Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pienoismallit

Featured Replies

Kirjoitettu

Sukellusvene ei kestä kovin läheltä katsomista mutta vesi onnistui ihan hyvin, jos muistan niin voin laittaa illalla jonkun lähikuvan, tosta sais paremman jos korvais pahviveneen oikealla pienoismallilla.

• Viestejä 539
  • Katselut 49.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Taitaa olla nyt valmis, sammaleet jäi pois kun tuosta tuli tuommonen aavikko maisema, olen tyytyväinen.

• Tällainen tuli nyt laitettua tilaukseen. Sitten jännitetään ehtiikö jouluksi. Euroopan varastosaldo oli nolla.  Mittakaava 1:8, paino vajaa 5 kg ja huippunopeus yli 80 km/h.  Linkki valmista

• Luin kommentteja pienoismalli-sivustolta ja joku kiitteli "todella suuresta tapahtumasta". Kaikki on suhteellista. Ehkä tämä oli ison tapahtuman pienoismalli  

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Whaaaaaaaaaaaaaat? Mä luulin et toi suklari on muovimalli. Loistavaa työtä ainakin kauempaa.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Joo, ei yhtä hieno, mutta hyvää työtä toi on.  vaahtopäitä maalaamalla saattaisi saada paremman, tai sitten pilaisi ton :D 

Kirjoitettu

Vaahtopäitä maalasin mutta ne ei oikein erotu tuosta kuvasta, enemmän olisi pitänyt käyttää väriä.

Lunta kun satoi maahan niin tuli joku innostus taas pienoismalleihin, hyvä tekosyy olla sisällä lämpimässä, erehdyin tilaamaan yhden telatykin mallin, piti myös kokeilla mihin muuhun pahvi taipuu, ensimmäinen versio kattopellistä.

IMG_20221209_213939_5.jpg

Kirjoitettu

Mun mielestä merenkäynti näkyi hienosti vaahtopäitä myöten.

Mulla on poika kanssa kysellyt milloin hommataan seuraava rakennussarja. Prismassa jo vähän kateltiin tarjontaa mutta pitäis mennä parempaan kauppaan.

9.12.2022 klo 23.44, Nickname kirjoitti:

Vaahtopäitä maalasin mutta ne ei oikein erotu tuosta kuvasta, enemmän olisi pitänyt käyttää väriä.

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Mä joskus teininä olin mielestäni kovakin rakentelija, lisäsin autojen moottoreihin detaljeja, sytytysjohdot ja vesiletkut, joskus modasin koria kuumentamalla ja painamalla esim. levennykset lokareihin tai madalsin kattoa jne. , joten oli harrastuksen uudelleenlämmittelyssä aikamoinen pettymys kun olinkin liimallasuttaaja. Enkä jaksa laittaa millään kaikkia pikkuosia "jotka ei edes näy", eli homma on kääntynyt ihan päinvastaiseksi. Nykyään maalaus ja valokuvaus on ne jutut noissa. Josko maalaiskin vanhat sotilaskalustot talvicamoon??? 

Kirjoitettu

Tätäkin kuten myös fillarointia voi harrastaa monella tapaa, voidaan täällä sitten porukalla ruotia kovin sanankääntein mikä on se ainoa oikea ja hyväksyttävä tapa 😁

Myönnän kyllä että vaikka inspiraatiota riittää suunnitella niin kasatessa juurikin ne näkymättömiin jäävät pienet yksityiskohdat on puuduttavia tehdä, joskus itsekin mietin kun vanhempien luota pitäisi löytyä vielä ne junnuna kasaamani lentokoneet mitkä on maalattu vähän niin ja näin, että pitäisikö ne maalata uudelleen ihan kunnolla.

Tommille vinkkiä vaikka varmasti tämän jo tiedät niin malleja voi hommata kokonaisina niin ei ole pakko kasata, voi maalata ja modata mieleisekseen pienemmällä vaivalla.

Onkohan pienoismalleille joku "kirpputori" sivusto missä porukka myy vanhoja mallejaan? 🤔

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Joo mä olen kattonu noita valmiita malleja, pyytävät musta kohtuuttomia summia, voihan ne olla jotain harvinaisuuksia, eipä kai kukaan "sitä maailman yleisintä Ferrari koottavaa tai Titaniccia" käy myymään 20 sentillä kun vaiva ylittää summan.  

Mä voisin harkita että ostais jotain muita malleja, koottavat tuppaa hajoomaan repussa, pääsääntöisesti fillarilla olen kuvauspaikoille mennyt. Normikoottava kestää noin 2-4 reissua ja sitten on jo useampi osa irronnut. 

Kirjoitettu

Joo tuo on totta että kalliita osaa olla ja koottavat ei tahdo repussa kestää.

https://www.automodels.fi/

Katsoppas Tommi tuon automodels kaupan sivuilta, näkyy olevan joulu ale ja hinnat alkaen 9,90€, monenlaisia näkyi olevan, henkilöautoja, kilpa-autoja, kuorma-autoja, junia ja raitiovaunuja, oli kuvissa ainakin hyvän näköisiä malleja.

Muokattu: , käyttäjä: Nickname

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Noi on vähän pieniä, näytti olevan 1:43, mulla halu olis vähän isompia malleja kuvata, ei tarvis niin kauheen läheltä ottaa kuvia. 1:32 on suurin osa mun nykysistä ja nekin on aika pieniä.  Mulla on perintöautoina 1:24 Ferrari, Lamborghini ja Corvette (noi oli kuolleen sukulaismiehen jotain ihan laatupienoismalleja, renkaat kääntyy ratista jne, mut mun poika leikki niillä ja ne on pikkasen riisuttuja malleja nyt :D ). Noita vois toki kuvata ja oon kuvannutkin... 

Tossa uusimpia räpsyjä

IMG_20220620_131822 (2)_edited.jpg

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^Toisaalta noita ei näe josset laitakkaan :D . Pitäs opetella käyttämään 3D tulostinta, sillä saisi kaikkea hassua aikaseksi. Duunissa olisi ja sillä voisi "treenimielessä" tulostella jotain omiakin juttuja, mutta olen vierestä kattonut kun jengi kiroaa tuota ja tähän mennessä mielummin maksan muovimalleista...

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.