Kirjoitettu 31. Elokuuta, 20241 vuosi ^ maailman huonointa tekelettä oli taannoin yksi reseptinuusinta-väärennös paperiresepti-aikaan ( apteekki ottanu reseptin ja soittivat, menin katsoon), jossa uusinta oli päivätty edelliselle vuodelle, ja kun leimasinkirjaimista kyhättyyn leimaan ei löytyny s-kirjainta niin oli laitettu 5. Allekirjoitus oli aivan eri kuin etusivulla oleva omakätinen allekirjoitukseni. En tiedä oliko ihan laillista, kun ostin mun rekisterikilpeni, niin katsastuskonttorista annettiin kilvet käteen ja vaihda ite. Eikä pyydetty alkuperäisiä kilpiä takaisin. Eli olisi ollu kahdet kilvet, käsittääkseni voi olla vain yhdet. Tänään hautajaistissa yllätti kyllä että meitä joilla silmät kostui, olin minä ja äitini. Ortodoksiset hautajaiset on kamalia, sillä arkku on auki. Näin Ninan kun kesällä kävin Turussa, mutta voi miten hän oli siitäkin pienentynyt. Ja miten siis joku ( läheinen) tulee hautajaisiin trikooverkkareissa ja t-paidassa, sentäs mustat oli. Mä kävin varta vasten ostamassa jakkupuvun, ihan tätä varten. Halusin kunnioittaa tilaisuuden arvokkuutta. Olin myös ainut joka sanoi ( tosin ihan hiljaa) muistosanat vainajalle. Yllätti myös hautajaisten jälkeen ruokailutilaisuuden iloinen tunnelma. Mua ei naurattanu ollenkaan. Ninan lapsenlapsen ( opiskelija) ihan älytön puheripuli, onneksi en suostunu ottaan kyytiin mukaan Tampereelta, olisin varmaan sanonu että ole hiljaa. Takasajaessa yllätti ihan kammottava vesisade ja tie ihan senverta virtaa että ei siinä vaan pysty ajaan satasta! pysähdyin pariin kertaan päästämään kiireiset ohitte.
Kirjoitettu 31. Elokuuta, 20241 vuosi Muistotilaisuus ei pidä olla synkistelevä, siinähän muistellaan vainajaa hyvällä. Isävainaan hautaisissa porukkaa pois kätellessä, eräs vieras lausui jotta, ei ehkä näin sopisi sanoa, mutta hänestä nämä hautajaiset olivat erittäin hauskat. Totesin, että näin oli tarkoituskin ja kiittelin palautteesta.
Kirjoitettu 31. Elokuuta, 20241 vuosi ^Sama oli omankin isän hautajaisissa. Käytiin läpi hienoja hetkiä vaikka eihän ne toki ilon bileet ollukkaan.
Kirjoitettu 31. Elokuuta, 20241 vuosi ^^ No olen eri luonteinen, hyvällä muistetaan, rakkaudella muistaen ja kiittäen - mutta joku raja nyt siihen naureskelemiseenkin ja tämän yhden tyttösen puheripuliin kun kertoo opiskelijajutuistaan...ja jotain että mitä eroa on kapellimestarilla ( veljeni) ja jalkapallojoukkueen valmentajalla. No mitähän oli, en kuullu, eikä kiinnostakaan. Täysin asiatonta. Mä toivottelin serkuilleni voimia, näytti siltä että toiselle serkulleni tämä oli raskasta, ja sitten minä ja äiteeni. Enkä olisi ikinä voinu mennä tilaisuuteen esimerkiksi farkuissa ja t-paidassa, mutta tilaisuuden jälkeen vaihdoin kauluspaidan t-paitaan. Muokattu: 31. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 31. Elokuuta, 20241 vuosi 3 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Tuo auton rekisteritunnus. Pollarit kiilasi holtittoman kuskin, jossa yhteydessä auton eturengas tohjoksi. Auto ollut tuossa meidän pihassa jo kuukauden ihmeteltävänä... hakisivat pois. Loistava älynväläys ollut koettaa tussata kilven O-kirjaimesta 8 Meilläpäin olen nyt kaksi kertaa ajanut bemarin perässä, jossa on puskurissa alhaalla keskellä ledijarruvalo joka vilkkuu jarrutettaessa strobon tavoin. Ihan helkatin ärsyttävän näköistä. Ihmettelen ettei (tai siis en koska liikenteessä poliiseja on liian vähän) poliisi ole pysäyttänyt.
Kirjoitettu 31. Elokuuta, 20241 vuosi Nykyisin pollareita näkee lähinnä Poliisi-TV:ssä, nekin lienee enimmäkseen vanhoja uusintoja. Elleivät ole sitten vetämässä jotain sakotuskamppista kvartaaliin budjetoidun sakkomäärän laahatessa, silloin voi nähdä myös livenä.
Kirjoitettu 31. Elokuuta, 20241 vuosi 1 tunti sitten, Densen kirjoitti: Meilläpäin olen nyt kaksi kertaa ajanut bemarin perässä, jossa on puskurissa alhaalla keskellä ledijarruvalo joka vilkkuu jarrutettaessa strobon tavoin. Ihan helkatin ärsyttävän näköistä. Ihmettelen ettei (tai siis en koska liikenteessä poliiseja on liian vähän) poliisi ole pysäyttänyt. Toisaalta, tämä hätäjarruvilkku on tulossa pakolliseksi, käsittääkseni. Jo 2010 ovat haaveilleet moisista🤣 Muokattu: 31. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Köfte Lisäys.
Kirjoitettu 31. Elokuuta, 20241 vuosi 2 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Nykyisin pollareita näkee lähinnä Poliisi-TV:ssä, nekin lienee enimmäkseen vanhoja uusintoja. Elleivät ole sitten vetämässä jotain sakotuskamppista kvartaaliin budjetoidun sakkomäärän laahatessa, silloin voi nähdä myös livenä. Sekä meno- että tulomatkalla Turkuun polliisiauto vastaanajeli....eilen, sekä kun kävin Kakskerran kuvauspaikallla pari viikkoa sitten, mutta "tilanne" jäi heiltä näkemäti ( järkyttävän vaarallinen ohitusyritys) Ja mainitsemaasi "Poliisi-TV" on kyllä vuosikymmenten vanha jäänne....
Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 20241 vuosi ps. se että matkan varrella 5 autoa ( joista kolmella hätävilkut) tienposkessa; ainakin bemari, audi, mersu ja 2 jotain pikkuautoa. Ja vain yhden auton kohdalla kävivät laittaan sen varoituskolmion.
Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 20241 vuosi Kävin ulkona ( kaupassa) mutta kyllä suru yllätti....siis maailman kauheinta on jos joko vanhempasi, tai oma lapsi menehtyy. Mutta Nina oli rakas ja läheinen äitini sisko, itkeskelen tässä koko ajan. Muistan papin sanat, ja kun tuossa pikkulintuja lenteli niin....ja sitten tämä oma työpaikattomuus. 2024 - menetysten vuosi Ja ne eilisen rankkasateet - taivaskin itki ( mikä nyt ei yllättäyt, selviöhän se ) Muokattu: 1. Syyskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 20241 vuosi Muistan kun mummini oli tosi suruissaan ja katkerana aikanaan kun isäni kuoli 55-vuotiaana vuonna 2005. Koki, että olisi ollut hänen vuoronsa ensin. Hän taisi lopulta elää vielä 9 vuotta sen jälkeen (97-vuotiaaksi). Hänen toinen poika, setäni, eli tähän vuoteen saakka. Äitinikin olen joutunut hautaamaan jo vuosia sitten mutta lapset ovat onneksi terveitä ja hyvinvoivia. Ja itsekin toistaiseksi.
Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 20241 vuosi Nyt on kuulkaas viinapullon hinta noussut enemmän mitä alv-korotus olisi nostanut!1!!! Ketä veti välistä?
Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 20241 vuosi ^ Tämähän on suorastaan rikos ihmisyyttä vastaan! Olen aina epäillyt, että Alkossa huijataan, ei siellä muutoin voisi olla niin kallista.
Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 20241 vuosi Autosta oikea etuvalo pimeenä. No ajelin läheiselle Teboilille jossa myös huolto/korjauspalvelut. Kysyin hallissa olevalta korjaajalta, onnistuuko euvalon polttimon vaihto? Ja heti vaihdettiin. Oletin että pitää varata aika tms.
Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 20241 vuosi Osaan (yleensä wanhemmista) autoista polttimon vaihto onnistuu viidessä minuutissa. Osasta joutuu ottamaan esim etupyörän irti, että pääsee jostain luukusta polttimoon kiinni tai paikka on muuten vaan niin ahdas, että on isompi jumppa. Sitten kun mennään ledivaloihin, niin jos (ja todella harvoin kun) lyhty on pimeänä, niin varmaankin vaihtuu koko umpio kerralla ja hintalapussa on neljä numeroa... 😮
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään