Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä sai sinut hyvälle tuulelle viimeksi?

Featured Replies

Kirjoitettu

Nyt kun nämä "uskontoallergikot" näkevät erilaisia uskonkappaleita olemattomissakin asioissa lähes naurettavissa mittasuhteissa; koulurakennuksissa on tuhansia kilometrejä iv-putkia, jotka on tilkitty liitoksistaan Jeesusteipillä Voi tuota altistumisen määrää🤣

• Viestejä 1.6k
  • Katselut 149.9k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Uutinen tempparin banaanista. Voi siis tulla huhtikuuksi takaisin ilman pelkoa valitus-ruokajono-suomenmestari-jorinoista

• Kävin kaverin (J) kanssa tänään lounaalla ja hän kertoi värikkääseen tapaansa lääkärireissustaan... Keskustelu meni jotenkin näin J: Piti käydä keski-ikäisten ukkojen tarkestuksessa Mä: jaa, mi

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

^ Pikaisten mittausten jälkeen näyttää siltä että sitä jeesusteippiä on jumalattomasti.

Kirjoitettu

Perjantai. Työpäivä joo ja iltapäivälläkin vielä yksi palaveri mutta sen jälkeen klo 15-16 tienoilla siirryn duunipaikan saunatiloihin viettämään iltaa vähän niin kuin pikkujouluhengessä. Ei mitkään perinteiset työpaikan viralliset pikkujoulut (joita ei edes enää järjestetä) vaan sellaisen sekalaisen työpaikan ihmisistä koostuvan porukan kanssa joiden kanssa käymme säännöllisen epäsäännöllisesti perjantaioluilla. Eli omalla ajalla ja rahalla kuten tämäkin ilta mutta kuitenkin kiva nähdä porukoita. Osa on tuttuja ja 20 vuoden takaa, osa tutun tuttuja ja uudempia. Ja porukka ei sisällä yhtään sellaista henkilöä joiden kanssa enää nykyään varsinaisesti töitä teen. Auttaa siihen ettei tilaisuuksissa juurikaan puhuta työasioista.  

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^Densen on selvästi niitä ihmisiä mitkä haluaa että muutkin ihmiset tulisi työpaikoille lähitöihin töihin. Ihminen joka haluaa viettää aikansa muiden keskellä ja seurassa. Ihminen mikä lehtien palstoilla etätyökommenttiketjuissa kirjoittaisi että pitää olla yhteisöllisyyttä ja kanssakäymistä mikä ei etänä olevinaan onnistu.  Ja ihmisiä mitkä kirjoittaa ko kommenteissa että etätyö ei oo oikeeta työtä ja jotta etänä ei saa mitään aikaiseksi jne. :D

Ei siinä mitään toki, sehän noissa on että kukaan ei pakota lähitöissä viihtyiä väkisin etätöihin, mutta kun tahtoo olla että Densenin kaltaiset haluavat pakottaa kaikki etätöistä nauttivat ja viihtyvät lähitöihin jotta ei olisi tylsää yksin konttorilla lähitöissä...

Menikö analyysi yhtään oikein?

Itse kuulun näin 4-5v etätöiden jälkeen ja sitäennen 25v konttorille pakotuksen jälkeen ehdottoman täysin tuohon etätyökastiin. En hyötyisi sen pilkun pätkänvertaa konttorilla olemisesta, täysin päinvastoin.

Mikä tässä on ontopiccia: No, hyvälle tuulelle sai tänäänkin työmatkan puute aamulla!

Disclaimer: Tosin herroilla tuntuu olevan pientä virettä ilmassa että yritetään konttorille kaiken tämän jälkeenkin vielä jengiä haalia vaikka konttorilla ei ole edes tilaa kuin ehkä 20%:lle väestä, mutta eihän se herroja haittaa... No, toivottavasti saa näin jatkaa vielä sen 15v. Sit on hevonpaskankaan väliä enää missä pitäs tehdä töitä kun oon eläkkeellä, jos en jo haudassa toki. 😎

Edit: Ai, toinekin aihe olla hyvällä tuulella tänään tuon työmatkan puutteen lisäksi. Auto kuulemma uinut maahan. Silti kestää muutaman viikon ennenkuin liike saa sen käsiinsä. Satamassa "pari" autoa lienee eri merkeiltä ja siellä poppoo joutuu jotain tekemään kaikille saapumisjärjestyksessä. Ainakin kait rekisteröimään.

Edit2: Densen yhteisöllisyyttä vaalimassa kahvikoneen luona tms konttorilla kun ei kuulu kommenttia. :D

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

Sori vähän kesti. Päivä on ollut toimistolla ihan mukava. Siirryin tänne tosin vasta ruokatauolla. Mä olen jännä kun en ole täysi ekstrovertti. En vieraassa seurassa joissain juhlissa esim kovin luontevasti ui mukaan piireihin. Mutta viihdyn ennalta tuttujen kanssa. Hyvien sellaisten. Ja toisaalta kaipaan myös rauhaa ja hiljaisuutta ja omaa aikaa kotona. Sitä ei tosin kotona ole yleensä tarjolla kun on vaimoa, lasta ja koiraa. Saan siitä ympäristöstä vaihtelua ja rauhaa tulemalla konttorille :) Mutta myös ihan vaihtelua. Mulla täällä konttorilla olevat ihmiset joista saan lounasseuraa ja kahvitaukoseuraa (ja saliseuraa duunipaikan salille) eivät tee lainkaan samoja työtehtäviä kuin minä. Täällä konttorilla käyminen ei siis minullekaan tuo oikeasti sellaista hyötyä, että työt sujuisi paremmin kun tapaisi työkavereita livenä.

Eli ne henkilöt jotka kuuluvat samoihin tehtäviin kuin minä ja toisaalta samoin ne henkilöt joiden töitä ohjaamme ja seuraamme ovat hajaantuneet ympäri Suomen. Se että minut pakotettaisiin tänne toimistolle ei siis työnteon mielessä toisi lisäarvoa. Mutta mulle se tuo jotain muuta. Kun tilanne on tämä (ettei niitä palavereja tai infoja voi pitää livenä kun ihmiset ovat muualla), ei siinä oikeasti ole järkeä, että toimistolle pakotettaisiin. Jos me olisimme saman toimipisteen alueella asuvia, minä kyllä konttorille porukan määräisin vähintään kerran viikkoon. Jos olisin esihenkilön asemassa tms. Mun mielestä siitä saa hyötyjä kun samaa työtä tekevät näkevät ja tutustuvat toisiinsa ihan oikeasti. On aivan eri asia käydä läpi asioita, ideoida, keskustella jne saman pöydän ääressä kuin Teamssilla. Meillä kun ei edes kameroita pidetä yleensä päällä. Myös spontaani kysyminen, kommentointi jne. olisi paljon luontevampaa. Ihmiset olisivat myös toisilleen helpommin lähestyttäviä. Minä siis ymmärrän hyvin, että osa firmoista on palauttanut konttoripäiviä ohjelmistoonsa. 

Mutta lähden tästä nyt viettämään tosiaan vapaaehtoista omalla ajalla ja rahalla toteutettua saunailtaa työporukalla. Täällä työpaikalla. Ihmisten kanssa jotka ovat samalla työpaikalla mutta eivät tee samoja töitä. Heitä tapaan täällä varsin mielellään silloin tällöin. Ja nimenomaan osin siksi, että porukka on valikoitunut silleen että haluavat viettää aikaa vapaa-ajalla joskus keskenään (ja päästä pois kotoa). Ei siten että paikalla olisi pakotettuna ne samaa työtä tekevät missään virallisissa juhlissa. 

Ja mukana on mm. ainakin yksi VesaP:n kaltainen kaveri. Kävi aikanaan joka päivä duunissa vaikka pari etätyötä viikossa oli silloinkin ennen koronaa jo sallittua. Ja kävi aina kahvilla ja mielestäni tykkäsi meidän kahviporukasta. Mutta koronan alettua jumittui kotiin täysin. On käynyt kerran toimistolla viimeisen 3-4 vuoden aikana koska läppäri piti vaihtaa uuteen! Olen kysynyt josko tulisi edes joskus jotta käytäis yhdessä lounaalla. Mutta ei. Mun on tosi vaikea käsittää sitä. Asuukin vain 20 minuutin matkan päässä. Mutta tähän saunailtaan siis saapuu kun kyse ei ole työnteosta työpaikalla. Ja iltakaljoilla samaisella porukalla käy aina välillä. Kiva siis tavata häntä vaikka en hänen ja Vesan erakoitumista ymmärräkään. 

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Kirjoitettu

Mulla on ihan eri kaverit kun työkaverit. Joskus mennyt työkaverien kanssa johonkin vapaa-ajalla, mut useimmiten en, nykyään en just koskaan. Mun "oikeet kaverit" on suurin osa edellisestä työpaikasta, mikä sinänsä on ristiriitaista ja hassua. Siellä taas menin aina duunirientoihin ja etätyö oli viime vuosituhannella lähes tuntematon käsite... en tehnyt ikinä. 

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu

Ittellä aika sama että en oikein ikinä ole työporukan kanssa tekemisessä vapaalla, en viitsi edes pikkujouluihin tai muihinkaan illanistujaisiin mennä, ei jaksa enää vapaalla ollessa katsella samoja naamoja kun niitä on jo 40 tuntia viikkoon tuijottanut.

On topic, avasin ikkunan herättyäni ja maa oli valkeana, muutama hassu milli tullut lunta mutta paljon kivempi maisema heti.

Kirjoitettu

^ Aamuinen kotimatka töistä oli samasta syystä paljon miellyttävämpi.

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

Kirjoitettu
15.11.2024 klo 15.56, tommi2 kirjoitti:

Mulla on ihan eri kaverit kun työkaverit. Joskus mennyt työkaverien kanssa johonkin vapaa-ajalla, mut useimmiten en, nykyään en just koskaan. Mun "oikeet kaverit" on suurin osa edellisestä työpaikasta, mikä sinänsä on ristiriitaista ja hassua. Siellä taas menin aina duunirientoihin ja etätyö oli viime vuosituhannella lähes tuntematon käsite... en tehnyt ikinä. 

Niin siis tavallaan sama se mullakin on. Olivat nykyisen työpaikan työtekijöitä nämä joiden kanssa olin iltaa viettämässä mutta eivät ole siis mun kanssa töitä tekeviä. Ovat siis valikoituneet vuosien myötä kavereiksi ei yhteisen työnteon kautta vaan "samanhenkisyyden" kautta. Kun on satoja ihmisiä työpaikalla niin sieltäkin voi hiljalleen löytää tällaisia "oikeita kavereita". Ja osin kyse on minullakin käänteisesti entisen työpaikan työkavereista. Minä vain olen se joka on edelleen siellä samassa paikassa mutta ystävinä on pysynyt sellaisia jotka ovat jo lähteneet muualle töihin. 

Kirjoitettu

Mä menin niin pitkälle että kun kesälomalla tuli duunijengin "kaljapyyntö" niin kieltäydyin ja meillä on whatsapp-ryhmä tähän, niin erosin siitä, tuli meinaan aivan välittömästi kaikki työmurheet mieleen kun kutsu kolahti. 

Kirjoitettu

Keskusteluun liittyen, pojalla (keikkahommia ravintola-alalla) oli eilen työpaikan "pikkujoulukekkalot". Kaikilla yhteisössä oli ollut henkilöstövaihdosten myötä tulleelle parivaljakolle, Paavo ja Jalmari, yksi kysymys. Tunnetteko te ketään Patrikia🤣

Kirjoitettu

Tässä surffaillessa hoidin kätevästi toivotut tarveperusteiset jouluhenkilöhankinnat jo valmiiksi. Nyt onkin sitten pahempi rasti edessä; rouva täyttää vuosia tapanina. Mitähän sitten..? Varakas, kookas ja komea aviomies ehkä ovat huonoja vaihtoehtoja; pitää yrittää udella kautta rantain. Toisaalta olen jo kuullut joulun hahmon tuomisiini kohdistuvia kyselyjä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.