Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä sai sinut hyvälle tuulelle viimeksi?

Featured Replies

Kirjoitettu

Turuus heput saneerasivat linnaa kerroksen siipi kerrallaan. Talossa oli myös työpaja/verstas, josta näppärä vie vaikka veneen ankkurin (ei ihan pieni) asuinkoppiinsa. Ehkä liimanäppi tunsi olonsa kotoisammaksi.

• Viestejä 1.6k
  • Katselut 149.9k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Uutinen tempparin banaanista. Voi siis tulla huhtikuuksi takaisin ilman pelkoa valitus-ruokajono-suomenmestari-jorinoista

• Kävin kaverin (J) kanssa tänään lounaalla ja hän kertoi värikkääseen tapaansa lääkärireissustaan... Keskustelu meni jotenkin näin J: Piti käydä keski-ikäisten ukkojen tarkestuksessa Mä: jaa, mi

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Maanantai-iltana lähtee viimeinen yövuoronippu ennen joulua.Väliöinä sitten seuraavat.

Kirjoitettu

Meillä kaikki on mestareita. Isä on sotilasmestari ( korkein arvo ei-upseereista), veljeni on kapellimestari ja minä olen Suomen mestari. Sitten on ylin arvonimi, äiti.

Mutta voi että taas hyppelin taputtelin ja kiittelin, kun vein pari talipalleroa lisää sekä pähkinärouhetta, ja heti kun olin rouheet laittanu niin eikös siinä 6 tiaista lennelly ja käyny lintulaudalla :)  tämän on se asia joka pitää mut hengissä.

Ja paikallislehdykäiseen lähettämäni "lukijan kuva" oravasta joka sai kuusenoksalle pähkinöitä, julkaistiin! ja vielä aika isona kuvana :)

Kirjoitettu

Tänään on Johan Christian Julius ”Jean” Sibelius liputuspäivä.
(8. joulukuuta 1865 Hämeenlinna – 20. syyskuuta 1957 Järvenpää) 

Kirjoitettu

Olikohan se Sibbe ite joka keksi Järvenpään kansallispuvun: taksikuski-nahkatakki ja farkut?

Monilla paikkakunnilla on oma arjen kanssallispuku, Lahden kansallispuku on muuttuva: 

- ensinnäkin niitä on aina kahta mallia, sport ja tavallinen. nykyisin sport on kevytuntsikka (mahdollisimman kirea) ja pilli-malliset sport housut tai metsähousut (vihreät tai ruskeat mustilla vahvikkeilla polvissa ja takamuksessa). Tavallinen asu on nykyisin huomioväritakki, mahdollisesti myös housut. Jos haluat etuilla jonoissa ja muutenkin vaatia palvelu, villakangastakki suo sinulle nämä oikeudet, tämä on ikäänkuin "herrakansa"-asu.

- Vuosituhannen vaihteessa sport oli Salpausselän Kisojen toimitsijan takki, mutta skandaali ja takin kutsuminen Hemohes-takiksi, poistivat tämän ja mikä vaan iso toppis kävi. Tavallinen asu oli maastopuku. Siisti kaupunkikäyttöasu tästä saatiin korvaamalla maastopuvun takki pilottitakilla. 

Kirjoitettu

Jaaha, uutta tietoa Lahdesta. Entä missä on keskivertolahtelaisen juuret ? Sysmässäkö kuten mulla ? Erinäisiä sukuselvityksiä läpikäyneenä silmiin on pistänyt Sysmään paluumuuttaneiden lyhyeksi jäänyt uusi elämä. Onko 4 vuoden sahtiputki liikaa ?

Kirjoitettu

ChatGPT tietää että Lahtelaisten juuret ovat siis hyvin moninaisia ja ulottuvat eri puolille Suomea ja Eurooppaa. Alkuperä on monesti liitetty maaseudulta kaupunkiin muuttaneisiin ihmisiin, mutta Lahti on myös monikulttuurinen kaupunki, jossa eri aikojen muuttoliikkeet ovat jättäneet jälkensä väestöön.

Aika vähän täällä on Helsingissä syntyneitä, niinkun minä, en myöskään tiedä Tampereelta tai Turusta muuttaneita, eli lienee pienemmästä tänne se suunta. Sleepy Sleepers aikoinaan totesi Lahden olevan savolaisten kaatopaikka. Kun ekan kerran tänne muutin 42 vuotta sitten, oli vaikeaa löytää Lahdessa syntynyttä aikuista, kaikki olivat muuttaneet jostain. Nyt niitä on kyllä. 

Kirjoitettu

Mä käytin yhteen aikaan sinistä naulaliiviä t-paidan päällä kylällä kulkiessani. Usein Nummelan suunnalla.

Olikohan pankinjohtaja, autokauppias vai kiinteistönvälittäjä, kun kommentoi painetussa lehdessä, että huomiotakissa kulkevilla on pakka kunnossa. Hyvin pukeutuvat ovat sen sijaan persaukisia.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti:

Sleepy Sleepers aikoinaan totesi Lahden olevan savolaisten kaatopaikka.

Mä en muista nuoruudesta ainuttakaan savoa puhuvaa. Matolla taitaa olla samanlainen kotipaikkahistoria kuin sulla. Heppu asunee muuten Lohjalla nykyään. (Meillä on ollut sama timpuri töissä. 😁 onkohan tuo enemmän kuin että olisi ollut samassa sateessa ?)

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Kukaan mun tuntemista savolaisista ei viennä savvoo. Ei noita edes tunnistaisi (paitsi yhden) jossei olisi tullut puheeksi. Se yksi on stereotyyppiesimerkki umpikierosta savolaisesta.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.