Kirjoitettu 28. Maaliskuuta28. Maalis Jahas, USPS on saanut paketin jo Illinoins:n alueelle. Hitaasti liikkuu posti Trumpsilan mailla(kin).
Kirjoitettu 31. Maaliskuuta31. Maalis Likellä oli jo. Posti ilmoitti, että tuovat paketin ovelle ja sopivat ajankohdan erikseen. Seuranta tietojen mukaan oli jo viimeisellä etapilla. Jäin odottelemaan paten tulemista. Ei tullut. Puolelta päivin oli päivittänyt seuranta-appiin lokeron noutokoodin. Niin oli harmaa ja kylmä keli pihalla, etten viitsi tänään tuonne sitten suunnata. Tulli näyttää taas hukanneen potikan. Oli saapunut sinne 16.3. ja sen jälkeen sille ei ole tapahtunut mitään. Määrä ajan umpeuduttua tilaan taas uuden ja uuden, kunnes lopulta saan sen potikan. Joku sitten aikanaan maksaa tuostakin Tullin mysteeripaketista maltaita 😁 Muokattu: 31. Maaliskuuta31. Maalis, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 1. Huhtikuuta1. Huhti Kyllä olen! Luulin, että se fillaritarvikepaketti Saksasta, joka pitäisi Paten kantaa sisälle, mutta ei ollutkaan. Pakettia kanniskellessa ihmettelin, että kuinka voi olla näin iso ja painava paketti, ja yrtin siinä kannisksellessa pinnistellä mieleen, mitä muuta olinkaan siihen pakettiin sitten kruksinut. Kotosalla hämmästytti lisää paketin kupeessa Made in China teksti. Paketin avaaminen paljastikin sisällöksi ultraäänipesurin, en osannut odottaa näin pian mitenkään. Laitoin malliksi kahvimukin sisälle hahmottamaan 6L padan koritilavuutta, jos joku miettii. Omaan tarkoitukseen juurikin passeli koko. 2L pataan voisi tuo muki nippa nappa mahtua, korin mittasuhteista riippuen. Kappas, Pate kävi juuri oven takana ja pudotti lapun, jossa puhelinnumero, johon voi soittaa ja sopia fillariosien toumisen. Soitin numeroon, ja siellä sanottiin paketin olevan Patella mukana 😄 Ehdotteli sitten toimitusta huomiseksi. Pyysin toimittamaan noutopisteeseen, niin kipasen sen sitten sieltä.
Kirjoitettu 1. Huhtikuuta1. Huhti En vielä, menee nousuviikolle. On kuitenkin jo lähtenyt O´Haren lentokentältä kohti Eurooppaa. Saapa nähdä, missä vaiheessa seuranta tökkää...
Kirjoitettu 1. Huhtikuuta1. Huhti Uusi yritys. 600 sivua Grice maxiimeista. Umberto Econ mukaan ei tartte lukea jo omistaa. Vai?
Kirjoitettu 2. Huhtikuuta2. Huhti Kyllä olen. Pate vaan potkimalla sitä kuljettanut. Kaikki kuitenkin tallella ja ehjänä. Pari nimikettä tuurilla jäänyt liukumatta ulos ja jäämättä matkalle. Sisällä oli kyllä yksi avioin tyhjä muovipussi, mutta mielestäni sain kuitenkin kaikki tilatut. Kuvassa tuossa isomman pussin ja pahvin reunan välistä pilkistävä pää. Täytyy vielä tarkistella tilaus unohduksen varalta.
Kirjoitettu 2. Huhtikuuta2. Huhti No en... Paketti oli 5 päivää paikallisen marketin automaatissa, ilman että mä tiesin siitä mitään 😠🤬 Kaupat Saksan Amazoniasta ja itse tuote Kiinasta. Seurantaa oli Amazonin sivuilla ja koodi jonkun kinukin oma, jota ei löytynyt mistään seurannasta. Tuolla ei ollut mitään tarkkaa seurantaa. Tänään tuli sitten säpoinfo, että tänään jaetaan pakettia, mutta kohtuullisen salapoliisityön jälkeen löysin tuohon liittyneen Matkahuollon koodin, josta pääsin kiinni seurantaan, joka siisi ilmoitti jo, ettei pakettia noudettu ja palautetaan lähettäjälle... prkl. No vuodet logistiikkabisneksessä luonnollisesti tuottivat aika hyvät verkostot, joten kilautin Matkiksen operaatioista vastaavalle tutulle ja selitin tilanteen. Hän tsekkas järjestelmästä, miksei ollut tullut mitään säpo/sms/appiviestiä lähetyksestä ja kävi ilmi, että kiinan lähettäjä oli laittanut oman säponsa siihen, että he saavat itse ilmoitukset , joita jakavat sitten oman appinsa kautta... Tuon takia ei siis tullut mitään ilmoja mulle, mutta matkiksen seuranta näytti kulun OK, jos olis vaan tiennyt koko paketista. No, toi tuttu laittoi Tampereen terminaaliin kyselyä, josko palautuksen saisi vielä pysäytettyä... saa nähä onnistuuko vai pitääkö alkaa tappelemaan amazonin kanssa aiheesta...
Kirjoitettu 6. Huhtikuuta6. Huhti Olis se hienoa kun ei olisi mitään tulleja... siitähän se Lennon lauloi "imagine all the people living in the beach"-stykessään .
Kirjoitettu 9. Huhtikuuta9. Huhti Olisi noudettavissa palvelupisteestä. Pitää vkl suorittaa lähimatkailua.
Kirjoitettu 11. Huhtikuuta11. Huhti No en, edelleen odotellaan. Tämä on jo toinen tilaus, edellisen hukkasi Suomen tulli ja vahvalta vaikuttaa, että tämäkin uusintatilattu potikka on joutunut tullin kadotuksenkitaan. Jos nyt myös tämän uudenkin hukkaavat, tilaan kolmannen uudelleen ja pyydän iltapaskat seuraamaan tilauksen kulkua. Haluan myös selvityksen, miksi näin. Ja uusin tilauksen vaikka 10x, tarvitsen sen osan. Tavara ei ole kuin hintaluokkaa 2€, mutta osan saatavuus on äärettömän heikkoa.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään