Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja ^Mä en muista näitä f-foorumilta. Hienojahan ne on kaikki, mutta toi maastopukusotilas on ihan järkyttävän hyvä, näyttää oikeelta, kelpais Suomen Sotilas-lehden kanteen.
Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 20233 vuotta ^ kiitos tosipaljon, jouduin etsimään että missäs toi ukkeli on. Vitriinin takaosassa....
Kirjoitettu 29. Tammikuuta, 20233 vuotta Tähän vielä army-aihetta...ensimmäinen kuva on otettu 2020 ja jälkimmäinen 2014, pieniä muutoksia. talvisotilaita ..näitäkin joutui taskulampun kanssa etsimään, missäs ovat..viimeinen kuva, lumessa oli oikeesti jotain punaista, ja sain siitä inspiraation tarinaan ( laitellaan se myöhemmin)
Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 20233 vuotta ^ ehkä kuvista saa ilman tekstiäkin käsityksen mitä on tapahtunut.. sitten ^ ukkeli alkoi vielä sopivasti sataa lunta. Miten sitä ennen oli hyvät ja juuri sopivat kuvauskelit, nyt ei onnistu oikein mikään, ja tässä odottelen että olisi aurinkoinen päivä vapaapäivänä. Lunta on pakastimessa, kolme kuvasarjaa olisi...
Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 20233 vuotta Drakenin väsäsin, eka malli 25 vuoteen. Olipa mukava rakennella, täytyy kokeilla toistekin 😊
Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja ^Hyvännäköinen. Huutaa oikein "maisemakuvausta" (vink vink )
Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 20233 vuotta 2 hours ago, Teemu H said: Drakenin väsäsin, eka malli 25 vuoteen. Olipa mukava rakennella, täytyy kokeilla toistekin 😊 Oijoi että on komea! Tuota DK-223:sta eli Kreivi von Rosenia tuli aikoinaan huollettua Rovaniemellä. Tosin silloin oli tuo iso "DK-223" rungosta maalattu piiloon ja koneen ID oli pienellä tuulilasin alla. Samoin sinivalkoinen maalitaulu oli paljon pienempi kuin tässä kuvassa. Toinen nimetty Draken oli DK-201 eli Kake. Lisätankit (eli pallit) olivat hyvin harvoin käytössä mutta kuvissa ja malleissa ne on melkein aina paikalla. Tekevät muuten linjakkaasta koneesta raskaan oloisen kun laskutelineet on vedetty sisään. Muistin varasta: näyttäis olevan muuten väärät tarrat koneessa (tai oikeat tarrat väärässä koneessa), DK-223 oli "Sakari" (35S) ja siinä oli infrapunaetsin ohjaamon alla. Tämä kone näyttää olevan pikemmin 35F.
Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 20233 vuotta 1 hour ago, bici74 said: Oijoi että on komea! Tuota DK-223:sta eli Kreivi von Rosenia tuli aikoinaan huollettua Rovaniemellä. Tosin silloin oli tuo iso "DK-223" rungosta maalattu piiloon ja koneen ID oli pienellä tuulilasin alla. Samoin sinivalkoinen maalitaulu oli paljon pienempi kuin tässä kuvassa. Toinen nimetty Draken oli DK-201 eli Kake. Lisätankit (eli pallit) olivat hyvin harvoin käytössä mutta kuvissa ja malleissa ne on melkein aina paikalla. Tekevät muuten linjakkaasta koneesta raskaan oloisen kun laskutelineet on vedetty sisään. Muistin varasta: näyttäis olevan muuten väärät tarrat koneessa (tai oikeat tarrat väärässä koneessa), DK-223 oli "Sakari" (35S) ja siinä oli infrapunaetsin ohjaamon alla. Tämä kone näyttää olevan pikemmin 35F. Hyvä, olet tarkkana Milloin olit Rovaniemellä? Malli on ohjeissa speksattu muistaakseni vuoteen 1982. Onkohan kokardien koko vaihtunut joskus? Infrapunaetsimen huomasin itsekin, mutta kun tämä oli minulle hupirakennus ja ohjeiden mukaan sitä ei Kreiviin kuulunut, niin jätin pois. Siitä puuttuu paljon muutakin, koska osia oli kadonnut sen kymmenen vuoden aikana, joka kesti aloituksesta valmistumiseen 😊 Lentävä versio täytyy joskus vielä rakennella, onhan se melkein eri vekotin sileänä. -edit: kirjoittelin tuonne pienimuotoisen rapon Muokattu: 31. Tammikuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: Teemu H
Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 20233 vuotta 7 minutes ago, Teemu H said: Hyvä, olet tarkkana Milloin olit Rovaniemellä? Malli on ohjeissa speksattu muistaakseni vuoteen 1982. Onkohan kokardien koko vaihtunut joskus? Infrapunaetsimen huomasin itsekin, mutta kun tämä oli minulle hupirakennus ja ohjeiden mukaan sitä ei Kreiviin kuulunut, niin jätin pois. Siitä puuttuu paljon muutakin, koska osia oli kadonnut sen kymmenen vuoden aikana, joka kesti aloituksesta valmistumiseen 😊 Lentävä versio täytyy joskus vielä rakennella, onhan se melkein eri vekotin sileänä. Siellä oltiin marraskuu-93 - toukokuu-94 ja silloin mentiin jo pienellä fontilla. Kokardit varmaankin vaihtuivat samaan aikaan kuin se fontti kun meni koneiden maalaus muutenkin uusiksi. Tuo varmaan ajoittuu vuosien 1982 ja 1993 välille 🙂. Se meni jotenkin niin että Kakesta (201) Kreiviin (223) parittomat numerot olivat Sakareita eli ulkoisesti suurimpana erona Filipiin se IP-etsin. Googlesta löysin wanhoja kuvia ja mm. vuonna 1986 on kuvassa DK-213 ilman IP-etsintä. Olisiko mahdollista että niitä IP-etsimiä olisi jälkeenpäin pultattu koneisiin tai osaan niistä? Kelasin omat inttifotot läpi mutta niihin ei ollut Kreiviä tarttunut, ainoastaan Kake yhteen ja sitten muita tunnistamattomia yksilöitä...no, yhdessä näkyy "51" maalattuna nokkatelineen lokasuojassa eli DK-251. Mullakin on jossain kaapin perällä Revellin ja Hasegawan DK:t odottamassa inspiraatiota jo jotain 15 vuotta.
Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 20233 vuotta Paljon on tullut hienoja kuvia, Tempokisulla on nukkejen kuvaus hallussa ja Teemun rakentama hävittäjä on kyllä hieno, lienee maalattu ruiskulla kun on noin komea.
Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 20233 vuotta ^ nukkejen kuvaus on ollut hallussa. Miten mä olen tommosia kuvia saanutkin? nyt ei ole onnistunu oikein mikään, ja useimmat kuvauspaikat on tuhottu, tuntuu että jotain on kun kesällä ei tule sellaisia kirkkaita ( laitan myöhemmin ) ja tässä nyt odotellaan kolmen projektin kanssa aurinkoista talvipäivää vapaapäivälle, ei harmaita pilviä taustalla. On ne joskus onnistunut myös pilvisenä päivänä, mutta riippuu nukesta sopiiko taustalle harmaa vai sininen. ukkeli putosi veteen, niin tuli sitten tämmöinen inspiraatio, Poppy taas tuli hyvin toimeen nahkiaisen kanssa ..kuten myös Imogen ( = minä-nukke) nahkiaisten tutkimisen jälkeen ne vapautetaan ( huom. hieno kalapaita..) ( piti laittaa talvijumalattaria/sotureita mutta tuli nahkiais-inspiraatioita )
Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 20233 vuotta On 1/31/2023 at 7:01 PM, Teemu H said: -edit: kirjoittelin tuonne pienimuotoisen rapon No kun kerran kuomusta kysyit 🙂. Kuomun alla siinä etureunassa (koneen vasemmalla puolella) on sellainen röökiaskin kokoinen luukku jonka takaa löytyy kahva josta kuomun lukko avataan - se on periaatteessa yksinkertainen terästanko. Kuomu ponnahtaa etureunastaan jonkun parikymmentä senttiä ylöspäin ja sitten se nostetaan yläasentoon (joku 60-70 astetta) jonne se mekaanisesti lukittuu. Ja sulkeminen sitten nostamalla kuomua hieman ylös että lukitus vapautuu, painetaan alas kiinni ja kuski lukitsee sen sisältä (lennolle lähtiessä, muutoin sen sulkee mekaanikko ulkopuolelta). Se kuomun kiinnipainaminen on tuskaista tiivisteiden vuoksi, erityisesti pakkasella kun ne menevät koviksi. Kuomun etureunassa sisäpuolella on hantaaki jolla kuski voi kuomua kammeta kiinni viimeiset sentit tuulilasin kehystä vasten ennenkuin sen saa lukkoon. Joskus sitä sai oikein rimpuilla tuon kanssa ja käytännössä maata kuomun päällä kuskin yrittäessä sitä lukita...mikä tietysti on jossain määrin ei-suositeltavaa koska siinä alla on varmistamaton heittoistuin sekä varmistamattomat kuomun räjähdyspultit (kuomuhan ei räjähdä vaan pultit avaavat sen ilmavirran hoitaessa loput mutta räjähdyspulteiksi niitä kutsuttiin). Mun mielestä tossa mallissasi tuo kuomun asento on parempi kuin mihin asentoon sen oikeassa koneessa voi laittaa. (kaksipaikkaisessa Cesarissa kuomu avautuu vasemmalta oikealle sähköistetysti)
Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 20233 vuotta 22.1.2023 klo 15.22, tommi2 kirjoitti: Paljon toi Ferrari maksoi sitten tuolloin? Käytä laskinta, siellähän on se suhdeluku kerrottuna
Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 20233 vuotta 11.12.2022 klo 14.36, tommi2 kirjoitti: Noi on vähän pieniä, näytti olevan 1:43, mulla halu olis vähän isompia malleja kuvata, ei tarvis niin kauheen läheltä ottaa kuvia. 1:32 on suurin osa mun nykysistä ja nekin on aika pieniä. Mulla on perintöautoina 1:24 Ferrari, Lamborghini ja Corvette (noi oli kuolleen sukulaismiehen jotain ihan laatupienoismalleja, renkaat kääntyy ratista jne, mut mun poika leikki niillä ja ne on pikkasen riisuttuja malleja nyt ). Noita vois toki kuvata ja oon kuvannutkin... Tossa uusimpia räpsyjä Toi on hyvä, ihan kuin Kuubasta!
Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 20233 vuotta ^^ vastaisn kyllä kyseiseen kysymykseen, vähän vaille 5000e. Postikulut oli siihen samaan hintaan. Täällä on myös pieniä mazdoja 1:40 koossa, myös Mazda 323 F ja saman koon Ferrareita. Ovat paketeissaan. Nukeille on aika paljon autoja...( se vaan että en löydä missä ne kuvat on, kun on niin paljo...) Muokattu: 3. Helmikuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään