Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 20233 vuotta Äh, pahus tämä tuli uudelle sivulle mutta siis aiheena teleobjektiivi & salama. ^ mä olen ottanut nukkekuvat 200mm tele ja salama. Löytänyt oman tapani ja tyylini, ja se toimii. Joten kokeillaan samaa lintukuviin, tämä on mun paras ottamani - ja otettu salamalla + 300mm tele iso-500. se vaan että maksimi ( tai minimi mutta ääriarvo) valotus on salamalla 1/200. tämä sitten iso ( enne se oli asa-arvo) 1250 ja 1/1000 tosin ^ pilvistä ja alemmassa kuvassa hentoa auringonkajoa. Muokattu: 26. Huhtikuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: tempokisu postauksen aihe
Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 20233 vuotta kiva! nyt se tuli! Nimittäin BirdLifen vuosilahjoittaja-lasku ja oheistarvikkeet, kiva talvilinnut-opas ja pyrstötiainen-pinssi. Lisäksi tähän saa BirdLifen kolmasti vuodessa ilmestyvän lehden. Lehdessä on esimerkiksi infoa lintukävelyistä, 6.5. Pitkäniemessä ja 28.5. olisi Sääksmäen Rapolanharjulla ( klo 6-8.30 saa nyt nähdä...) Katsoin tuota talvilintuopasta....se näkemäni punaista päässä -tikka saattoi olla pikkutikka, eikä valkoselkätikka.
Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 20233 vuotta Tämän kevään uusia havaintoja: Tiltaltti - äänihavaintoja. Pirkkalan Vanhan kirkon vaiheilla meriharakoita - näköhavainto.
Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 20233 vuotta Olipas päivä. Sorsapariskunta lähti rannasta, kun tulin tontille. Ovat aina hyvin arkoja. Telkkiä liuta lillumassa ja jostain kantautui nokikanojen kaakatusta. Joutsenpari taas vallannut, mutta "persuuksiin potkimalla" lopulta häipyivät. Tuttu pariskunta jo aiemmilta vuosilta. Kotio palatessa mökkitien varressa 3x peuraa pelolla ja olivat siinä ensin vähän niin ku, "me oltiin täällä sua ennen", häipyivät siitä sitten kun kiroilin heille auton ikkunastapunkkien levittämisestä. Samalla reissulla avautui mahdollisuus Suomen ekaan Kurki-kolariin! Siellä se seistä tökötti kuin patsas kaposen öljysoratien valkoisen reunaviivan päällä. Onneksi oli toisella puolella tietä. Ohi ajaessa, ilme ei edes värähtänyt! .
Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 20233 vuotta Harjoittelua tämän pitkän 150-600mm teleen kanssa toissapäivänä, lokkien kanssa. No ei nyt ollenkaan huonoa!!
Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 20233 vuotta Lokkeja kuvatessa ihan viereen lensi västäräkki vettä hörppimään. Tuli kiire, napsin pikaisesti sen ajan kun lintu siinä oli. Nyt oli säädöt iso2500 ja 1/1000 valotus. Lintu ainakin tarkentui...harmi ettei juuri sitä hetkeä kun hörppäsi vettä... ihan mukavasti on tämä harrastus alkanu ( äh, tuo oksa linnun takana häiritsee...), ja mikä tärkeintä, tykkään tosi paljon.
Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja Meillä oli mökkipesijänä joku vuosi takaperin musta västäräkki. Tuolliselle muunnokselle on joku nimikin, olikohan melaninistinen... Muokattu: 30. Huhtikuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: concorde
Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 20233 vuotta ^ kiitos peukusta olen niin iloinen että minunkin on ihan mahdollista saada ok kuvia. Tänäänkin ( heikotuksesta huolimatta) kävin rannalla hiljakseen....tiaisia ja västäräkkejä ja pikkuvarpusta paljaalla silmällä, mutta en ehtiny saada kuvaan....ja sitten olikin kiire kotiin kun alkoi sade. Nukkekuvat on ihan jääny, mietin tuossa että mikä pakko ne nyt on saada, voi ottaa ensikin vuonna. Joka tapauksessa, ensi viikonloppuna 6.-7.5 on BirdLifen havaintoviikonloppu, kaikki havainnot yhden päivän aikana. Jaha, kotitalosta 100m....mä meen 6.5. Pitkäniemen lintukävelyyn, ja 7.5. tarkoitus Loukonlahdella ( saa luvan olla kodin lähipiiri) havannoida. Jos ei sada kaatamalla.
Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 20233 vuotta Voi että, niin söpöä! Tuossa nuo meidän puluparsikunta istuskelevat kylkikyljessä ja sukivat toisiaan. Kävi siinä se kolmaskin pyörä pihassa pörhistelemässä, mutta häipyi sitten kun tämän pariskunnan siippa siippa lehati siihen tämän toisen kupeeseen.
Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 20233 vuotta ^ ( hillitöntä naurua) no se minullekin tuli mieleen, noi oli aika kaukana että mä vaan räpsin...ei kun se on ponnistus lentoonlähtöön, tai jarrutus laskeutumisessa. Tänään kuului tiltaltti nyt niin vierestä kauppareissulla...palaa takaisin, ja !! siellä on. Nyt olen nähny tiltaltin, tosi pieni ja huomaamaton lintu. Rannalla sitten kuvausharjoittelemassa, silkkiuikkujen kosiokäyttäytymistä. Pikkuvarpuset kävelee siinä mun edelläni, auto säikytti. Yritin jotain pikkulintujakin saada...katsoo myöhemmin mitä tuli vai tuliko mitään..
Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 20233 vuotta Voi harmi noita oksia ja pyysin kyllä kääntymään..., muuten olisi tullu ihan ok talitiaisen kuvia, lähestyn askel askeleelta... mutta harjoitteluun kuuluu paitsi linnun saamista linssiin, tarkennus ja valotus.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään