Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pienoismallit

Featured Replies

Kirjoitettu
10.4.2023 klo 14.53, tommi2 kirjoitti:

Mua aina huvittaa, kun Lahden pääpoliisiasema on samassa korttelissa kuin rivi thaihierojia ja rehellisiä seksivarustekauppoja. Mut Positano pistää paremmaksi. Poliisiasema on yleisen vessan yläkerrassa. Oon käynyt, siis asemalla, en vessassa. Oli tosi vaikea löytää. Valitin parkkisakosta menestyksellä.

IMG_20230410_142617_edited.jpg

• Viestejä 539
  • Katselut 48.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Taitaa olla nyt valmis, sammaleet jäi pois kun tuosta tuli tuommonen aavikko maisema, olen tyytyväinen.

• Tällainen tuli nyt laitettua tilaukseen. Sitten jännitetään ehtiikö jouluksi. Euroopan varastosaldo oli nolla.  Mittakaava 1:8, paino vajaa 5 kg ja huippunopeus yli 80 km/h.  Linkki valmista

• Luin kommentteja pienoismalli-sivustolta ja joku kiitteli "todella suuresta tapahtumasta". Kaikki on suhteellista. Ehkä tämä oli ison tapahtuman pienoismalli  

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Pitkään aikaan ei ole tullu nukkekuvia, mutta nyt se "hetki" on sopivasti ennen merisäätä niin ehtii...

"Dasha Silver Swan" ja huomaa korvakorut! höyhenet löytyi Pirkkalan lintutorniretkeltä... ja "Aallotar"
Dasha%20SilverSwan%20L1.jpg?img=medium  Dasha%20SilverSwan%20L3.jpg?img=medium  Monogram%20Aallotar%20L2b.jpg?img=medium

Dagamoart-muotiluomuksia joissa oleellinen osa on saapikkaat....ja sitten mulla on tämmöinekin..

Eugenia%20Dagamoartspring23%20L1.jpg?img  Dania%20Dagamospring23%20L2.jpg?img=medi  Putin7%20dania.jpg?img=medium

- olen muokannut vitriinissä olevaa asetelmaa siten että naisella on pistooli osoittamassa...

Kirjoitettu

Hienoja on, mutta nyt en pääse katsomaan kalibroidulta näytöltä.

Toki, värijutut ovat oma juttunsa. Toisaalta, mikä on se riemu hinkata kuvaa sävyiltään vimpan päällee, jos sitä sitten ihmetellään miltä sattuu näytöiltä.

Ellei kuiva sitten printata ja se on taas kokonaan eri juttu.

Kirjoitettu

^ Kyllä ne aika pitkälti on just tuon näköisiä, taustalta voi poistaa väriä tai lisätä 1 askel oranssia. Fantasiakuviin voi lisätä vaikka noita palleroita, tai zoom blur. 
Parhaista nukkekuvista ( ja nahkiaiskuvista) olet teetätyttänyt ifolor-kirjoja.

Kirjoitettu

Jopo tarkoitti, että ei oikein voi sanoa, että on ne oikeastikin just ton värisiä, kun muilla samaa kuvaa katsovilla ne voi näyttää näytön asetuksista riippuen eri värisiltä kuin luonnossa tai sinun ruudullasi. Ellei siis käytettyä näyttöä ole kalibroitu näyttämään varmasti oikein. 

Kirjoitettu

Juurikin näin :D

Varsinkin telkkareiden kohdalla joskus netissä tyypit vaihtoivat keskenään telkkareiden säätöarvoja. Vaikka jokaisessa masinassa omat paneelinsa.

Mutta onko sen väliä, jos se appelsiini onkin oikeasti vähän erisävyinen? :)

Kirjoitettu
9.5.2023 klo 07.39, Densen kirjoitti:

Jopo tarkoitti, että ei oikein voi sanoa, että on ne oikeastikin just ton värisiä, kun muilla samaa kuvaa katsovilla ne voi näyttää näytön asetuksista riippuen eri värisiltä kuin luonnossa tai sinun ruudullasi. Ellei siis käytettyä näyttöä ole kalibroitu näyttämään varmasti oikein. 

No ???? mitä ihmeen värinmuunnosvempaimia teillä on. Mun nukkekuvat näyttää siltä kuin otin, ja vain vähän muokkaan sitä väriä. "Näytön asetuksista " .....no hyvää päivää vaan teille näytön asetuksienne kanssa.
Tässä esimerkiksi kuva jolle ei ole tehty mitään, täydellinen otos Dasha Silver Moose ( pääkoriste) taivas on sininen ja valkoisia pilviä, minkäs värisinä teillä sitten näkyy....

Dasha%20SilverMoose%20Lk1.jpg?img=medium

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

En tiedä ymmärsitköhän edelleen väärin. Ei siis tarkoitettu, että kuvia muokattaisiin, manipuloitaisiin tms kuvan ottamisen jälkeen kameran tai tietokoneessa tai kännykässä olevan kuvankäsittelyohjelman avulla. Vaan sitä, että kuva ruudulta katsottuna voi näyttää erilaiselta kuin mitä luonnossa katsottuna. Koska kukin näyttöruutu on hieman erilainen asetuksiltaan. Eli nyt jos menet ostamaan kaupasta jonkin toisen tietokonenäytön kuin sinulla on tällä hetkellä käytössä ja laitat ne molemmat kiinni tietokoneeseesi ja laitat kuvan näkymään yhtä aikaa molemmista näytöistä niin huomaat todennäköisesti, että toisella näytöllä ottamasi kuvan värit näkyvät hieman erisävyisinä kuin toisella. Ja jos tarkasti asiaa katsoo, niin vaikka ostaisit kaksi aivan identtistä näyttöruutua niin silti niissä kuva samoilla perussäädöillä voi näyttää hieman eri sävyiseltä. Tämä siksi, että jokainen näyttöpaneeli on oma yksilönsä. Mutta jos näyttö on laadukas ja siinä on hyvät säätömahdollisuudet, näytöt pystyy kyllä säätämään (kalibroimaan) näyttämään samanlaisilta ja mahdollisimman hyvin näyttämään "oikeilta" eli vastaamaan tilannetta jonka silmällä katsomalla näit kuvaa ottaessasi. Tällaisen kalibroinnin voi saada tilattua ostohetkellä valmiiksi tai sen voi tehdä verraten kalleilla kalibrointilaitteilla kotona. Tai lainata tai vuokrata sellaisen laitteen. Tai sitten voi tyytyä siihen mitä sattuu saamaan ja/tai miten omalla silmällä näytön säätöjä säätämällä pystyy tekemään, jotta kuva näyttää mahdollisimman hyvältä. Itse olen tyytynyt tähän omaan säätämiseen mutta saattanut hakea jotain säätövinkkejä netistä kun kyse on telkkariruudusta. 

Kirjoitettu
10.5.2023 klo 13.00, tempokisu kirjoitti:

No ???? mitä ihmeen värinmuunnosvempaimia teillä on. Mun nukkekuvat näyttää siltä kuin otin, ja vain vähän muokkaan sitä väriä. "Näytön asetuksista " .....no hyvää päivää vaan teille näytön asetuksienne kanssa.
Tässä esimerkiksi kuva jolle ei ole tehty mitään, täydellinen otos Dasha Silver Moose ( pääkoriste) taivas on sininen ja valkoisia pilviä, minkäs värisinä teillä sitten näkyy....

Dasha%20SilverMoose%20Lk1.jpg?img=medium

Näkyy tuo toki minullakin niin, että taivas on sininen, on vaaleahkoa pilveä joka paikoitellen tummempi. Ja mekko on vaalen sininen, viitta vaalean harmaa (varmaan luonnossa valkoinen), ihonväri ehkä vähän muovisen vaalea, ei täysin luonnollinen. Eli karkeasti ajateltuna varmaan saman näköinen kuin sinulla ja kaikilla muillakin. Tuskin mikään näyttö kuvan värejä toisiksi muuttaa. MUTTA, jos hiuksia halotaan ja tehdään jotain kuvankäsittelyä tms. ammatikseen, aletaankin huomaamaan eroja siinä minkä sävyinen vaalean sininen nyt tarkemmin onkaan kuvassa. Näyttääkö se just tasan sen sinisen sävyltä kuin mitä "oikeasti" kangas nuken päällä on. Ja juuri sen sinisen sävy on sun ja mun tietokoneen näytössä erilainen ja siitä on kyse. Mutta onko sillä mitään väliä meille on aivan toinen juttu. Mulle ei ole ja kuva on hieno ja mekko kaunis :)

Kirjoitettu

böööprrrllll....tässä on 2 läppäriä ja ihan samalta mun kuvani näyttää, samoin työpaikan tietokoneelta. 
.....mutta kiitos tosi paljon, kuva on hieno. Tuo "viitta" eli shifongihuivi, on valkoinen.
Siellä mä toinen jalka järvessä kuvasin, joskus pilvet taustalla onkin hyvä asia. 
Pääkoriste on Taigakorun hopeakoru, ja kyseinen firma laittoi tuon kuvan facebook-sivuilleen !!!!

