Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 20232 vuotta ^ se oleellinen asia on että kyseisessä paikassa ( noin 400m kotoa) syödään ulkona. Kävinkin siellä syömässä jokunen vuosi sitten, mutta piti säätää... Onneksi ulko-olosuhteissa ruokailusta on saanu nauttia omilla havaintoretkillä ja kututalkoissa kun ollaan vähän syrjemmässä....
Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 20232 vuotta Ajoin rouvan Passatin autopesun läpi marketin pihaan ja kävin kaupassa.
Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 20232 vuotta Menkööt vaikka tähän ketjuun, lopetin kokeeksi kahvin juonnin täksi viikkoa, 3 kahvikupin sijaan olen juonut 3 kuppia vihreää teetä päivässä, odotuksia ei oikein ollut ajattelin että tuskin mitään eroa huomaan MUTTA en ole niin väsynyt kuin aiemmin, olen nukkunut 7-8h per yö, liikkunut ja syönyt samoin kuin ennenkin joten kait tuon aikaisemman väsymyksen täytyy johtua siitä kahvista vaikka kahvinhan pitäisi piristää kun siinä on kofeiinia. Muokattu: 19. Lokakuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Nickname
Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 20232 vuotta Mä olen pitänyt aikuisiässä kaksi kertaa kuukauden kahvitauon. Kahvinjuonti vaatii kyytipalaa ja siten tulee syötyä enemmän kuin ilman kahvia. Pitäisiköhän kokeilla kolmas kerta ?
Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 20232 vuotta Jatkuva juominen edellyttää jatkuvaa juomista jotta pirteys pysyy. Ja juomattomuus aiheittaa päänsäryn. Itse vieroitin itseni kahvista vuoden päivät sitten. Tykkään kahvin mausta ja siitä aamukahvi- ja ip-kahvi tavasta niin siirryin siis kofeiinittomaan. Tein siirtymän vähentämällä hiljalleen kofeiinikahvin määrää. Aluksi 3/4 osaa peruskahvia ja 1/4 kofeiinitonta jauhetta, sitten viikko myöhemmin 2/4 suhteeseen jne. Nykyään laitan 4 kuppia keittäessä aamukahviin 1/4 tai 5 kuppia keittäessä 1/5 tavallista ja loput kofeiinitonta. Ip kahvin keitän yleensä kokonaan kofeiinittomasta. En tiedä miksi pidän tuota pientä määrää mukana edelleen 😀 Mä olen tykännyt tästä Kulta Katriinan Relax suodatinkahvista. https://www.s-kaupat.fi/tuote/kulta-katriina-plus-relax-kofeiiniton-suodatinkahvi-rac-450g/6420101884202 Mutta nyt huomasin tällaisen ja menee seuraavaksi testiin: https://www.s-kaupat.fi/tuote/paulig-cafe-los-angeles-kofeiiniton-kahvi-suodatinjauhatus-260g/6411300181445
Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Minä nautin 99% kaljupääkahvin. Joskus harvakseltaan (kesällä terassilla) Rouvan halkaisema leivos kahdessa osassa kahden mukillisen kera, tai yhdessä puoliksi.
Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 20232 vuotta On 10/14/2023 at 3:46 PM, Jopotuinen said: Aika kallista, mutta kuormassahan olikin pala kalaa. Tarttis lähtee syömään. Eilen oli ilmo, että 13€ etu, pää, jälkkäri, salladi, leipä ja vinhot. Nyt olikin lappu, että 15€ Viikonloppuisin on normaalisti hieman paree eväät kuin viikolla ja hinta myös hieman korkeampi.
Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 20232 vuotta 17 minutes ago, Jopotuinen said: Minä nautin 99% kaljupääkahvin. Joskus harvakseltaan (kesällä terassilla) Rouvan halkaisema leivos kahdessa osassa kahden mukillisen kera, tai yhdessä puoliksi. Mikä on kaljupääkahvi? 🤔
Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Sehän on pelkkä kahvi. Ilmaisu lienee putiikkimme sisäistä slangia
Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 20232 vuotta Näin se menee oikeasti: cafe brutal, pelkkä kahvi; cafe normal, kahvi ja konjakki; cafe excellent, pelkka konjakki.
Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 20232 vuotta Lämmittelin puu-uunia ilpin kaveriksi ja paistoin 2 kpl joulutorttuja, ihan perinteisiä svastikan mallisia. Löysin pakastimesta ei-gluten-free-mallisen levyn ja toisaalta luumupurkin 1+1=4. Hyvää on, paitsi luumulla polttaa aina suunsa... Taidan hakea huomenissa potun Glühweiniä näin alkutalven iloksi.
Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 20232 vuotta 2 hours ago, Jopotuinen said: Sehän on pelkkä kahvi. Ilmaisu lienee putiikkimme sisäistä slangia Okei. Mä jo luulin että mulla on aukko salajuopottelukoodisivistyksessä...
Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 20232 vuotta Heräsin, keitin kahvia (kofeiinitonta) ja laitoin kaurapuuron keittymään. Ostin tuollaista käsittelemätöntä eli antipikapuuroa ja sitä pitää haudutella ilmeisesti vähintään parikymmentä minuuttia.
Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 20232 vuotta 11 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Minä nautin 99% kaljupääkahvin. Joskus harvakseltaan (kesällä terassilla) Rouvan halkaisema leivos kahdessa osassa kahden mukillisen kera, tai yhdessä puoliksi. Luin äkkiseltään, että leivos kahden munkin kera. Sehän olisi ollut kuin mun palautumiskahvi fillarilenkin jälkeen (toisinaan).
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään