Jump to content
IGNORED

Linnut

Recommended Posts

^ tiedän, taannoin ..tarkemmin 26.-28.6.1998 olin Hannu Hautalan vetämällä luontokuvauskurssilla. 
Tätä 1000mm telettä sai lainata piilokojuretkelle jos kohteliaasti pyysi, ensin kaikki sai kokeilla ( nämä kaikki kuvat on sitten skannattu diasta ja siinä on laatu aika paljo kärsiny, pari dialaatikkoa luultavasti nämäkin on tallella, mutta projektoria ei enää ole...)

Ranua11%20Luontokuvaajia2.jpg?img=medium

Sain lainata, ja kökötin piilokojussa about aamukahdelta - ja tulihan niitä joutsenia ( kääk, jos olisin tienny minkä hintainen tämä tele on niin olisko uskaltanu kuskatakaan...ilmeisesti luottoa oli ). Hannu Hautala on kyllä aivan upea persoona ja oli tämmöisille näppääjillekin tosi kohtelias ja avulias. 

Ranua39%20%20Joutsen3.jpg?img=medium

( eh, mietin sitten että no mulla on nukeille 5000e auto ja fillari on melkein se kymppitonni ( Ferrareita) )

Tuossa on 55-250mm tele ja 75-300mm tele, sekä 2x suurennuspala, mutta se pala ei toimi digikamerassa. 
Nukkekuvia otan tuolla ensinmainitulla, voisihan sitä lähteä joskus katseleen tuolla pidemmällä putkella..

Kohtaaminen kanadanhanhiperheen kanssa 19.5.2015. Siis olin menossa ottaan kuvia aallonmurtajan kärjestä....ja isä oli aika uhkaavasti siina aukoen suutaan. "Joo, ei hätää mä meen vaan ottaa pari kuvaa..." voi että 3 suloista pikkuista..hiippailin varovasti ja otin kuvat. Ihan sopuisa kohtaaminen. 
Näyttäisi siltä että pidempi tele ollu käytössä, nimittäin silmällä tuota punaista katosta ei erota, kivijuttukin on todella kaukana kuvauspaikasta.

vko21d.jpg?img=medium

Lokkiemon kanssa oli yhtenä keväänä kans kohtaamista...pesi aallonmurtajan pukukopin katolla, ja menin siittä ohi, kaamee hyökkäys ja ruiskautti pskat mun kameralaukulle ( onneksi oli kiinni) ja just pestylle takille. Seuraavan kerran kun menin kuvaamaan, oli sateenvarjo suojana :D

Edited by tempokisu

Noi kanukit on ihan komeita lintuja, mutta kyllä mä ne mökkitontin pihasta ajan pois aina kun ne siihen tunkee. Se p*skan määrä on jotain ihan jäätävää.

Noita onneks saa hätistää (tai laittaa vaikka pataan), toisin kuin valkoposkia.  Ja joutsenet on tuossakin mökkiläisen kamuja, koska ne ajaa hanhet pois, mutta usein ovat sen verran arempia, että pysyvät pois pihoista.

jipii, mä tunnistin noi tiaiset, ja nyt tunnistan myös sinitiaisen äänen. Sekä sen urpiaisen äänen - ja tämä on iso askel sillä vasta viime keväänä innostuin lintujen äänistä ja tunnistamisesta. Sitä ennen vihasin linnunlaulua - joku ruuvi päässäni oli pois sijoiltaan.
Mun on pidettävä tämä rentouttavana havannointijuttuna, tiedän ihan hyvin miten käy jos alan kuvata ( ostan jonkun superteleen ja joka vapaapäivä kyttäilemässä..) mutta heti kun on sopiva keli ja vapaapäivä, suuntaan fillarilla Rantaperkiön ruokintapaikalle havannoimaan, kun tämä todellakin auttaa työstressiin. 

-  nukkekuvia ottamassa 17.6. 2011 klo 5.49 ja samalla nappasin perhekuvan

Kes%C3%A4%20Loukon%20kanadanhanhet5.jpg?

joo kakkivat aika paljon, olen miettiny että lähden kerään jätökset jos sikseen tulee...

^ ihana, mä luultavasti selkoitan kuusi - ja hömötiaisen jos näen...harmillisuus sentään kun tänne pihaan ei saa laitta lintuevästä. Rantametsän laidalla mulla on nyt 2 ruokapistettä...
Huomenna aikomus mennä kiikaroimaan ja eväslenkille. 

Mutta 5.7. 2015 Turun Kakskerrassa, näppäilykuvat:

vko27turku1.jpg?img=medium

vko27turku2.jpg?img=medium