Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja Onko noissa Swarowskeissa kuvanvakaajaa? Jos suurennos on yli 10x, niin tarvitsee joko kuvanvakaajan tai jalustan/tuen
Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 20233 vuotta ^ ei ollu....taisi olla 10 x 40 , mutta hyvin kyllä tarkentui ja pysyi vakaana, kokeilin vielä toisenkin kerran. Lintukävelyillä aika monella on noi Swarovskit. Silti, näitten Canonin superkiikareitten se näkymä on isompi, ja "kuva" tulee isompana. Testasin myös Swarovskin about 4000e kaukoputkea ( hinta ilman jalustaa....) en inspiroitunut, siinähän pitää kytätä että joku tulee just siihen, painava ja hankala.
Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 20233 vuotta Palikärki piipahti pihassa. Ensin oli, että mustarastashan se siinä taas. Sitten älysin, että eihän mustarastas lehahda vauhdista männyn runkoon. Siinä se jökötti hetkisen ja häipyi johonkin.
Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja Jahans. Kirjosiepot ovat saapuneet. Eilen näin mökkipihassa ja tänään kotipihassa. Parhaita hyttysrajoittimia, kun noille laittaa läjän pönttöjä tarjolle
Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 20233 vuotta Mä haluan omakotitalon metsä-järvenrantatontille. Perustan super-ruokintapaikan. ...ihan käsittämätöntä, lintukävelyllä tämä retken opas tunnisti kirjaimellisesti lennosta vaikka mitä lajeja, tässä jo 30 lajia havaittu ja minulla vain 18....vihervarpunen? niin että missä....katselin myöhemmin lintukirjaa, ja kyseenalaistan kyllä tavi-havainnon. Tumma sorsaa pienempi lintu kaislikossa, ei enempää nähny mutta ei se tämänoloinen ollut sellainen musta lintu oli...no, 27.5. on jossain Sikosuon puistossa tms. lintukävely alkaien klo 9.00 sinne voisi aamupyöräillä...
Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja Törmäsin tällaiseen sivuun: https://aarnehagman.fi/category/harrastukset/linnut-ja-lintuharrastus/lintutehtavia/ https://aarnehagman.fi/harrastuksia/linnut-ja-lintuharrastus/lintutehtavia/?fbclid=IwAR3wFji2yz4A4Rc2o4veEFsqPqNwhJprvq70NJFtbsOC-dEMu1nX7MJWuWI Muokattu: 8. Toukokuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: concorde
Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 20233 vuotta ^ kun mä vasta opettelen, nyt tänä keväänä todentui että peipponen laulaa näin, ja pajusirkku sitten noin. Tänään erityisesti paljon pajusirkkuja, ja siis peipponen laulaissaan kivasti värisyttää pyrstöään. Yritin tänään saada pajusirkun kuviin mutta ei kertakaikkiaan kun hyppeli oksalta toiselle enkä ehtiny....tiaisetkin ihan liian yläoksilla. Ja lokkinaaras siellä hautoo muniaan....no jos ei muuta niin seurailen miten edistyy. Kyllä mä sen 800mm ja uuden rungon meen ostaan. edit. jokunen viikko sitten ostin sensijaan 4 linnunlaulu-cd:tä, en ole sillä tasolla että voisin testata miten osaan, vaan vasta opettelen. Perusäänet on ihan ok hallussa, esimerkiksi sinitiaisen erilaiset äänet, tiltaltti ja ....käki. Ruisrääkkä ja kaulushaikara. Muokattu: 8. Toukokuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja 54 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: Kyllä mä sen 800mm ja uuden rungon meen ostaan. Toi on kyllä kova! Täyskennorunko ja putki taitaa olla jossain siellä 15t€+ luokassa.
Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 20233 vuotta ^ no ei ihan ....tele on about 1200e ( ja siitä saa 120e takaisin jos rekisteröityy kampanjaan) ja runko oli jotain 1500e. mutta sitten parin vuoden kuluttua 1200mm, 25 499e ...vai uusi auto? mutta tuolla hiljakseen kävellessäni ja lintuja tarkkaillessani, yrittää ottaa kuvaa...en muista milloin olisin ollu näin onnellinen, vaikka ei olisi näköhavaintoa niin tunnistan äänet - ja koko ajan olen lintukävelyillä oppinu uutta. Menee kyllä niin että työpäivinä ajetaan kilometrejä, ja sitten muina päivinä tulee havannointia tai myöhemmin marjanpoimintalenkkejä. ps. seuraava lintukävely 27.5. klo 9 jossain Sikosuonkadulla, tein jo kartan reitistä ja meen fillarilla. Muokattu: 8. Toukokuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 20233 vuotta ^ kyllä se putkien tekniikka vanhenee, on ihan eri ottaa kuvaa 90-luvun putkella kuin tällä uudella. Tosin, mulla on omat menetelmät ja todennäköisesti otan kuvat ihan "väärällä tavalla" ( esim. valotusmittari) mutta mitäpä siittä... Myös ihminen vanhenee, senverta ollut terveysongelmaa että jos jotain voi tehdä nyt niin se tehdään nyt, eikä "sitten kun".....
Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja Ah... niin tietty. Siirryt siis peilittömiin, eli RF:ään. Niin ja kannattaa ostaa (varsinkin) noihin arvokkaampaain putkiin suotimet nokalle, jos ei muuta niin ottamaan naarmut vastaan ennen linssiä. Halpa henkivakuutus putkelle. Mulla on itsellä muutama suodin, kirkas Hoya aina nokalla ja jos tiedän erikseni meneväni järven rantaan kuvaamaan, niin otan pyöröpolaarin mukaan heijastuksia varten. Muokattu: 8. Toukokuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: concorde
Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 20233 vuotta ^ joo, näin se myyjäkin sanoin että nää on eri juttuja. Parissa objektiivissa onkin suojasuodin....mutta kiitos muistutuksesta. Tosin, joskus ne heijastukset tekee kuvasta hienon!
Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 20233 vuotta Perhoset ovat heränneet. Eilen liihotteli suruvaippa ja äskön meni iso keltanen. Olisko ollut sitruunaperhonen, vai onko muita keltasia? Nii, ja yksi kimalainen kierteli tuota keltakukkaista pensasta, tiedä sitten löysikö etsimäänsä, kun aika pian häipyi. Voi olla, että kävi vain vatsansa täyttämässä ja varsinaiset hommat alkaa sitten myöhemmin. Ja yksi ampparikin istahti tohon polvelle toviksi ihmettelemään. Muokattu: 9. Toukokuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään