Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä asia EI-yllättänyt sinua viimeksi?

Featured Replies

• Viestejä 914
  • Katselut 92.7k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Naapurifoorumin "autoilun tulevaisuus" -ketjuun tuli mode-Pulkkinen ilmoittamaan ko. ketjun heivaamisesta hevon kuuseen. Ei kuulemma autoilu liity pyöräilyyn, ilmeisesti offarissakin saa sitten keskus

• UPS. Eilen piti tulla paketti. Ei tullut, ei näkynyt lähettiä ovelle. Oli tosin tullut leima "toimituksen toimitusta pyydetty viivästyttämään". Ihan vitusti on pyydetty joo... Ja nyt ollut jossain mat

• Gate on nyt ohi! Sain paketin eilen. Tai siis kävin hakemassa sen postilaatikosta kun se oli tungettu sinne. Ei oltu vissiin iletty tulla ovelle kun 20km matkaan meni puolitoistavkoa lähetyksellä...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
17 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti:

^Kuvia!!!!!!

Kävin siellä syyslomalla. Joku vanhempi Colnago olis kyllä kiva.

20221020_145758.jpg

20221020_145822.jpg

20221020_145919.jpg

20221020_150046.jpg

20221020_150140.jpg

20221020_150247.jpg

Kirjoitettu

Sörnäisten metroasema on myös edelleen remontissa. On ollut jo vuosia. Ja kun valmistuu niin ei ne nistit siitä ja Hämeentieltä aseman kohdalta mihinkään katoa. Eli ns. piritori pysyy kyllä piritorina. 

edit. Esim siinä kulmilla oleva Tribunali pizzeria olis ihan kiva mutta ikkunapöydässä kun istut syömässä niin melkoista seurattavaa on 2 metrin päässä lasin toisella puolella. 

Muokattu: , käyttäjä: Densen

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Miksikö Helsingin kantakaupunki alkaa tyhjentyä puodeista ? "Mielenkiintoinen katukuva on kuitenkin tärkeä osa kaupunkia,"   https://yle.fi/a/74-20046149

Pysäköinti maksoi molemmilla viimeisillä kerroilla 18,50 (kolmisen tuntia). Kulkuväylä (Eteläesplanadi) kahteen satamaan on kuristettu. Ehkä tavoite on se, että kadulla voi nukkua turvallisesti. Joskus (ehkä +20 vuotta sitten) ihmettelin jalkakäytävällä nukkuvaa, keski-ikäisen oloista heppua. Kalu oli ulkona pitkien housujen sepalluksesta. Kohta tuo heräili kuin kotisohvaltaan ja eiku baanalle.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

^Jossain Los Angelesissa noi kadullanukkujat ovat ihan arkipäivää, Lontoossakin on jonkun verran. Kunhan Suomeenkin saadaan luokkayhteiskunta, niin eiköhän noita ala taas ilmestyä. Talvi on toki kovaa aikaa, mutta alan tunteva puli osaa kikat siihenkin. 

Maailma muuttuu, mutta muuttuko mihin suuntaan? Kai se on yksilöllistä mistä tykkää. Mä itse haikailen vahvastikin 80-luvun perään, mutta toisaalta muistan kuinka jonotin pankissa seteleitä joka viikko, yleensäkin jonotin joka paikkaan. Ravintolaan yli tunnin jono, jos oli suosittu. Jonottaako kukaan enää minnekään suosittuun yökerhoon tms? Jos joo, niin yli tuntia? Tämä on ihan kysymys, itse kun ei ole scenessä enää niin ei tiedä, mutta tuntuu että ihmisten odotuskyky on pienentynyt. Jossei ole rahaa, ostetaan velaksi, jos on jono, mennään muualle. 

Kirjoitettu

Joskus poket piti tyhjään ravintolaan jonoa tarkoituksella. 

Kerran olin jonossa ja poke palveli yhtä asiakasta kerrallaan tyyliin Turhapuro rautakaupassa.

Kirjoitettu

Jälleen kerran nämä "hienot" led-katuvalot. Viime talvena vaihdettu on taas pimeä.

Ylläpitävän tahon aktiivisuus/selittelyt huomioiden pysyykin sellaisena talven yli.

Naapurigallupin mukaan ainakin kaksi ilmoitusta on jo tehty, taidan lisätä omani soppaan.

Kirjoitettu

Siellä on varmaan DALI ohjaus, eli joku hemmo / automatiikka pystyy sytyttelemään ja sammuttelemaan yksittäisä/ryhmiä, silloin kun niitä ei jonkun tulkinnan mukaan tarvita. Että säästyisi sähköä ja Maapallo pelastuu.

Näin ainakin meidän kylillä. Manasin heille, että vittuako menitte sitten vaihtamaan niitä LED valoja kovaan hintaan. Vanhoja lamppuja sammuttelemalla olisi tullut vielä suuremmat säästöt. Tässä oli raustalla kun meidän Rouva ajoi pimennetyllä pyörätiellä pyörätien poikki vedettyyn kaivantoon. Vastuullista ei löytynyt mistään, vaikka kävin kovistelemassa ympäristö- ja lupalautakunnan ja teknisen lautakunnan tyypit. ELY- keskusta unohtamatta.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Pukkaa bannia nahkiaisosiossa.

Mulla on jonkin verran kokemusta eläimistä, enempi tuotantoeläinpuolelta, mutta valitettavasti olen joutunut tekemisiin eläinsuojelijoiksi itseään nimittävien kanssa. Eläinsuojelu on paitsi viranomaistoimintaa, niin alueella häärii kirjava joukko vapaaehtoisia. Kuka tahansa voi perustaa oman eläinsuojeluyhdistyksen ja /tai löytöeläinkodin siihen sivuun. Vetäjä saattaa olla hyvinkin fanaattinen omine mielipiteineen. Kerran jouduin tekemään eräästä löytökotia vetävästä eläkemummosta rikosilmoituksen, kun tuo kävi päälle suksisauvalla löytöeläinkodin avoimien ovien päivillä. Mummo joutui tietysti poliisikuulusteluun. Hän oli hankkinut (vääräksi) todistajaksi erään yhdistyksensä aktiivin, joka kertoi minun avanneen häkin oven luvatta. Juttu kuivui luonnollisesti kokoon ja minä sain syyttäjältä moitteet. Mitään oven avaamista ei ollut tapahtunut, mutta eläinsuojelijat ovat valmiita jopa väärään valaan, jos oikea henkilö pyytää.

Multa ei söpö söpöä toistavat eläinsuojeluoletetut saa armoa. Viranomaistoimintaan on hakeutunut eläinlääkäriksi lukeneita henkilöitä, jotka käyvät öisin luvatta tuotantoeläintiloissa luotiliivit päällä ja julkaisevat tietoja työpäiviensä kulusta mm. Animalian verkkosivustolla.

Mä voin olla kommentoimatta nahkiaispalstaa. Mun isällä ja hänen veljillään oli firma, jonka päätoimiala oli uistimien valmistaminen (mm. Rex-pilkki eli ryöstäjä). Itse he kävivät Päijänteellä säännöllisesti kalassa ja omistivat jopa saaren nimeltään Veljessaari Sysmässä. Kakarana on tullut perattua jokunen kala.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Niin siis jäsen "alpensau" sun viestit näkyy sivupalkissa mutta muuten poistettu toistaiseksi. 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.