Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä ihmetyttää juuri nyt?

Featured Replies

Kirjoitettu
27 minuuttia sitten, mgcc kirjoitti:

Kyllä on tehty vaikeaksi ilmeisen tarkoituksella liittymien vertailu. Tän vois laittaa melkein vitutusketjuun.

Sähkösoppareissa sama paska edessä. Voisi myös siirtää v-topiciin

• Viestejä 4.3k
  • Katselut 364.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• No pistin piruuttani kunnianimeen 😄 Saa sitten itse poistettua, jos oli huono vitsi 🙂 

• Laskin legendan vaatimustasoa ja tarjosin mahdollisuutta poistua lupauksensa mukaisesti. Bannit olivat jo millin päässä muutenkin. Sen sijaan kusi kihahti oikein kunnolla päähän, alkoi vain pahem

• C-GPT:n kuvaus @tommi2n paluumatkasta stokkalta...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Minä en ole ollenkaan hyvä englannissa, mutta on niitä näköjään muita vielä huonompia. Ei nämä sanat nyt niin vaikeita ole lausua, tosin en ole käyttäny ( en ole tarvinnu missään ) noista muita kuin joskus "squirrel" ( eih! ja se on muka toiseksi vaikein).
Lempisanani englannissa on, ja nimenomaan lausuttuna, "passage". Erityisesti Pacific Lamprey Passage.

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000010767020.html

Kirjoitettu
11 tuntia sitten, mgcc kirjoitti:

Kyllä on tehty vaikeaksi ilmeisen tarkoituksella liittymien vertailu. Tän vois laittaa melkein vitutusketjuun.

Eniten näissä vtuttaa se että myyjän sivuilta katsottuna hinnat on melkein samat kaikilla, mutta kun soittaa tai kilpailuttaa niin saa puolet halvemalla, perustuu varmasti siihen että ei kukaan viitsi enää lähteä soittamaan ja jonottamaan jonnekin asiakaspalveluun vaan ennemmin otetaan se kallis tuote suoraan netistä ( mukaan lukien minä itse ) kaikki puhelimessa jonottaminen on aivan uskomattoman tympeää ja typerää touhua ja ihan suoraan sanottuna ajan tuhlaamista kun saman voisi hoitaa netin kautta minuutissa ja parasta on se että monet firmat vielä mainostaa että voit hoitaa asian myös netissä nopeammin jep jep...

Kirjoitettu

Ihmetyttää että miksi ihmeessä vielä Herran vuonna 2024 tulee ovelta ovelle kaupustelijoita. Niin paljon että piti laittaa "kaupustelu kielletty"-kyltti. Ja silti tulee jengiä joka ensi töikseen sanoo "mä näin ton kyltin mut...".  Sitten kun tässä ei olisi tarpeeksi, yrittävät pelotella ensi töikseen jollain kammottavalla tilanteella, mikä johtaa ihmisen perikatoon, jossen osta heidän tuotettaan. Uskovaiset sentään tajuavat pysyä poissa, kun ostettiin oven pieleen pikku-Buddha :D 

Kirjoitettu
18.10.2024 klo 08.58, Vierringe kirjoitti:

Pitää valita fooruminsa. Nukkefoorumilla keskustellaan nukeista, autofoorumeilla autoista, fillarifoorumilla Teslasta, täällä ihan mistä vain. Mutta pitääkö sinne nukkefoorumille jotain nahkiaisia tunkea, jos siitä tulee negatiivista palautetta?

Siellä on off-topic "Pets and Nature" ja "all animals allowed" - ihan sama kun täälläkin, keskustellaan aika paljo muusta kun pyöräilystä...mun mielestä on tärkeää että jutustellaan muistakin asioista, perusprinsiippi että olemme nukkeharrastelijoita - mutta on meillä paljon muutakin. No mun lintukuvat on saanu paljo kiitosta, ja oravakuvat myös.
Kas kun nahkiainen on tullu tutuksi nukkefoorumilaisille myös mun nukkeprojektikuvistani...mielestäni tärkeä selittää mitä tässä tehdään
Nahkiaistalkoot%20v7a.jpg?img=smaller

Kirjoitettu

Muutaman kerran kummastellut matkustajakoneiden boarding-järjestystä. Finskillä voi olla Euroopan lennolle 5 ryhmää, ja portista pääsee vasta omalla vuorolla eli homma toimii teknisesti. Kokemuksen mukaan ryhmällä ei ole suoraa yhteyttä paikan sijaintiin koneessa, pl. business-luokka. Sitten kun A321:een marssitaan etupäästä, niin ryhmän 3 matkustaja jumittaa kymppirivin kohdalla sullomassa tavaroitaan hattuhyllylle, kun 4-ryhmäläinen yrittää päästä riville 25. Miksi ryhmiä ei jaeta suoraan sijainnin mukaan? Perälle menijät ensimmäisenä, ja siitä eteenpäin konetta systemaattisesti täyttäen. Menisi paljon sujuvammin, eikä businessosaston tarvitsisi mulkoilla väsyneesti ohi sulloutuvaa köyhempien paraatia.

Kirjoitettu

Japanissa tutkivat ja päätyivät ratkaisuun, että ryhmät muodostettiin riveistä koko koneen mitalta kerralla, esim. jos kolme ryhmää, niin A: 1,4,7,.. B: 2,5,8... C: 3,6,9 siis jotenkin tähän tyyliin ja kone sujuvasti täyteen vauhdilla.

Keväällä Alicantesta jollain latvialaisella tunnuksettomalla pikkukoneella (Norsken yhteistyökumppani), jossa keskikäytävä oli hyvin kapea, ei ohitusmahdollisuutta. Koneeseen lastattiin muistaakseni ryhmissä, mutta boarding lappuseen merkityn oven kautta, joka piti itse osata lukea ja putkessa valita se oikea haara. Sitten oli näitä laumanseuraajia, joista osa osui sitten koneen väärälle ovelle. Koneen sisällä tulikin sitten pattitilanne käytävällä. Ensimmäiset pääsivät väistämään vastaantulijoita tyhjälle istuimelle mutta viimeisten kohdalla tyhjiä ei ollut ja tyypit jäi pönöttämään käytävälle paikkojen ollessa vastakkaisissa päissä konetta lentoemojen ollessa toimettomia tilanteessa ja kapteenin kuuluttaessa useita kertoja kiirehtimään. Lopulta tilanne ratkesi toisen kavuttua istuimen käsinojan päälle ja muodostaen sillan käytävän yli, jolloin toiset pääsivät ali.

Tilanteessa olisi pitänyt päästää porukka koneeseen oviryhmittäin ja putkessa se väärä reitti suljettuna. Muutenhan tuo ei tule onnistumaan. Muutenkin jäi operaattorista heti alkujaankin rookie vaikutelma, päästivät porukan putkeen, vaikka kone ei ollut valmis, siellä terminaalin portaikossa sitten pönötettiin reilu varttitunti.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
19.10.2024 klo 18.44, Jopotuinen kirjoitti:

Itse asiassa tieto piti lisätäkin, kun tajusin jälkeen päin asiakaspalvelun kilpisuojaukset.
Kirjauduin siis tuonne OmaElisa ja sieltä asiakaspalvelu ja asiakoskeviin kahteen kohtaan "Muu asia" (ei lehmä) ja sitten vapaamuotoista lepertelyä ruutuun.

Mä yritin leperrellä "Sanni" - the chat henkilölle tuota samaa, mutta vastaus oli tyly kuin setämiehelle baaritiskillä, eli parasta olisi ollut 25,90e/kk 12kk ajan.  Sanoin suoraan laittavani siirron päälle ja odottelevani winback-tyrkkyä.

Eli 17e/kk odotellessa...

Kirjoitettu
On 10/18/2024 at 1:17 PM, concorde said:

Sama juttu esim lehtitilausten kanssa. Jos et kilpailuta sitä tilausta kerran vuodessa, niin "hyvälle kanta-asiakkalle" hinta voi olla jopa tuplat.

Mä kerran tilasin Tekniikan Maailman puoleksi vuodeksi kun halvalla sai jonkun kampanjan johdosta. Kun tilauskausi päättyi lehtimyyjä soitteli kysyäkseen että jatketaanko samalla hinnalla toiset kuusi kuukautta - sama hinta, eri kampanja. Seuraavat kolme vuotta mentiin näin:

* priiingggg *

myyjä: "Jeppe tässä moi, tilaus päättyy, uusi tarjolla tähän ja tähän hintaan, jatketaanko?"

minä: "joo"

myyjä: "okei, kiitti moi"

minä: "kiitti moi"

* klik * 

Säästö kestotilaukseen verrattuna oli merkittävä, joku 50%.

Kirjoitettu

^ säästän 100% kun lopetin koko Tiede&Luonto- lehden tilauksen kokonaan. Hieno ja kiva lehti, mutta 85e/vuosi on tässä tilanteessa liikaa.

No Aamulehdessä juttu ( tästä jäsen "alpensau" varmaan innostuu...) yli 60-v ihmisten yrittäjäkurssista, yksikin tuumi että on myyny torilla saaristolaisleipää, että siitä sitten yritys...ja voisin kirjoittaa vaikka runokirjan tai myydä akvarellimaalauksia. Neuloa pipoja.
Kokeilkaa niitä omien tuotteiden myymistä vaikka tori.fi tai huutonetissä ( jossa myös "osta nyt")
Noita voi yrittää myydä juurikin torimyynnissä, mutta yrityksen perustaminen kaikkine maksuineen tekee kyllä sivuansioista vähemmän kannattavaa.
Ite sain aikoinani kaupaksi yhden piirtämäni joulukortin, samoin 2 lastenkirjasta, saldo oli lukuisia käyntejä kustantajan luona, seksuaalista ahdistelua, alkuperäiskuvien tuhoaminen ( annoit luvan, en todellakaan antanau ) ja sain 300euroa. Tämä tapahtui viime vuosituhannela, en ilmoittautunut yrittäjäksi tai mitään muutakaan.
Olen yrittäny nyt kaupata tosihienoja kuviollisia nuken villapaitoja huutonetissä ja nukkefoorumeilla, ketään ei kiinnosta.

Jokunen päivä sitten porilainen pulju kyseli ohjelmanumeroehdotuksia, mä ilmoittauduin pitään nahkiaisesitelmää :D . Bensakulu + kaffe riittäisi palkaksi.

No samaisessa Aamulehdessä nainen kauppaa käytettyjä Chanelin yms. pikkukäsilaukkuja, käytettyjä. Siis käsilaukku 4000e. En ymmärrä ollenkaan, en käsilaukkuja enkä tuonhintaisia ( ja tuo on siis edullinen hinta...) Mutta näköjään kysyntää on, liikevaihto 751 000e/v.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Kuten aikasemminkin maininnut, niin harva lekuri tyytyy tekemään "vaan" ajokorttitodistuksia, joten markkinarakoa olisi. Tuote on käytännössä pakollinen , joten trafi on hoitanut tarpeen, enää tarvis vaan tehdä. Muutaman neliön toimipisteenkin vois pitää ihan missä vaan on parkkitilaa, koska autoilijat tulisivat kuitenkin, eli halvalla pääsis kulujen kanssa.

Lupasin joitain kuukausia sitten olla enää puuttumatta tähän, joten pahoittelut ja olkoot tämä nyt viimeinen viesti ajokorttitodistuksista toistaiseksi.

Mä oon monesti sanonut, että työttömäksi jääviä ihmisiä on monenlaisia: osa sisuuntuu, osa ryhdistäytyy, osa lamautuu ja osa uhriutuu.  Ja mun mielestä ihminen voi itse päättää mihin kategoriaan kuuluu.

Kirjoitettu

^ joo just, on tässä sisuunnuttu ja ryhdistäydytty monta kertaa...ei sitä loputtomiin jaksa, varsinkaan jos ei edes kiinnosta.
Oman yrityksen - ja erityisesti lääkäripalveluyrityksen - yksin perustaminen  vaatii niin paljon että mulla ei ole ensinnäkään tietoutta, eikä varallisuutta sellaista perustaa. Vaikka tekisit vain ajokorttitodistuksia, siellä on oltava tietyt asiat ja välineet, luvat ja nettisivut. Millä mä ny itekseni saan potilastietojärjestelmän, ajanvaraustietojärjestelmän ja e-reseptitietojärjestelmän ( ne pitää olla) ja ylipäätään kaikki tietokoneohjelmat (+ tietokoneen), tulostimet, paperit ja ...ajanvarauksen suhteen sitten pitää olla puhelin ja ruutuvikon koko ajan mukana. Jotain kalusteitakin puljussa oltava...ja sen tilan vuokra. Lisäksi kaikki yrittäjämaksut.
....joutuisi ottaan velkaa ja se nyt ei todellakaan ole vaihtoehto.

Sä jäsen "concorde" olet älykäs, fiksu ja osaava, mutta anteeksi, et nyt tajua mitä kaikkea tämmöinen vaatisi, ja minulla ei ole resursseja millään tasolla.

Lisäksi  pitää rekisteröityä. Ja ennen kun voit rekisteröityä, pitää olla tilat valmiina. Rekisteröityminen vie nykyisn 6kk. Et voi aloittaa toimintaa, mutta vuokra kylä menee, tätä on protestoitu mutta tällä nyt tilanne on tämä.

Jaha, jäsen "alkensau" on kuin onkin reagoinut...( tosin se ei nyt ihmetytä..)

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

No Aamulehdessä juttu ( tästä jäsen "alpensau" varmaan innostuu...) yli 60-v ihmisten yrittäjäkurssista,...

Ekan kaupparekisteri-ilmoitukseni tein v. 1986, siitä kahta eri ammattia toiminimellä vuoteen 2013. Suomessa ja Ruotsissa.

Silloin mitään yrittäjäkursseja ollut. Mutta tempokisu: Mitä sulle sanoo sana räkänokka ?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.