Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 20241 vuosi Nobel-gaalassa ohrapuuroa ja sieniä. Muokattu: 13. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 20241 vuosi tempokisun ehdotus ( ja tällä lähtee myös nälkä...ainakin mun)
Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 20241 vuosi Ei oo vaikea valita, jos nahkiaiset ja sieniohrapuuro laitetaan rinnakkain.
Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Ei todellakaan, mä en syö mitään mikä näyttää spacehirviöltä... paitsi ehkä rapuja.
Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 20241 vuosi 3 tuntia sitten, alpensau kirjoitti: Ei oo vaikea valita, jos nahkiaiset ja sieniohrapuuro laitetaan rinnakkain. no ei todellakaan ~~ ja olen mä sieniäkin paistellu... oikeesti, kuka ( joku muuten on?) on teistä syöny vastapaistettuja nahkiaisia? ihan eri maku kun kauppahallin tiskiltä ostettuja. Ja ne pitää lämmittää uunissa folioon kiedotuna voinokareen kanssa, maku ihan eri kun jos vaikka mikrossa tai pannulla lämmität. Nahkiaiset on se asia kun auttoi pitään mun hengissä kun ei ollu enää mitään minkä takia...ja nyt ovat se että ylipäätään syön..
Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 20241 vuosi Sivupalkista huomioituna päivemmällä. Olen syönyt ihan alusta asti itse valmistettuja, kuten myös muutoin itse paistettuja. Teurastusta vastaava toimenpide ei sitten ole herkimmille sopivaa touhua/katseltavaa. Täällä kaupungissa perinteinen nauttiminen on kuitenkin se paperin mutkasta kauppahallin nurkalla. Lähimpään tuoretta tarjoavaan on matkaa ~25km, tosin saatavuus vaihtelee, kuten muuallakin. Muokattu: 13. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Köfte
Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 20241 vuosi Terveet elinvuodet. Suomi on lähellä häntäpäätä. Naiset 4. heikoin ja miehet 8. heikoin sijoitus. Vanhempi Ylen juttu.
Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 20241 vuosi Miksi HUS haluaa hoitaa paperittomia maahantulijoita yli hallituksen ehdottaman määrän ? Kanttikset eivät saa tuolta hoitoa niin vaan.
Kirjoitettu 29. Joulukuuta, 20241 vuosi Kongon mystinen X onkin kombinaatio tuttuja pöpöjä sekä maassa yleisen lasten aliravitsemuksen aiheuttamaa alentunutta vastustuskykyä. Siis malaria, common respiratory viruses (Influenza A (H1N1, pdm09), rhinoviruses, SARS-COV-2, Human coronaviruses, parainfluenza viruses, and Human Adenovirus.
Kirjoitettu 4. Tammikuuta, 20251 vuosi Jahans, kolesteroliarvot olivat vähän rajoista yli, joten pitänee kiinnittää entistä enemmän syömiseen. Muutenkin vois kyllä olla 10kg kevyempi, joten kun jättää noi herkut pois ja vähän oikaisee tuota syömistottumusta, niin katsotaan muutamien kuukausien välein, kuinka sujuu...
Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Mulla ravintoteraupeutin neuvoma linja: - älä laihduta - puolet lautasesta salaattia (toteutuu pääaterialla, minkään leivän kanssa ei jaksa tehdä leivän kokosta salaattia) - juusto kevytjuustoksi (paskan makuista, taidan luopua kokonaan) - syö aamupala ja kauraa (toteutuu kaurapuurolla). Lisäksi vähennän karkkia, alkoholia, punaista lihaa, leikkeleitä. Uskon saavuttavani tälllä.... en mitään. +20 vuotta erilaisia diettejä duunannneena tiedän että tällänen elämäntapamuutos ei henk.koht. tuota mitään. Ehkä 1-2kg pois ja sitten jymähtää siihen. Eniten kiinnostaa maksa-arvot, josko niihin olisi joku vaikutus. Kolestrolit ja triglyt ei sais myöskään huonontua, ne on nyt ihan ookoo. Maaliskuussa ravintoterapeutti, huhti-toukokuussa verikokeet. Sitten näkee miten äijän käy.
Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 20251 vuosi Jep. Mulla on toi ruokapuoli suht. kunnossa, eli salattia menee lounaalla ja proteiinit yleensä kanaa/kalaa , mutta karkkia ja sipsejä ja sokerilimppareita on mennyt kyllä viimeisen puolen vuoden aikana ihan liikaa. Viinan kanssa ei tule lutrattua juurikaan (konjakkilasi ehtoolla ehkä kerran-kaksi kuussa ja muutama pullollinen punkkua vuodessa. Leivät on käytännössä ollut pelkästään kauraleipää. Täysjyväkauraleivässä on muuten huima määrä proteiinia, esimerkkinä vaikka paahtoleiväksi Vaasan Mums , jossa protskua on 15g/100g (verrokkina esim. proteiinirahkat, joissa yleensä noin 10g/100g). Se kaurapuuro aamulla olis kyllä hyvä, mutta tee ja leivät maistuu paremmin. Tossa olis petrattavaa.
Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 20251 vuosi Omasta ruokavaliopuolesta. Aamusta iltapäivään asti mennään kahvi-ruisleipä (päällä majoneesi-juusto-graavilohi-paprikaviipale) ja kauragurtti lisättynä pakastemustaviinimarjoilla tai banaanijogurtti-ruokinnalla. Yhden kahvituksen saatan hoitaa pullapainotteisena. Lounasta en syö ollenkaan. Jossain vaiheessa iltapäivää teen lämpimän aterian. Usein riisinuudelia, 2 viipaletta sian ohuita kasslerviipaleita ja hieman sipulia. Illalla saatan korventaa mikrossa/kiukaan arinalla muutaman nakin ja syödä suklaata ja ehkä purkin jogurttia. Oon yrittänyt hillitä ilta-ahmimista. Porkkana melkein päivittäin. Ja joo, en käy töissä enkä tee talvisin lumitöiden lisäksi juuri muuta ruumiillista kuin muutaman viikon metsätöitä kevätpuolella. Muokattu: 8. Tammikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 20251 vuosi Yksi julkkislääkäreistä luokittelee ravinnon sen jalostusasteen mukaan. Tuon mukaan pakattu maito on ultraprosessoitu tuote. Kun miettii, niin näinhän se asia on. Tuo lämmitetään muutamaksi minuutiksi 70:een asteeseen, maitorasva pilkotaan ja useimmiten suurin osa siitä poistetaan. Valkuaisesta saatetaan poistaa osa. Sekaan saatetaan lisätä D-vitamiinia. Itse asiassa joidenkin navetoiden maitohuoneen ovelle tulee aamuyhdeksältä jono tinkimaidon hakijoita. Syyksi kerrotaan toisinaan se, että lapset eivät kestä kaupan maitoa. Muokattu: 8. Tammikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 20251 vuosi Eikös noista potuistakin tule prosessoituja, jos ne keittää, paistaa, tai laittaa uuniin? Raaka perunaraaste ainakin omasta mielestä, no, en ehkä nostaisi lautaselleni ihan vaan sen tähden, että se olisi prosessoimatonta. Taidan vaihtaa tartar pihvin syöjäksi, koska se on prosessoimatonta (jos lihamyllyä ei lasketa prosessiksi).
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään