikassi käytetään useampaan kertaan, ja viimeiseksi roskapussina.

Kirjoitettu

Enpä ole itsekään muovipusseja huolinut jos ei hedelmäpusseja lasketa. Mutta nämä naapurit jotka ostavat ruokaa verkosta ovat kertoneet että yhdessä lähetyksessä voi olla läjäpäin pusseja. Pakataan väljästi ja joskus kaksi pussia päällekkäin varmistamassa että mikään ei hajoa. Siinä on äkkiä nurkat täynnä pusseja.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Jos kaupan muovikassissa on firman nimi tai loko, niin miksi siitä pitäisi maksaa koska firman mainos. Joskus on syntynyt parranpärinää kun kassin kassalla kääntää nurin ja mainos jää näkymättömiin.

Kirjoitettu

Joo, tuota mainostamista myös itse kiroillut ja sitä mieltä, että kauppiaan kyllä pitäisi siitä antaa hyvitystä kauppalaskussa.

Hauskasti taannoin kapat osoittivat syvän huolensa muovipussien hyvästä menekistä ja kuinka ollakaan, kertoivat heti perään nostavansa niiden hintoja - ympäristösyistä :D   

Ihmetellyt jo pitkään ja edelleen, että kun puhutaan pakkausmateriaalien kierrätyksestä ja vastuu sysätään aina kuluttajalle.
Ensisijainen vastuu tulee kyllä kohdentaa sinne, missä sitä pakkausmateriaali syntyy.
Meille myydään paljon ylipakattuja tuotteita ja pakkauksissa tyhjää tilaa, joka käytetyn materiaalin lisäksi näkyy logistiikan puolella tyhjän tilan kuljetuksena.
Raivostuttavinta on ostaa jokin tavara, joka pakattu siihen läpinäkyvään muoviin, jota ei saa kuin kirveellä auki. Mikä ihmeen tähden?

Joskin, nyt kun ostin sen 50€ mikrouunin, niin laatikossa ei ollut kuin parin sentin vahvuiset styroksiset kulmapalat.

Sitten on Liiterin altaisiin ilmestynyt vakuumipakatut jauhelihat. Ottamatta kantaa pakkaustavan vaikutusta itse tuotteeseen, kun en tiedä, mutta johan muita menee altaassa paljon pieneen tilaan!
Myös kauppakassissa ja kotona jääkaapissa :) 
Luulis kauppojakin kiinnostavan tehokkaampi pakkaustapa ja myös vaatia sitä tavaroiden toimittajilta.

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, MV kirjoitti:

Enpä ole itsekään muovipusseja huolinut jos ei hedelmäpusseja lasketa. Mutta nämä naapurit jotka ostavat ruokaa verkosta ovat kertoneet että yhdessä lähetyksessä voi olla läjäpäin pusseja. Pakataan väljästi ja joskus kaksi pussia päällekkäin varmistamassa että mikään ei hajoa. Siinä on äkkiä nurkat täynnä pusseja.

Koronaa sairastaessa pari vuotta sitten tuli testattua tuota kotiinkuljetusta. Osa kamoista oli pahvilaatikossa ja osa pussitavarana. Juuri tuo pussihomma ei oikein innosta, kun käytän kangaskasseja kauppareissuilla. Nimim. "omat kassit mukana".

Kirjoitettu

Tätähän sitä yritän puolisollekin korostaa, että kauppareissu ei ole ohi ennen kuin kassit on tyhjät.

Kirjoitettu
13 tuntia sitten, concorde kirjoitti:

Pahoittelut. Lupaan olla puuttumatta vast'edes...

15 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Sä jäsen "concorde" olet älykäs, fiksu ja osaava, mutta anteeksi, et nyt tajua mitä kaikkea tämmöinen vaatisi, ja minulla ei ole resursseja millään tasolla. Me ääliöt ollaan minä ja yli-innokas fanini "alpensau".

Toivottavasti asia tuli nyt selväksi, jäi vaivaamaan jos mahdollisesti ymmärsit väärin.

Ja vaikka en omaa ns. kuudetta aistia, niin jotenkin tulee tunne voiko joku asia tapahtua.
Mahdollisuus olisi ollut, mutta en nähnyt että matkustan Portlandiin. Mutta aikoinaan näin että voitan Lidingöloppetin ( näin siitä unta) ja SM-tempo vuonna 2000, mä tiesin.

Kirjoitettu

Mites muuten, jossain oli väittämä, että kestokassi olisi muovipussia suurempi ympäristörikos. 
Toki riippuu muovipussista ja kestokassista, sekä kestokassin valmistusprosessi raaka-aineineen, elinkaari ja hävitys aikanaan vs. muovipussi lienevät ne tekijät, jotka vaatisivat syvällisemmän tarkistelun.
Mutta uskomattomaltahan tuo kuulostaa ollakseen paikkansa pitävä väittämä.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
20 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti:

MItä käytätte roskapusseina?

Ihan ostettavia roskapusseja. Vähän meillä kertyy tuota polttoon menevää jätettä, kun lähes kaikki muu menee kierrätyksen kautta. Viikossa kertyi yksi nyssykkä astian pohjalle...

Kirjoitettu
16 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Mites muuten, jossain oli väittämä, että kestokassi olisi muovipussia suurempi ympäristörikos. 
Toki riippuu muovipussista ja kestokassista, sekä kestokassin valmistusprosessi raaka-aineineen, elinkaari ja hävitys aikanaan vs. muovipussi lienevät ne tekijät, jotka vaatisivat syvällisemmän tarkistelun.
Mutta uskomattomaltahan tuo kuulostaa ollakseen paikkansa pitävä väittämä.

Nämä meillä käytössä olevat markiisikassit (2kpl) ovat jo yli 40 vuotta vanhoja (Marimekkoa ajalta kun tuotteet kestivät). Kahvoja on joutunut entraamaan vuosien saatossa. Molemmat tulivat meille vanhempien kuolinpesistä, lienevät molemmat kuitanneet ympäristövaikutuksensa  jo useampaankin kertaan.

Muokattu: , käyttäjä: Köfte
oikolukua

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.