Mutta joo, esimerkiksi isäni koneella värit näyttää sinisemmältä kuin mitä oikeesti on. 

Aamulla sain pari projektia pois päiväjärjestyksestä; Eugenia Golden Perch, eli ahvenen eviä on mekossa ja pääkoristeessa selkäeviä sekä kidusevä, rannekoruna Kotkan Maretariumista ostettu ahven-evä- juttu. 
Sitten Coven -collectionin neljäs nukke Korinne Elements of Enchantment, lisäsin käteen käärmeet-korun kun korvakoruissakin samaa muotoa.

Eugenia%20Goldenperch%20L4.jpg?img=mediu  WCoven%20Korinne%20Enchantment%20L1.jpg?

Mutta nää on aina että joskus kuvat onnistuu, toisinaan sitten taas ei, nukkekuvissa käytän 200mm telettä ja salamaa, ja tässä EOS 700 saa mukavasti vaan lisätä ylivalotusta, vaikka se on varmaan vastoin oikeaoppista kuvausta. No noissakin ylivalotusta on reippaasti..... vähän liian sinistä tuli mutta ei uskalla enempää muuttaa kun kuvanlaatu kärsii.....Yritän saada nää about 12 projektit kuvattua tänä kesänä- syksynä pois. Voisi sitten keskittyä lintuihin enemmän.

Näissä muuten on sekin että kuvasivullani on musta tausta - kuva näyttää ihan erilaiselta kun täällä taas tuo tausta on valkoinen.

Kirjoitettu

Koska ite kiinnostunu linnuista, niin pakko se on laittaa nukeille sama.
Huomaa Gisellen kädessä havaintovihko!! itelläni kun on mukana muistiinpanovälineet havaintoretkillä...

Giselle%20Birdlife%20L1n.jpg?img=medium Giselle%20Birdlife%20L2.jpg?img=medium

kuvan otsikko muutettu

Kirjoitettu

^^  to edellisille...joo, kyllä se eri näytöllä voi olla hieman erisävyinen, esimerkiksi isäni koneella kaikki kuvat hieman sinisempiä kuin oikeesti. No, itelleni mä näitä teen. Tosin nyt haluaisi projektit alta pois, mutta vielä on jonkun verran ja ensi talveksikin kaksi. 
Ja niin vaan on että taivaan kirkas sini - gone. Kuten moni muukin mun kuvauspaikkani, esimerkiksi kalliot räjäytetty...

Tässä nyt vielä Gisellet talkoissa

Giselle%20kevattalkoo23%20L2c.jpg?img=me  Giselle%20kevattalkoo23%20L3.jpg?img=med

ja sitten sain 3 nukkea samaan projektiin. Tsekkiläinen myyjä tekee t-paitoja ( ja tämä napapaitamalli on paras) lähettämälläsi kuvalla ja siitähän mä innostuin..

NuFace%20nahkiaisia23%20L1.jpg?img=mediu   

vertailun vuoksi, tämmöistä sinistä taivasta enää saa. Huom. tein itse pirteän asun maskista, kääntöpuolen valkoisesta kankaasta tuli aluhame ja toppi+hihat.
Veronique%20colourful%20fish%20p1.jpg?im

Kirjoitettu

No laitetaan vielä tämäkin tänään otettu....niin haalea taivas että otin suosiolla värinpoistoa. 

Studfishing%20L1.jpg?img=medium  Studfishing%20L3.jpg?img=medium

siinä oli loheen tarttunu nahkiainen. Vaaleahiuksinen ukkeli on tribute Nygrenin kausityöntekijälle, siis aivan ihana tyyppi ja juteltiin paitsi kaloista niin myös pyöräilystä. Paras joululahja oli kun hän oli siellä myymässä, ja niin toivon että joskus vielä tavataan!

Kirjoitettu

Sitten vielä Pacific lamprey-teepaitainspiraatio. Varmaan kukaan tykkää, mutta minä tykkään tuli kivat asut ja ok kuvatkin, se väri mikä oli, ainoastaan rajasin kuvat ja lisäsin nahkiksille silmät ja kidusaukot. Aamuviideltä rannalla.

PacificAgnes%20L1b.jpg?img=medium  PacificAgnes%20L2.jpg?img=medium

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.