concorde Posted February 18 Share Posted February 18 (edited) Siivekkäille kavereille oma topikki. Tänne toi tuupata havaintoja ja muuta aiheeseen liittyvää keskustelua. Tänään on ollut vilskettä lintulaudalla. Vakkarivieraat, eli tali- ja sinitintit, pikkuvarpuset, mustarastaat, viherpeipot, käpytikka (ja orava) saivat tänään kavereikseen komean punatulkkupojan ja hömötiaisen. Muita isoja lintuja (varis, naakka, harakka, närhi) ei ole tänään näkynyt. Edited February 18 by concorde Link to comment Share on other sites More sharing options...
concorde Posted February 18 Author Share Posted February 18 (edited) Kokeillaans onnistuuko kännyvideon lähettäminen... 20230218_115420.mp4 Jotain taustaääniä näköjään... sorry niistä. Edited February 18 by concorde Link to comment Share on other sites More sharing options...
tempokisu Posted February 18 Share Posted February 18 (edited) Voi että ihanaa 🐦 lintu-innostus iski viime huhtikuussa - sitä ennen olin inhonnu sitä aamun tsirpsiskonserttia, mutta nyt se on maailman kauneinta musiikkia. Kun lähtötaso oli 0 niin olen oppinut todella paljon...tänään tosi iloinen kun viedessäni tali-siemen- pötköä ruokintapaikalleni, niin siinä oli punatulkku(naaras) ihan vieressä ja lauleskeli. Just näin se olisi paras että saat sekä näkö- että kuulohavainnon. Ruokintapaikkani kaikki tali-siemen-kävyt oli syöty! hyvä että on kelvannu....saan ehkä ensi viikolla himmelit näille ruokapötköille. Olen tosi iloinen että löysin linnut, ja olen oppinut tunnistamaan ja saanut kivoja havaintoja - ja hyvä että ostin hieman paremmat kiikarit (...olisi pitäny ostaa Canonin 15 x 50 , noin 1700e en raskinut... ) havainto-eväs-lenkit on kyllä tosi kivoja, olen tehnyt niinkin että piirrän kuvan näkemästiäni linnusta, ja koetan etsiä mikä oli. Edited February 18 by tempokisu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Köfte Posted February 18 Share Posted February 18 Kah. Hyvä aihe👍 Se syksyllä ilmaantunut töyhtötiainen on vieraillut ruokinnalla säännöllisesti. Kuusitiaisia on edellisvuosia enemmän ja hömöt loistavat poissaolollaan. Pikkuvarpuset myös käyvät päivittäin. Sinitiaiset alkavat jo varailla pönttöjä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
YT Posted February 18 Share Posted February 18 Vanha video. Yritin kuvata GoProlla hännätöntä oravaa, joka osasi mennä tuon harakkaverkon alta talipallolle. Ja vituiks män. concorde 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
concorde Posted February 18 Author Share Posted February 18 1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti: ja hyvä että ostin hieman paremmat kiikarit (...olisi pitäny ostaa Canonin 15 x 50... ) Mä hommasin itselleni canuunan 18x50 IS -kiikarit, vaikka Saksasta tilatessakin maksoivat yli tonnin. En ole kyllä katunut, koska liki puoli vuotta mökillä asuessa niitä tulee käytettyä ihan päivittäin. Se kuvanvakaaja noilla suurennoksilla on ihan ehdoton. Järven rantamilla on paljon zoomailtavaa ja lajisto hyvin erilainen kuin talvella lähiössä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jopotuinen Posted February 18 Share Posted February 18 Tää onkin hyvä, jahka mökkikausi alkaa niin rapsaa tänne, Ja hyvässä lykyssä "foto olis kiva juttu", kuten iloisella 70-luvulla pruukattiin sanoa, ajalta ennen somea Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaastra Posted February 18 Share Posted February 18 Tilhet kävivät tuossa tammikuussa tyhjentämässä naapurin pihlajan marjoista. YouCut_20230218_201349710.mp4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tempokisu Posted February 19 Share Posted February 19 17 tuntia sitten, concorde kirjoitti: Mä hommasin itselleni canuunan 18x50 IS -kiikarit, vaikka Saksasta tilatessakin maksoivat yli tonnin. En ole kyllä katunut, koska liki puoli vuotta mökillä asuessa niitä tulee käytettyä ihan päivittäin. Se kuvanvakaaja noilla suurennoksilla on ihan ehdoton. Järven rantamilla on paljon zoomailtavaa ja lajisto hyvin erilainen kuin talvella lähiössä. Tuo olisikin erinomainen, 18x50 lukemat. Tosin tämä nykyinen on erittäin hyvä, se mikä tärisee niin on mun käsi, ja kun äskön katselin pitkään suoraan yläoksille niin huh kun pyörrytti sen jälkeen.. Hyvä että kumminkin lähdin katselemaan, tuli jälleen oikein hyvin samalla näköhavainto ja ääninäyte. Aha, se on sitten sinitiainen se ääni. Pikkuvarpusia ( ne näyttää lehdiltä kauempaa katsottuna paljaalla silmällä...) talitiainen, räkättirastaita ja - kauniita punatulkkuja, ja jo aiemmin tutuksi tullut Loukonlahden käpytikka. Höh, näyttää varikset ja harakat syövän mun talipötköä - pitääkö mennä laittaan joku kyltti että tämä on pikkulinnuille! Ja Valkeakoskella se orava kävi TAAS rikkomassa talipallohimmelin. Kuvia ei valitettavasti tule, en ala kuvaamaan lintuja koska en tule olemaan lopputulokseen tyytyväinen. Mutta piirrän nähdyistä linnuista havaintovihkoon kuvia. - linnuistakin muuten voisi tehdä pikkuhymiöitä, kun mulla ei tällä koneella ne värilliset hymiöt näy, paitsi ne vanhat keltaiset 🐦 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tempokisu Posted February 19 Share Posted February 19 testataan... concorde 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts