Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 20241 vuosi Ei savossa enää savoa puhuta tai viännetä ja kiännetä kuten ennen, jotkut satunnaiset sanat menee murteella mutta muuten ihan normaalisti puhutaan esim. itselläni luonnostaan tulee sana "piällekkäin" ei siis päällekkäin.
Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 20241 vuosi Tuskin myöskään kieron ihmisen maine on kohdillaan? Sen huomasin kun 2 savolaista puhui kyydistä, niin aika erikoinen keskustelu oli, jotenkin näin: - mä ehkä tulisin sun kyydissä, koska lähdet - koska pitäs lähtee - sama se koska lähdetään - samapa se, lähdetään kun lähdetään.
Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 20241 vuosi ^ Tuo varmasti pitää paikkansa jossain määrin, suoraa vastausta voi olla joskus vaikea saada.
Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 20241 vuosi Vaikka mä olen kategorisesti sotkemista vastaan, niin tää hymyilytti: https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010895155.html
Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 20241 vuosi 8 minuuttia sitten, concorde kirjoitti: Vaikka mä olen kategorisesti sotkemista vastaan, niin tää hymyilytti: https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010895155.html Fingelskaa on joka paikassa.
Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 20241 vuosi Kuvaa hyvin nykyaikaa, yksittäisen ihmisen on taisteltava mielipiteensä oikeaksi. Sama mummo varmaa tuomitsee graffitit, mutku hän tekee se on oikein. Kielitoimiston sanakirjassa on muuten kampus-sanasta esimerkkinä "lukiokampus". Joku sit varmaan asuu siellä... vahtimestari? Mä käytän tahallani vääriä termejä itseäni viihdyttääkseni, esimerkkinä valtavaa kuvaava sana hermeettinen (oikeasti siis ilmatiivis). Parhautta on jos noi saa juurrutettua jonkun muun kielenkäyttöön.
Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 20241 vuosi 5 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti: Kuvaa hyvin nykyaikaa, yksittäisen ihmisen on taisteltava mielipiteensä oikeaksi. Sama mummo varmaa tuomitsee graffitit, mutku hän tekee se on oikein. Kielitoimiston sanakirjassa on muuten kampus-sanasta esimerkkinä "lukiokampus". Joku sit varmaan asuu siellä... vahtimestari? Mä käytän tahallani vääriä termejä itseäni viihdyttääkseni, esimerkkinä valtavaa kuvaava sana hermeettinen (oikeasti siis ilmatiivis). Parhautta on jos noi saa juurrutettua jonkun muun kielenkäyttöön. Yliopiston/lukion alue kuulustaa aika tylsältä. Mutta mikä sana natsaisi täsmällisesti ? Maatiloille on jo löydetty riittävästi lainasanoja. Hacienda, ranchi. Muokattu: 12. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 20241 vuosi Joku tosi mediaseksikäs sana ainakin yliopistolle... esim. "aivohautumo"
Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 20241 vuosi Sellainen hatara muistijälki, että oliko tuo sama paikkakunta, jolla runsaasti kouluhäiriköintiä ja mahtoko siellä vanhemmat asettaa jopa koulunkäynti lakon? Vai sotkenko nyt johonkin toiseen.
Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 20241 vuosi Wanhat öljylämmityskamat lähtivät pihasta rahat tuli tassuun.
Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 20241 vuosi Jos järvi nimetään Vesijärveksi ja järven lahteen perustettu kylä saa nimen Lahti, niin ollaan kyllä jossain ytimessä. Stealth-savolaisia on kaikkialla ja ne liikkuvat kuin ihmiset sulautuen joukkoon. Muokattu: 12. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: mgcc
Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 20241 vuosi 40 minuuttia sitten, mgcc kirjoitti: Jos järvi nimetään Vesijärveksi ja järven lahteen perustettu kylä saa nimen Lahti, niin ollaan kyllä jossain ytimessä. Lahdessa asuva serkkuni naureskeli, että hän lähti yx aamu Lahden Ämmälästä Lohjan Muijalaan työkeikalle.
Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 20241 vuosi On tuolla Lahes myös wanhaa uutta wanhaa: https://huutokaupat.com/kohde/5083640/vanha-uudenkylan-koulu
Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 20241 vuosi Lahdesta löytyy myös kaupunginosat Kärpänen, Venetsia ja Jalkaranta. Joskus skidinä nauroin kauppaa jonka nimi oli "Kääpä", vieläkin on "Kekäle". Täällä asuu Suomen älyllinen parhaimmisto selvästi. Hinta/laatusuhde on ihan hyvä, muuten asuisin Helsiki-Tampere-Turku sijainneissa. Ei valitettavasti varaa.
Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 20241 vuosi Rautatieasemaa lähinnä oleva, etelänpuoleinen alue on nimeltään - yllätys yllätys - Asemantausta. Kohdassa vanhat maatilat mainitaan mun mummun kotipaikka. Sata v sitten kaikki isommat talot olivat 'niskavuoria'. Muokattu: 12. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään