Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pienoismallit

Featured Replies

Kirjoitettu

Jotain pienoismallin tekemistä voi harkita harrasteeksi. Ihan hyvää dementian vastaista hyvää motoriikkaa vaativaa virikkeellistä puuhastelua.
Aika pian vaan tulee vastaan se, mihin sen tai ne sijoittaa?

Kisu on ratkaissut asian tavallaan, kaikille se ei varmaan ihan luonnistu ilman hellasäröä :D

• Viestejä 539
  • Katselut 48.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Taitaa olla nyt valmis, sammaleet jäi pois kun tuosta tuli tuommonen aavikko maisema, olen tyytyväinen.

• Tällainen tuli nyt laitettua tilaukseen. Sitten jännitetään ehtiikö jouluksi. Euroopan varastosaldo oli nolla.  Mittakaava 1:8, paino vajaa 5 kg ja huippunopeus yli 80 km/h.  Linkki valmista

• Luin kommentteja pienoismalli-sivustolta ja joku kiitteli "todella suuresta tapahtumasta". Kaikki on suhteellista. Ehkä tämä oli ison tapahtuman pienoismalli  

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^Mä en pidä missään esillä, nakkaan bokxiin ullakolle. Ne on kuvausrekvisiittaa mulle. Varmaan heitän roskiin kun on kuvattu tarpeeksi tai pistän muuten kiertoon. 

Kirjoitettu

aarrggh, vai että ratkaissut....nukkevitriinit ja kirjahyllyt, sekä erilliset akryylimuovipömpelit pursuaa nukkeja, osan olen sitten laittanut laatikkoihin. Osa on "ikkunallisessa" laatikossa ja olen laittanut kaapin oviin "tauluksi". 

Kuvassa olohuoneen osa...huomaa hieno matto 

Nahkeeta%20FineArtAmerica%20yoga1.jpg?im

Kirjoitettu

Selaillu tässä nukkekuviani, ja ihmettelen itekin että mitä mä niitä aurinkoisia talvipäiviä joka ikinen talvi ( helmikuusta alkain aurinko on riittävän korkealla)stressaan. Ne on helppoja selkeitä kuvia, mutta loppujen lopuksi kun niitä alkaa olla satoja ( tai tuhansia) niin se värimaailma on kyllä jo nähty. 
Ja tosiasia on sekin että parhaat kuvat on otettu, ihmettelen itekin miten mä olen tommosia kuvia saanu otettua, kun sitä kuvanmuokkausta en kovasti harrasta, se tausta ja värit on siellä oikeesti eikä tietokoneella tehtynä.

Aurinkoinen talvipäivä, hohtavat hanget. Sopii tietynlaisiin projekteihin. Näissä kuvissa tosin oli koko ympäristö luminen.

CristaliaS%20Snow%20Lc1.jpg?img=medium

Giselle%20%C3%85sa%20tL1.jpg?img=medium

vastavaloon tai muu keli, paljon mielenkiintoisempia, mutta piti kumminkin kytätä juuri oikeita olosuhteita

Dasha%20Space%20Ls1a.jpg?img=medium  Eugenia%20RedSonja%20L1.jpg?img=medium  Dasha%20SilverMoose%20Lk1.jpg?img=medium

2017-2019 tuli parhaat kuvat. 2020 ( 2 ekaa) ja 2021 

Vanessa%20Skarah%20p5.jpg?img=medium Imogen%20Outlander%20p4.jpg?img=medium Ayumi%20tammikuu21%20p7.jpg?img=medium

viime vuonna jotain ( 2 ekaa) ja eilen suurella vaivalla tuo viimeinen, ihan eri sininen vaikka samoihin aikoihin helmikuun alussa otettu, kuin tuo keskimmäine kuva  (sama kamera, samat säädöt ). Mutta kun paikkaa jossa kuvailin, ei ole enää ( kalliot räjäytetty ) ja viimeisen kuvan lumikin on pieni muovikassillinen lunta  kivellä. 
Nukkekuvissa usein on niin että 20 huonoa ja 1 hyväksytty kuva.

Agnes%20SilverNature%20L4.jpg?img=medium Poppy%20Frozen%20h3z.jpg?img=medium  Veronique%20EnchancedWinter%20L3a.jpg?im

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu
On 2/3/2023 at 1:46 PM, bici74 said:

No kun kerran kuomusta kysyit 🙂. Kuomun alla siinä etureunassa (koneen vasemmalla puolella) on sellainen röökiaskin kokoinen luukku jonka takaa löytyy kahva josta kuomun lukko avataan - se on periaatteessa yksinkertainen terästanko. Kuomu ponnahtaa etureunastaan jonkun parikymmentä senttiä ylöspäin ja sitten se nostetaan yläasentoon (joku 60-70 astetta) jonne se mekaanisesti lukittuu. Ja sulkeminen sitten nostamalla kuomua hieman ylös että lukitus vapautuu, painetaan alas kiinni ja kuski lukitsee sen sisältä (lennolle lähtiessä, muutoin sen sulkee mekaanikko ulkopuolelta). Se kuomun kiinnipainaminen on tuskaista tiivisteiden vuoksi, erityisesti pakkasella kun ne menevät koviksi. Kuomun etureunassa sisäpuolella on hantaaki jolla kuski voi kuomua kammeta kiinni viimeiset sentit tuulilasin kehystä vasten ennenkuin sen saa lukkoon. Joskus sitä sai oikein rimpuilla tuon kanssa ja käytännössä maata kuomun päällä kuskin yrittäessä sitä lukita...mikä tietysti on jossain määrin ei-suositeltavaa koska siinä alla on varmistamaton heittoistuin sekä varmistamattomat kuomun räjähdyspultit (kuomuhan ei räjähdä vaan pultit avaavat sen ilmavirran hoitaessa loput mutta räjähdyspulteiksi niitä kutsuttiin).

Mun mielestä tossa mallissasi tuo kuomun asento on parempi kuin mihin asentoon sen oikeassa koneessa voi laittaa.

(kaksipaikkaisessa Cesarissa kuomu avautuu vasemmalta oikealle sähköistetysti)

Wautsi! Onpa kyllä mahtava omakohtainen kertomus, kiitos! 

Kirjoitettu
On 2/2/2023 at 11:43 PM, Nickname said:

Paljon on tullut hienoja kuvia, Tempokisulla on nukkejen kuvaus hallussa ja Teemun rakentama hävittäjä on kyllä hieno, lienee maalattu ruiskulla kun on noin komea.

Kyllä joo, ruiskulla tuli tuherrettua muutamaankin kertaan uusiksi tuo malli. Harjoittelun piikkiin 😊

On 2/3/2023 at 7:24 PM, Jopotuinen said:

Aika pian vaan tulee vastaan se, mihin sen tai ne sijoittaa?

Poikain kanssa mietittiin, että mitähän sitä tekisi tuolle läjälle minun vanhoja neukkumalleja. Osa siinä on toki uuden demokratian aikaa 1990-luvulta. No, ensimmäisenä minulla tuli mieleen uusivuosi, mutta eipäs kiinanpommeja enää myydäkään 😢

mallit.jpg

Kirjoitettu

Niitä ei taida pystyä helposti tilaamaan kiinastakaan. Jäänee kiinni tulliin tai niitä ei suostuta edes postittamaan. Ymmärrettävää sinänsä. Mutta kyllä minä hieman kaipaan pommeja. Olihan Thunder Kingissä ja tykärissä sitä jotain. Mutta vaikka oman perheen koira ei paljoa pommeja pelkääkään niin ymmärrän toki tuskan jota osa kokee. Omassa lapsuudessa papatteja ja muistaakseni myös kiinalaisia myytiin lisäksi ympäri vuoden. Kemikaliokaupasta sai papatteja kesälläkin ja ne kun purki yksittäisiksi nalleiksi ja teki hiekkalaatikolle hienoja muovisotilaslinnoituksia räjähteineen niin ai että! 

Kirjoitettu

Harmitus! Nythän olisi ollut ajanhengen mukaisesti hauska paukutella venäläisiä vehkeitä taivaan tuuliin ja kuvata videolle.

Papattejahan saa, mutta ovat vähän hengettömiä, mutta jos saisi muutaman nippuun johonkin uumeniin, niin jotain hauskaahan  sieltä voisi syntyä :D

Kirjoitettu

Kututalkoitten ja nahkiaistutkimuksen inspiroimana tehdään sitä pienessä koossa. Kutusoraikkoja, kerätään nahkiaisia ja tutkitaan niitä, tehdään test-passage ja lopuksi nahkiaiset palautetaan sopiville kutupaikoille.

Kututalkoot20%20c2.jpg?img=medium Kututalkoot20%20e4.jpg?img=medium 

Nahkiaistalkoot%20v7b.jpg?img=medium

nahkiaistalkoot%20k4.jpg?img=medium TestPassage%20p22.jpg?img=medium

Nahkiaistalkoot%20kl13.jpg?img=medium

yhden nahkiais-videon inspiroimana tein samanlaisen että yksi nahkiainen palaa takaisin sanomaan kiitos, että autatte.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

No, haaveilin siitä Crown Vicistä autona, tuli nyt sitten hankittua 1:24 koossa, muutama poliisi ja äijä lisäksi. Eli auto ei ole koottava, en löytänyt, vaan joku "leikkiauto", vilkut ja musta/valkoväritys. Otan jokusen kuvan koottavien 1:24 kyttien kanssa, sitten maalaan täysmustaksi ja kokoan "äijän" muistuttamaan Bosch tv-sarjahahmoa ja kuvaus jatkuu Bosch hengessä. Maalihommiin päästään kun kelit on pysyvästi plussan puolella... tai ainakin vain yöpakkasia, eli joku aika vielä menee. 

Kirjoitettu

Kisun kuvista kolmas (eka iso kuva) ja vika kuva ovat kyllä hienoja. Hyvin onnistunut valaistus(kin) niissä. 

Kirjoitettu
6.2.2023 klo 23.18, Teemu H kirjoitti:

Poikain kanssa mietittiin, että mitähän sitä tekisi tuolle läjälle minun vanhoja neukkumalleja. Osa siinä on toki uuden demokratian aikaa 1990-luvulta. No, ensimmäisenä minulla tuli mieleen uusivuosi, mutta eipäs kiinanpommeja enää myydäkään 😢

mallit.jpg

TULI SEIS! nyt hetkeksi ennenkuin alatte posauttelemaan , onko nämä kasaamattomia vai oletko säilyttänyt laatikot muuten vaan? Kysyn koska jos nuo on kasaamattomia niin niillä luulisi olevan rahallista arvoa koska noita tuskin enää hirveästi on saatavilla, eli ei välttämättä kannata tuhota.

Kirjoitettu
7 tuntia sitten, Densen kirjoitti:

Kisun kuvista kolmas (eka iso kuva) ja vika kuva ovat kyllä hienoja. Hyvin onnistunut valaistus(kin) niissä. 

KIITOS! tein nahkiaisten mittausta ja punnitusta - jutut itekseni, ja sitten talkoissa > no ihan samanlainen mittausjuttu.
En osaa ottaa sellaisia sensuelleja ja/tai poseerausmuotikuvia, nämä omat jutut menee paremmin. 

Voi isoharmitus sentään, sillä tuo kallio-paikka oli mun suosikkipaikkani ....talkoopaikat, talvikuvapaikat ja monet muut...gone forever

wjasperinkuja22%20j2.jpg?img=medium

wvvko36b.jpg?img=medium

Kirjoitettu

Vanhana (tosikauansitten) RC-lennokki ja helikopteri -harrastajana alkanut katsella taas Youtubesta lennokki ja kopterivideoita. Kiinnostas kyllä kehitellä jotain tuollakin saralla mutta ei ole tilaa missä rakennella noita ja nykyään vanhana kääpänä varmaan reaktiotkin olis niin onnettomat että tulis samantien tonttiin laitteet. Mutta voi että olis kähee joku tuplaturbiinilla oleva joku vaikka 1:3.5 mittakaavan Bae Hawk.

http://www.skymasterjets.net/image28/38209668_1092267477640876_9219626752358219776_o.jpg

Edit: Näköjään tämä fillerikeskustelu saitti ei anna linkata http kuvia, pelkästään https linkin päässä olevia. Tai siis kuva ei tule suoraan näkyviin tähän, pelkkä linkki.

No tässä yksi video aiheesta:

Ja tämä äijä on megaguru rakentaa itse alusta asti kaikki. Tekee piirrokset jollain autocadilla ja siitä sit vaan eteenpäin, ja lopputulos tyyliin tämmönen:

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

Uskomattomia laitoksia nuokin kaksi joista Vesan videot oli! 

Mulla ei ole koskaan ollut lentokoneita tai helikoptereita (lukuun ottamatta sellaista parinkymmenen euron sisällä lennätettävää minikopteria). Droonit eivät ole kiinnostaneet lainkaan mutta lentokone olis kyllä hieno. 

Sen sijaan rc-autoista olen aina erityisen paljon tykännyt. Lapsena oli tietty Nikkoja ja vastaavia muutama, sitten ensin Kyoshon sellainen takavetoinen asfaltille tarkoitettu temppuiluauto Minin korilla. Serkuilla kuvan kuplan korilla. Ensimmäinen ns. oikea rc-auto.

img22039_20022013094739_1_1100_.jpg

Sen perään sitten se vielä oikeampi Kyoshon Optima eli nelivetoinen crossiauto. Ajettiin kovia kisoja pikkuserkun ja yhden hänen sukulaisensa (kai se siis minullekin jotain kaukaista on) kanssa sen kerran kaksi kesässä kun tavattiin. Olin silloin 10-11 vuotta about.

Kyosho-Optima-Gold-Box.jpg

Vaikka harrastus on ajatuksen tasolla kiinnostanut aina sen jälkeenkin oli asia jäänyt siihen asti kunnes ostin nuorimmalle ja vanhimmalle pojalle autot pari vuotta sitten. Ihmettelin kun eivät sellaisia ole varsinaisesti koskaan hinkuneet. Nuorin sai ns. mini crawlerin eli 1:24 mittakaavan maastoauton (Axial scx24)

25309.jpg

ja vanhin 1:10 mittakaavan takavetoisen stadium truckin (Ecx).

ECX03330_A0_WXQKAA2Z.jpg

Suht edullisia molemmat (140 € ja 250 €). Hyvin ovat toimineet ja hauskoja ajaa. Mutta minä se olen joka niitä jaksaa käyttää. Se on jännä miten ihmiset on erilaisia. Minä ajoin lapsenakin autoilla onneissani yksinään päivä toisensa jälkeen. Ja tekee edelleen mieli hankkia uusiakin autoja. Nuo lapset joskus lähtevät vähän kohteliaisuudesta mukaan ulos. No samahan se on pyöräilynkin kanssa. Pari kertaa vuodessa saan houkuteltua pyöräilykaverin. Tarjolla olis sopivaa maantiepyörää, takajäykkää ja tuliterää täpäriä. 

Autoista haluaisin just jonkun nelivetoisen pelin. En tarttis mitään tonnin kisakelpoista laitetta mutta 400 euron hintaisen harrastusvehkeen. Team Associated Rival Mt10 esim.

Vois vetää vaikka kuinka isoja hyppyjä, ajaa crossiradalla/pumptrackilla, bmx-radalla tai kikkailla skeittipuistossa tai ihan vain lähimmällä hiekkakentällä. Lisäksi haluaisin 1:10 mittakaavan crawlerin. Traxxasin auton vuoden 1979 Ford Broncon korilla. Mulla on aivan lähellä hyvää metsää ja kallioita missä ajella. Ja ai että kuinka hienontää olis. 

edit. Bonuksena vielä kuva muutamasta perheemme autorata-autosta. Tämäkin oli lapsena mun innostus ja nyt aikuisena olen ostanut lapsille. 

p4pb12723297.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.