Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Linnut

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ei ne pönttöön mene ennen kuin itse hautomaan aikanaan. Koskelot on siitä erikoisia, että niillä tuntuu olevan päivähoitotätejä, eli naaraita, jotka hoitavat muidenkin naaraiden poikasia. Koskeloemolla voi uida perässään vaikka 20 junnua, jotka jo pikkuisina osaa itse löytää itselleen evästä.

Muokattu: , käyttäjä: concorde

• Viestejä 1.8k
  • Katselut 118.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
33 minuuttia sitten, concorde kirjoitti:

Ei ne pönttöön mene ennen kuin itse hautomaan aikanaan. Koskelot on siitä erikoisia, että niillä tuntuu olevan päivähoitotätejä, eli naaraita, jotka hoitavat muidenkin naaraiden poikasia. Koskeloemolla voi uida perässään vaikka 20 junnua, jotka jo pikkuisina osaa itse löytää itselleen evästä.

Jep, Pielisellä ja Oulujärvellä on nähty monikymmenpäisiä poikaslauttoja.

Kirjoitettu

Kiitos tiedosta. Se vaan että lokki on seisoskellut pöntön päällä...tämä kuva 13.5.

lokkeja%20pesint%C3%A4L4c.jpg?img=medium

Kirjoitettu

Tuli sunnuntaina vielä pari tiaiskuvaa

tähän tuli nyt vihdoinkin kaunis tausta

talitiainen%20Rantaperkio%20t5.jpg?img=m

pikku sinitiainen ahkeroi 
sinitiainen%20rantaperkio%20t1b.jpg?img=

Kirjoitettu

Tein ylivalottuneista ( joku häiriö, kuvat ihan valkoisia ja samat asetukset koko ajan )  kuvista sitten tällaisen kokooman - samaa teki aikoinaan myös Hannu Hautala, yhdisti kuvaan useampia lintuja ( jalustalla kuvattu ja sitten useat diat samaan...) - tummensin kuvia ja otin sieltä linnunpoikaset...kun se paikka oli sama. 
Ja on eka ( viimeinens...) kerta kun muokkaan luontokuvaa tällä tavalla, oli vaan niin hieno tilanne ja harmitti ylivalottuneet kuvat.

isokoskelopoikue%20L1g2.jpg?img=medium

Tänään kävin katselemassa...voi että kaikkia linnunlauluja, mutta missä ovat? ei vaan saa näkyviin. Eipä näkyny isokoskeloperhettäkään, ainostaan lokki hautoo munia. 

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Palokärki kävi taas. Nyt ehdin näkemään tarkemmin ja punapäähän se siinä.
Se ihmetyttää, että lensi tismalleen samaan puuhun ja n. 1,5 m korkeuteen ja hetken ihmettelyn jälkeen maahan, aivan kuten viimeksi. Siinä vanha lehtikomposti vierellä, oliskos sitä käynyt tutkimassa makupalojen toivossa?

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Tuollainen punahattuinen, muutoin musta lintu lensi viime kesänä ikkunaan ja kanttuvee. Tän torpan ikkunoista näkyy ehkä talon läpi tjsp. ?

Mediassa on ollut juttua kiwistä, jota eläintarha antoi asiakkaiden silittää 20 taalaa vastaan päiväsaikaan (yöeläin). Metelihän siitä lopulta tuli. Mut oli pakko etsiä kiwin ääni.

Youtubessa

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Netistä ja äänilintukirjasta, ja cd:ltä olen kuunnellu mm. satakielen laulua, mieleen jäi eräänlainen naksutus-osa, ja sitä ääntä kuulin Pirkkahallin takana olevasta koivikosta.
Tarkistin äskön LuontoPortista, kyllä juuri se naksutus on satakielen laulua.

Kirjoitettu

Joo, ja eikös siihen kuulu myös jotain siritystä tsirrr, tsirr tai jotain säklätystä?
Meillä sellainen täällä viserteli ja alkuun ihmettelin, että laulaapa mustarastas nyt oudosti, kunnes tajusin, että satakieli. Vaatimattoman on näkköne, mutta hieno on sävelmä.

Kirjoitettu

Älyluuuriin saa muuten jonkun linnunlaulujen tunnistus apin.
Mulla semmonen on, mutta ei ole tullut köytetyksi asennuksen jälkeen, niin en osaa antaa siitä arviota.

Kirjoitettu

^Muuttolintujen kevät on se appi. Minä käytän sitä melkein päivittäin. Nyt on ulkona mikki ja varakännykkä sisällä laturin perässä. Asun viidakon laidassa, joten havaintoja tulee paljon. Siis äänihavaintoja, tuolta ryteiköstä ei näe mitään.

Kirjoitettu

Viime (juoksu)lenkillä kuulin sekä laulu- että mustarastaan luritusta, peipposten ja muiden pikkulintujen lisäksi. Ei paljon kaipaa nappeja korviinsa tähän aikaan vuodesta.

Kirjoitettu

Tsekkasin tuon oman apin, BirdNET näyttäisi olevan.
Joskus yrtin sinne matkia jotain lintua ja tunnistus ilmoitti laulajaksi homosabiens :D

Kirjoitettu

Joo ei erota lintuja vaikka ihan vieressä varmaan laulaa mutta niin on piilossa lehtien takana. Vein lokeille "syöttiä", ja odottelin...odottelin mutta eivät honanneet. Lokin pesintää sitten vaan.
Piti mennä lintukävelylle sunnuntaina, toivottavasti ei sada.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.