Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä ihmetyttää juuri nyt?

Featured Replies

Kirjoitettu
30 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti:

MItä käytätte roskapusseina?

Joko ns oikeita roskapusseja tai sitten kaupan muovikasseja.

• Viestejä 4.3k
  • Katselut 364.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• No pistin piruuttani kunnianimeen 😄 Saa sitten itse poistettua, jos oli huono vitsi 🙂 

• Laskin legendan vaatimustasoa ja tarjosin mahdollisuutta poistua lupauksensa mukaisesti. Bannit olivat jo millin päässä muutenkin. Sen sijaan kusi kihahti oikein kunnolla päähän, alkoi vain pahem

• C-GPT:n kuvaus @tommi2n paluumatkasta stokkalta...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Joo, mulla meinaan menee ne mitä kaupasta tulee niin roskiin. En sitten osaa sanoa onko virallinen roskapussi parempi. Toi kestokassi vs. muovipussi riippuu siitä monta kertaa muovipussin käyttää ja kierrättääkö sen lopuksi käsittääkseni, ite olen kuullut lukuja että kestokassia täytyy käyttää 130-1500 kertaa että hakkaa muovipussin. Mä käyn noin 50x vuodessa kaupassa... eli 30 vuotta kestokassilla niin varmasti on parempi.

Kirjoitettu

On myös joskus ollut vääntöä, kai vieläkin jossain, muovipussi vs. paperipussi.
Silloin sanottiin muovipussin olevan se parempi valinta.

Kirjoitettu

Ja noi kestokassit niin mitä bakteeripesiä ne on jo suht pian jos niitä ei pese. Ja sit jos taas pesee niin siinä menee sekin vähäinen "ympäristö säästyy" etu. Ei, tässä hommassa ei ole voittajia.

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

Ratkaisu on isot taskut. Ei-niin-lainkuuliainen ottaa jopa taskualennukset tällä ratkaisulla.  Olis niin kiva kun media keskittyisi olennaiseen ja mikä oikeesti vaikuttaa esim. ympäristöön, niin jäisi kaikki syyllistäjät ilman panoksia. Toisaalta tota ei halua kukaan... ei esim. kahvin ja suklaan epäeettisyydestä kauheesti jauheta, koska ne maistuu jengille. 

Kirjoitettu

Conclussoni: Et sitten osta mitään, mitä et kainalossasi saa kaupasta ulos. Egyptissä oli erikseen kantajat, arvatenkin juurikin kassien tähden.

Kirjoitettu
51 minutes ago, Jopotuinen said:

Conclussoni: Et sitten osta mitään, mitä et kainalossasi saa kaupasta ulos. Egyptissä oli erikseen kantajat, arvatenkin juurikin kassien tähden.

Mä olen kassejani jo puoli vuosisataa kantanut ihan itse. Ei siihen mitään egyptiläisiä tarvita ja paree tiätty jos jättävät kassini rauhaan.

Kirjoitettu

..palaan vielä siihen Aamulehden juttuun, jossa kerrottiin eläkeläisten yrittäjäkurssista. Tämä yksi haastateltava, joka siis suunnitteli myyvänsä yrittäjänä iteleipomaansa saaristolaisleipää, kutomiaan pipoja ja ehkä kirjoittavansa runokirjan...oli pyydetty pitämään aiheesta ( käsittääkseni seniorien yrittäjyys) Uppsalaan. No hän oli kirjoittanut tekstin ja käännätyttänyt sen - google-kääntäjällä :D
Saattoi kuulijoilla olla hauskaa.
Pari kertaa ebay-myyjä on ystävällisesti ottanut google-kääntäjän avukseen ja laittanut viestiä goolekääntäjä-suomeksi. Todennut että - kirjoita vaan englanniksi, ymmärrän paremmin. Kerran käänsin sen google-käännetyn tekstin lähettäjälle....

Ihmetyttää etten ole harmitellut niin paljon pyöräilykyvyttömyyttäni, kipu on niin kova että toivoisi voivansa vaan tehdä tavallisia asioita ilman "autsista"-huutoja.
Yhtenäkään päivänä ( paitsi 2 ekaa kipupäivää) en ole ollut toimeton, inventaariota ja kaappien tavaroitten läpikäymistä joka päivä ja miten ihmeessä löytyy päivittäin näin paljo poisheitettävää?!

Kirjoitettu

^^^ Sä oot vaan niin nuari, odotaha kun saat vitjamunat, niin ymmärrät :D 
Aleksis Kivikin kirjoitti asiasta kun joku veljistä reissuun lähtiessä heitti haarapussit olalle. Ei ollut kantomiehiin silloin varaa.

Kirjoitettu
10 tuntia sitten, VesaP kirjoitti:

Ja noi kestokassit niin mitä bakteeripesiä ne on jo suht pian jos niitä ei pese. Ja sit jos taas pesee niin siinä menee sekin vähäinen "ympäristö säästyy" etu. Ei, tässä hommassa ei ole voittajia.

Aika vahvasti liioiteltua IMHO, ainakin täälläpäin suurin osa elintarvikkeista myydään pakattuina tavalla tai toisella. Tokihan noita joutuu joskus pyykkäämäänkin, voi yhdistellä sopivasti muuhun pestävään😉

Kirjoitettu

No voi hyvänen aika, Pirkkalasta ( keskustasta keskustaan) on Tampereelle 13km, tai ehkä Hatanpään valtatien kautta 12km.
Nyt sitten paikallislehdessä juttu "Pääseekö Pirkkalasta enää Tampereelle ilman vaihtoa" - ei ole todellista tommoinen pikku matka, ja yhdellä menopelillä ei pääse.
Ja mun mielestä pitäisi nyt ensin katsoa se rötiskö Partolaan, ja miten sujuu.

Kirjoitettu

Iltapaskojen omaksuma tapa tehdä jokin leimaava, tai epäilevä  otsikko ja kätkeä asian oikaiseva asia leipätekstiin maksumuurin taakse. Tarkoitushakuista asioiden vääristelyä ja vaikuttamista. Politiikan "hahmoihin" tai asioihin näytettäisiin käytettävän, mutta jotkin yritykset saavat osansa, liekkö niissä sitten kilpailijoiden mainosrahat taustalla vaikuttimina. 

Tällä kertaa on Liiterin otsaan lyöty epäilyttävä leima.
Ihan uteliaisuutta kysyn, liittyykö asia Liiteriin sen enempää kuin, että henkilö nyt sattui olemaan Liiterein kassa?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010761223.html

Tässä jutussa haluttu on suojella Keski-Afrikan tasavallan diktaattori Jean-Bédel Bokassaa maksumuurilla nimeä myöten. Monikaan ei tuota tunnista ja siksi olisi ollut suotavaa antaa edes nimi yleiseen tietoon.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010751190.html

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Ruokahäly. Jostain just luin jos miettii mitä tänään söisi, miettii koska pitäisi syödä ja sitten tämä ns. lohtusyöminen joka voi sekoittaa "normaalin" ruokailurytmin > haitallista ruokahälyä josta pitäisi päästä irti.
Tota lohtusyömistä en ymmärrä, jos itellä on paha olo ( henkisesti) en pysty syömään oikein mitään ( viikon sisään nytkin mahtunu 2 ruokaeimaita- päivää. Söin vain jäjkiruokaa.)
Mutta kyllä sitä vaan pitää miettiä mitä iltapäiväruoaksi, tarvii nimittäin valita minkä kalapaketin ottaa pois pakastimesta! Perunatkin keitän etukäteen ja teen uuni/paistovalmiin annoksen jo etukäteen, maistuu paremmalta kun on jo valmiina siinä.
Tuntuu että vähän kaikista asioista tehdään sairaus tai vähintäänkin epänormaalius.

Esimerkiksi Englannin kuningas Charles syö vain iltapäiväaterian ( ja jotain pientä aamupalaa). Lounaaksi syö puolikkaan avokadoa, sekin tuli ohjelmaan syöpähoitojen jälkeen.
Sanoisin siis että minulla on kuninkaallinen ruokailurytmi.

Kirjoitettu

Ihmetyttää tuo Varusteleka. Ennen niin kohtuuhintainen ylijäämäputiikki ilmeisesti yrittää nousta vakavasti otettavaksi sotilasvaatetuksen tuottajaksi... tai ainakin hinnat vetävät vakavaksi...  esim. kuoritakki https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-tst-l6-hardshell-kuoritakki/51397 

418705b27b6f18cd55.jpg

ja hinta vain 329,99e... täh? Tollanen kahden kympin wannabe-sotilaan jäljitelmärotsi.

Mä ostin joskus Särmä shortsit ja oli kyllä paskat, mulla on jotain merinoa ollut, ei oikein vakuuttanut nekään. Ainoa "oma" mistä olen tykännyt on Skrama-puukot, mutta nehän tekee joku muu ilmeisesti. 

Ilmeisesti tollanen kama sitten myy, yksi työkaveri on kova "sotilas" ja sillä on rumia vaatteita mitkä maksaa paljon mutta on "operaattori"-kuteita. Ite olen aina tykännyt armytyylistä, ei siinä mitään, varsinkin sillain hyvin yhdistettynä siviilikuteisiin (esim. täys maastopuku kartsalla on mielestäni hitusen liikaa, samoin "sekacamovaatetus") mutta osana viehätystä on ylijäämän hinta/laatusuhde. 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.