Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Terveys/ravinto - ketju

Featured Replies

• Viestejä 515
  • Katselut 34.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Vedin just antiterveysannoksen eli puoli uuninpellillistä tortillachipsejä juustokastikkeella ja salsalla. Juomana olut. 

• Mä epäilen, onko sen putiikin tuotteista luomua muu kuin säätiön toimarin susiturkishattu (susi on ruokittu alppialueen luomulampailla).

• edit; olin vastaavinani suoraan tempan postin alle, mutta tässähän on tullut vaikka mitä väliin   Mä tunsin oikeesti köyhän, kuollut brittikaverini, asui välillä kadulla, ei talvella varaa l

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Entä jos perustaisi ylipainoisten hautaustoimistoketjun ? Mitä nuorempana jättää maallisen majansa, tästä porrastettu alennus.

Kirjoitettu

Perse; 13 vuotta kessutta lähes 30 vuoden kähyjen jälkeen. Voisikohan saada palautuksia veroista?

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Kyl mä voisin aloittaa uudestaan tupakoinnin, jos lopettamisesta palkitaan. Vois aloittaa kaikki pahat tavat, mistä sais palkintoa. 

Mä olen itseasiassa herkutellut ajatuksella että rupeisi polttelemaan taas hillitysti. Se vaan että pysyisikö tuossa. Olihan tupakka nautinto vailla vertaa rasvaisen aterian päätteksi ja haisee edelleenkin herkulliselta 35 vuoden lakon jälkeen

Kirjoitettu

^ Sikari/hyvä piippu tuoksuvat yhä viekoittelevan hyvältä. Paperisavuke oli no-go jo alle viikossa; tuore avattu aski kyllä tuoksuu yhäkin hyvälle.

Kirjoitettu

Joo mun ekaa heitto oli huonoa huumoria. Miten olis, jos eläke nousisi 5 vuoden välein eli vanhenemisesta saisi bonusta. Mieluiten ihan kunnolla. Veikkaan, että tää rehujen syönti, himokuntoilu ja kaikesta kieltäytyminen ei olekaan tuloksellisin tapa. Himokuntoilijat saa laakin 55 vuotiaaana. Tyyli olis vapaa ja bonusta saa vain tuloksesta.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Varmaan oikeesti edullisinta olisi jos väki kuolisi äkillisesti just eläkkeelle jäätyään. Täysi työpanos, ei eläkettä eikä vanhuus/sairaanhoitokuluja. Sellanen paketti "saat nuorena rahnaa jos sitoudut ....", tai sitten vaan lievempänä "ei eläkettä eikä mitään hoitoa, olet omillasi" -paketti. 

Kirjoitettu
13 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti:

Kyl mä voisin aloittaa uudestaan tupakoinnin, jos lopettamisesta palkitaan. Vois aloittaa kaikki pahat tavat, mistä sais palkintoa. 

Mä olen itseasiassa herkutellut ajatuksella että rupeisi polttelemaan taas hillitysti. Se vaan että pysyisikö tuossa. Olihan tupakka nautinto vailla vertaa rasvaisen aterian päätteksi ja haisee edelleenkin herkulliselta 35 vuoden lakon jälkeen

Tuossa on kyllä isot riskit jäädä koukkuun. Isojen sikarien poltossa (sanotaanko nyt sellaiset jotka kestää tunnin verran) on se hyvä puoli, että sitä ei voi tehdä ulkona talviaikaan. Ja kun sisälläkään ei saa polttaa ravintoloissa (ja jos ei polta kotonakaan), harrastus rajoittuu kesäkaudelle. Ja ei niitä kesälläkään polta niin helposti usein vaan vain vähän erityisimmissä hetkissä ja tilaisuuksissa. Koukkuun jääminen siinä mielessä, että polttaisi päivittäin, on selvästi pienempi. Ei se kallistakaan silloin tavalliseen säännölliseen tupakointiin verrattuna ole, jos polttaa sanotaanko vaikka 10 sikaria vuodessa (vaikka Suomesta ostettuna maksaisivatkin 17-23 euroa / kpl. Virosta tai Saksasta ostettuna noin puolet siitä). 

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Kirjoitettu
28.1.2025 klo 18.08, alpensau kirjoitti:

Entä jos perustaisi ylipainoisten hautaustoimistoketjun ? Mitä nuorempana jättää maallisen majansa, tästä porrastettu alennus.

Oisko ollut Köpiksessä missä oli Jumbolance. Erikoisvahvistettu runko ja isommat paarit. Tais olla vielä jotenkin sähköavusteinen. Tähän on maailma menossa.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Poski alkoi turvota aamukahvin jälkeen, kun olin syönyt kotimaista kauragurttia. Mitähän tuossa on ? Ainakin natriumsitraattia (E331). Näköpiirissä paluu jogurtteihin.

Hiljakkoin vastaava reaktio, kun käytin shampoota partavaahtona. Shampoossa sitruunahappoa (Pullossa lukee vain citron acid, siis E330 ja muutama numero ylöspäin).

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Marttaliiton tilaisuuksissa ei vastaisuudessa syödä liharuokia. Minkä väristä sakkia liiton johtoryhmään on hakeutunut ? Siinä, että pääkallopaikalle on hakeutunut/valittu ihan erilaista jengiä kuin mitä keskivertomaakuntajäsen on, ei ole mitään ihmeellistä. Ammattiliitoissa on juuri näin.

Kirjoitettu

Ainakin vihreillä on ollut taktiikka hankkia jonkin yrityksen osakkeita tasan yksi kappale per nuppi ja sitten joukolla yhtiökokoukseen pitämään joitain performanssejaan.

Nyt nämä anarkistit näemmä sitten soluttautuneet tuonne. Parempaa toki sekin, kuin pylväiden ja museoiden töhriminen. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Mainitsen tässä että olin kasvissyöjä jo vuonna 1985...  lopetin 1992 tai jotain ja olin välissä esim. intin lihansyöjä ja taisin olla vuoden pari sen jälkeenkin, olisko ollu 5 vuotta kasvissyöjänä yhteensä. Ei mitään vakaumuksellista juttua, pääsin vähän lihomaan tossa ja paino pysyi paremmin kasviseineksellä. 

Tuohon aikaan oli kohtalaisen vaikeaa, lukiossa kasvisvaihtari oli näkkileipä tai joskus raaste. Kyllä laihtui. Helkutin terveellistähän tuo on, veriarvot olivat ihan loistavat. 

Mä söisin nykysinkin enemmän/kokonaan kasviksia, mutta maha ei kestä. Pavut, kaali yms yms. on aika kovaa stuffia 

Kirjoitettu

Juu, normi kasvisyönti omiin tarpeisiin ja ilman pakkomieltitä on ihan ok, ja itsekin tuota harrastanut. Hommiin vein aina omavalmisteisen ison rehuämpärin painonhallintamielessä varmaan jonkun 10..15 vuotta.

Mutta sitten on nämä rehupuntti aktivistit, jotka vaativat kaikkia syömään kaltaistensa tavoin. Seurauksena sitten heitin muutamana viimeisenä vuotena ämpärin syrjään ja vaihdoin ruokatermarin käyttöön.
Olishan tuolla ollut firman sponsoroima edullinen kanttiini, mutta eihän sitä enää vuosien jälkeen vanhoja tapojaan muuttamaan.
Tuota omaa ämpäriä edelsi vaihe, jossa kanttiinissa aina jokin kastikeruoka ja perunoiden asemesta sitä silputtua salaattia runsaasti sinne sekaan sötköttäen.
Ja olihan muuten hyvä ja maistuva vaihtoehto potuille.
Sitä oli niinku puoli-kasvissyöjä 😁

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.