Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 20233 vuotta Tänään olin sitten kiikaroimassa Loukonlahden pelloilla. No kivasti ruokintapaikallani pikku sinitiaisia ja talitiaisia. Tikan naputusta, mutta ei näköhavaintoa. Ja siellä se keltasirkku tsirittää, seurasin ääntä ja sain tarkennukseen - hassun näköistä kun suu väpättää ne alkutahdit ja sitten suu auki tryyyyy. Pikkuvarpusia. Jossain kauempana ääntelee fasaani. Kävin sitten myös pelkän 300mm putken kanssa kokeilemassa, automaattitarkennus tuntuisi toimivan tämän kanssa. Kököttelin ruokintapaikkani lähellä ja yritin hiljakseen lähemmäs...mutta tosikiva että tiaiset on löytäny mun pienet ruokintajuttuni. Laajennan ensi talvena.
Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja Mun piharuokinnalla kävi eilen normikamujen lisäksi ainakin punatulkkupariskunta, muutama vihervarpunen ja hömötintti.
Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 20233 vuotta No onhan siinä jotain ainesta...ja siis tosikiva että on ruoka käyny kaupaksi...jos ottaisi lakanan mukaan ja naamioituisi lumikasaksi, pääsisikö vieläkin lähemmäksi ( olin noin 2m päässä) tarkennus voisi kyllä olla tarkempaakin mutta kyllä siellä joku sulka on tarkka..automaatti tai omat asetukset ei näytä tuottavan mitään eroa...viimeset on oma asetus.
Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 20233 vuotta Etupihan pöntön varannut puuhakas hra sinitiainen näyttää löytäneen potentiaalisen rouvaehdokkaan. Innokkaasti esittelee asumusta ja itseään siinä sivussa.
Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 20233 vuotta Hiljaista oli mun ruokintapaikoilla, ei mitään elämää niin en jääny kameran kanssa kököttämään. Tiaisia seurailin, yhdellä talitiaisella todella leveä se musta "kravatti" ikinä ole niin leveetä nähny. Uusi ( tämän kevään uusi) ääni, peipponen. Molemmilla puolilla peltoa - ja sain peipposen kiikaroitua, tämä on just hienoa että on oppinu äänen ja näköhavainnon. Sinitiaisella on näköjään erilaisia lauluääniä, yleensä ollut se triyyyyy ja yksi lauleskeli tytytyty-tryyyy hauska seurata nokan ja suun liikkeitä kun laulavat, peipponen ja sinitiainen. Mun maastovaatetus ( jossa myös pieni Suomen lippu) ja ilmeisen järeän näköinen kiikari sai yhden koiranulkoiluttajan kyseleen että olenko niitä Utista Pirkkalaan harjoittelemaan tulleita...
Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 20233 vuotta ^ kun saisikin 15 minuuttia miettimisaikaa yllättävään tilanteeseen...öö, tarkkailen tässä Pirkkalan luontoa ja lintuja, ja nythän ei ole enää kun puoli kuuta kesään kun peipposen näin. Repussa oli valkoinen lakana ja oli tarkoitus maastoutua lumikasaksi ( siinähän sitä vasta olisikin ollu) mutta kun lintuja apajilla- aktiviteettia ei yhtään ollut niin jäi seuraavaan kertaan. Tosin meen seuraavalla kerralla Rantaperkiöön, todennäköisesti perjantaina. Mutta ei ole eka kerta kun sotilastyypiksi luullaan, Sokoksella maastovaatteissa niin herrasmies tulee kyseleen "onko vielä paljon jäljellä" - ajelin silloin sitä 40 000km juttua ja totesin että on tässä reilu 10 000 km....tajusin vasta vähän päästä Muokattu: 5. Huhtikuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 20233 vuotta 3 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: Mun maastovaatetus ( jossa myös pieni Suomen lippu) ja ilmeisen järeän näköinen kiikari sai yhden koiranulkoiluttajan kyseleen että olenko niitä Utista Pirkkalaan harjoittelemaan tulleita... Olisko uskaltanut sanoa, että 'Eilen olin vielä Guantanamossa'. Uutta hihamerkkiä kehiin https://www.varusteleka.fi/fi/product/nato-otan-merkki/73098
Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja Oli vähän turhan helppo: https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009499955.html
Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 20233 vuotta 2 tuntia sitten, alpensau kirjoitti: Olisko uskaltanut sanoa, että 'Eilen olin vielä Guantanamossa'. Uutta hihamerkkiä kehiin https://www.varusteleka.fi/fi/product/nato-otan-merkki/73098 Tuote on loppu! olisin nimittäin tilannu..no se oli vaan äiteeni tekemä maasto-tuulitakki jossa on vain yksi merkki eli se lippu. Tuossahan on 3 takkia joissa on vähän enemän kaikkia merkkejä ja "majurinnappeja" oon viime vuosina käyttäny tuulitakkia ...nyt vaan army-takit uudelleen käyttöön. ^ niinpä, olikin helppo.
Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 20233 vuotta Piti fillaroida Rantaperkiön ruokintapaikalle mutta fillariongelmien jälkeen en jaksanu. Mutta siinä pyörää taluttaessani mustarastas laulaa - tuossa, ja pieni punarinta kivellä. Kävin vähän katselemassa lähimaastossa: pikkuvarpunen, tali- ja sinitiaisia, viherpeippo kaksi joutsenta. Kuulohavaintona peipponen, keltasirkku ja fasaani. Omalla ruokintapaikallani oli ensin harakoita, mutta sitten sinitiaisia ja harjoittelin kuvaamista. Pitää vielä kyllä uusi pötkö kun vanha on kaluttu ihan ohkoseksi, se menee pienempään ruokahimmeliin.
Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 20233 vuotta Siellä kökötin maastovaatteissani, viereisellä polulla näköjään toinenkin "Utin harjoittelija" teleobjektiivinsa kanssa. No nyt näen ( hienoisen) eron salamalla ja 1/200 valotus vai 1/1000 valotus > jälkimmäisellä tarkempaa. Sinitiainen tuli kolmeen otteeseen ihan samalle paikalle. ...voisihan siihen nyt tulla muitakin kun sinitiaisia...mutta kyllä tämä harrastus on ihan ok alkanu...
Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 20233 vuotta Riistakamera on omalla tavallaan hauska. Lintu liittyy tähän sen verran, että ilmeisesti tikka kävi korkkaamassa liiketunnistimen ja jouduin ostamaan uuden kameran.
Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 20233 vuotta Meillä on ollut talvella etupihan kuistilla pieni sypressi, jonka juurella on ollut sammalta. Siniset ovat nyysineet lähes kaiken tulevaan pönttöönsä. Hyvin näkyi varisseen materiaalin myötä kulkureitti aamuhangella😄
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään