Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Mulla tulee kilometrejä kanssa niin nuukasti, että luontoäiti saa huolehtia. Siiten, jos jotkut häät tai hautajaiset, niin sitten harjakoneen läpi Kesäksi pitäisi hommailla koko peittävä huppu suojaksi Aurinkolta, siitepölyltä, pihkalta, neulasilta, männyn ja koivun kukinnoilta ja siemeniltä. Sitä moskaa on ihan tolkuttomasti joka paikkaan ängenneenä. Tämä kesä humahti, etten ehtinyt hankkimaan. Liiterissä olis ollut, mutta sopiva koko oli loppu kun kävin hypistelemässä. Muokattu: 11. Marraskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Katselin laajan kotivakuutuksen omavastuita ja ikävähennyksiä korvauksissa. Lopputulemana sanoin vakuutuksen irti ylimääräisenä kulueränä, ollut 35 vuotta tyhjänpanttina. Riskit hallinnassa ja ollaan jatkossakin varovaisia, kuten tähänkin asti. Vastuu- ja oikeusturvan jätin voimaan, koska niihin riskeihin ei voi itse suoraan kovin paljoa vaikuttaa. Ja voin edelleenkin kaataa vakuutuksen turvin puun naapurin auton päälle. Eikä kustannuksenakaan ole aivan tavaton.
Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 20232 vuotta 12 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Katselin laajan kotivakuutuksen omavastuita ja ikävähennyksiä korvauksissa. Lopputulemana sanoin vakuutuksen irti ylimääräisenä kulueränä, ollut 35 vuotta tyhjänpanttina. Riskit hallinnassa ja ollaan jatkossakin varovaisia, kuten tähänkin asti. Vastuu- ja oikeusturvan jätin voimaan, koska niihin riskeihin ei voi itse suoraan kovin paljoa vaikuttaa. Ja voin edelleenkin kaataa vakuutuksen turvin puun naapurin auton päälle. Eikä kustannuksenakaan ole aivan tavaton. Tää on näitä 'isoja' harkintoja. Siltä osin kuin se koskee kerrostalohuoneistoa, niin osakkaat maksavat yhtiövastikkeessa yleensä varsin laajaa kiinteistövakuutusta (palot sun muut turvat). Sitten saman talon pikku kaksioissa asuville mummoille myydään erikseen kotivakuutus 1700 euron omavastuulla. Se korvaa vain suihkun aikana pesuhuoneen lattiakaivon päälle sammumisesta johtuneen vesivahingon. Jos mummo ostaa sähköpyörän, joka varastetaan, siitä ei saa latiakaan, kun fillari korvataan vain 1500 e asti. Muokattu: 14. Marraskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 20232 vuotta Laitoin tarjouksen svenssoneiden autohuutokauppaan... saas nährä.
Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja ^^ Se on juurikin näin. Yhtiöllä on omat vakuutuksensa ja jos vaikka huusholli kärähtää, oma vastuu lähinnä vain tapetilt ja parketit (perustason ylittävältä osalta), irtaimiston lisäksi. Niistä selviää rahalla. Aikanaan kun vakuututusta väändin, myyjä koetti vääntää parhaansa mukaan summaa ylös, mutta totesin, että meidän mööpelitkin on niin vanhoja. Myyjä vain meinasi, että sittenhän saa uudet tilalle Omavastuu näky olevan 150, olis kai sillä voinut saada jonkun kympin ikävähennysten jälkeen pesukoneen kilahtaessa. Tietotekniikan ja luurilaitteissa ikävähennys 25%, niin eipä tuosta eka vuoden ja omavastuun jälkeen oikein rikastumaan pääse. Eipä tuo vakuutuskaan kovin korkea ollut, 85€, mutta kumminkin. Muokattu: 14. Marraskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 20232 vuotta tässä tätä vielä valvotaan....moni on kysynyt onko mun nuket vakuutettu. Ei ole. Jos menee, ei näitä millään maailman rahalla korvata, äitini tekemiä kansallispukuja ja muita oaak ( one of a kind) tai pitkään ja hartaasti koottuja kokonaisuuksia. Ja jos menee niin toivottavasi mä menen mukana. Ja pska maksettu potilasvakuutus 559e. Tuntuu niin turhauttavalta kun teen näitä ajokorttitodistuksia niin ei siinä potilasvahinkoja tule.
Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 20232 vuotta Aukaisin kolleegan kanssa Teams chat palaverin. Ja chättään samalla tänne.
Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 20232 vuotta 12 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Omavastuu näky olevan 150. Eipä tuo vakuutuskaan kovin korkea ollut, 85€, mutta kumminkin. Mun esimerkkimummo maksoi 80 € 1700 omavastuulla - tosielämän tapaus alle 2 vuotta sitten. 🤐 😆 Vakuutusta ei pystynyt edes irtisanomaan, kun ensin kuolinpesän osakastietojen onkimiseen meni ainakin 5 kk ja toinen ulkomailla asuvista oli vastahankainen. Muokattu: 15. Marraskuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 20232 vuotta 15 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Omavastuu näky olevan 150. Eipä tuo vakuutuskaan kovin korkea ollut, 85€. Mun esimerkkiyhtiö oli If, entäs siellä ?
Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Tää mun oli Pohjola, nykyisin kai OP. Mökille on eri firma, nyt en muista mikä, oliskos joku varma tai turva. Siellä kun on myös tämä villieläin ja jyrsiä vahinko turvattu.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään