Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Terveys/ravinto - ketju

Featured Replies

Kirjoitettu

Lääkkeet ja elintarvikelisäaineet ovat melkoisia pahiksia maksalle. Suomessa hyssytellään erityisesti lisäaineita. Oikeaa tietoa ei saa ainakaan Ruokaviraston sivuilta.

• Viestejä 515
  • Katselut 34.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Vedin just antiterveysannoksen eli puoli uuninpellillistä tortillachipsejä juustokastikkeella ja salsalla. Juomana olut. 

• Mä epäilen, onko sen putiikin tuotteista luomua muu kuin säätiön toimarin susiturkishattu (susi on ruokittu alppialueen luomulampailla).

• edit; olin vastaavinani suoraan tempan postin alle, mutta tässähän on tullut vaikka mitä väliin   Mä tunsin oikeesti köyhän, kuollut brittikaverini, asui välillä kadulla, ei talvella varaa l

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Erityisesti E948 aiheuttaa isoissa määrin sokeutta ja varsinkin E949:n kanssa palovaarallinen aine. Pitäisi kieltää kokonaan ja mahdollisuuksien mukaan vähentää myös ympäristöaltistusta.

Kirjoitettu

Pesuaineiden hajusteet ihmetyttää. Joskus ihmettelin, että miksi joillekin tehdään jopa hajusteettomia.

Nyt olen itse tuossa joukossa, tai siihen suuntaan kovasti menossa. Ilmeisesti jokin ko. aineille herkistyminen, hiukan allergian tapaan?

Pyykinpesuaineista se alkoi, kun tuohon sisälle kuivumaan. Seurauksena pesuaineen annostelu on puolitettu, mutta tuloksetta, nyt pelkästään APK aukaisu tuottaa huoneeseen etovan hajun samoin kuin vaikkapa Rouvan käynti suihkussa, vapauttaa huusholliin pesuaineiden etovaa katkua. Puhutaan kuitenkin hyvin pienistä määristä hajusteista.

Itse suihkussa ollessa, tai käsiä pestessä tuo ei haittaa, eli kyseessä hajusteen kaasumaisesta tai höyrymäisestä olotilasta huoneilmaan sekoittuneena.

Täytyy siirtyä hajuttomiin. Kummallista.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
1 tunti sitten, MV kirjoitti:

Erityisesti E948 aiheuttaa isoissa määrin sokeutta ja varsinkin E949:n kanssa palovaarallinen aine. Pitäisi kieltää kokonaan ja mahdollisuuksien mukaan vähentää myös ympäristöaltistusta.

Voisi kätevästi korvata neutraalilla E941:llä.

Kirjoitettu
16 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Pesuaineiden hajusteet ihmetyttää.

Täytyy siirtyä hajuttomiin. Kummallista.

Ihovaivaisena vuosikymmenten kokemus hajusteettomista tuotteista, jatkan samalla linjalla. Halpakauppojen pesuaineosastot (pyykki) aiheuttavat jo oireettomillekin astmaattisia vaikutuksia. 

Kirjoitettu

Mitä tulee desinfiointiaineisiin, niin mä olen korvannut neoamiseptin 32 % suomiviinalla. Kukkasumutin on näille aineille hyvä annostelulaite.

Kirjoitettu

Tekoäly laski mun päivittäisen rehustuksen ja huomasi, että fosforia tulee rankasti liikaa. Mm. juustosta, tomaatista ja kaurajuomasta (joka ei ole luomua). Sama juttu jogurtin ja kasslerleikkeen kanssa.

Elikkä remontti on tässä.

-Kaurajuoma vaihdettava luomuun. Siinä ei ole lisättyä dikaliumfosfaattia.

-Lämpimän ruoan kasslermäärä pudotettava 90 g:stä 60:een grammaan.

-Kokonaisen tomaatin sijaan vain puolikas, vajaus korvataan paprikalla.

-Juusto pois (tai iso vähennys), 2 egua tilalle.

-Jogurtin korvaamista voi harkita.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
13.5.2025 klo 12.12, alpensau kirjoitti:

Mitä tulee desinfiointiaineisiin, niin mä olen korvannut neoamiseptin 32 % suomiviinalla. Kukkasumutin on näille aineille hyvä annostelulaite.

Mahtaiskohan tuo samainen aine sopia myös - sisäisesti - matala-asteisen tulehduksen hoitoon?

Kirjoitettu

Kukkasumutin sopii myös höyryssä kypsennetyn kukkakaalin ja parsakaalin  suolaamiseen suolaliuoksella.

Kirjoitettu

Volkswagen alkuperäisosa 199 398 500 A on tehtaan keittiön kehittämä makkara. Sitä on myyty supermarketeissa jo vuodesta 2007. Tästä on kehitetty myös mikroateria currywurst.

Kirjoitettu

Se oli joskus 40v sitten että vähempi energiaa.
Sitten tuli että maku edellä.
Nyt olen yhdistelly maku ja edullisuus. Friteeratut muikut on edullisia, ja tosihyvänmakuisia 🙂 

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Oon ottanut kahdesti pepsi maxin kuukauden sisään. Seuraavana aamuna naama on turvoksissa - tänään vasen silmäkulma (ihan komee). Tekoäly voisi kertoa, mikä kokiksen lisäaine oli kielletty 50-60 luvuilla.

Pepsi maxissa käytetään kaliumsorbaattia (E202), joka allergisoi. Cokis zerossa ei käytetä sitä, väitti chatgpt. Se pahis on aspartaami E950.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.