Kirjoitettu 20. Toukokuuta, 20233 vuotta Tämmöisen asun tein, inspired by kalat, linnut ja luonto, siinä on noi isot evät siiaan eviä ( ostin Maretariumista) ja mekon yläosassa ja helmassa pienet ahvenen evät. Taigakorun kala-koruja.
Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 20233 vuotta Olen itekin todennut että en saa enää hyviä nukkekuvia, en tiedä mikä on ...no muutama hyvä kuvauspaikka on - tai siis sitä paikkaa ei enää ole. Jotain on ilmastossa, varmaan nettisaastetta niin paljo että se kaunis sininen taivas näyttää haaleelta, tuulisia päiviä on paljo enemmän. Aamulla tuli tämmöinen, tuoretta kalaa suoraan kalastajalta. ( paljon järjestelyä, ja sitten tuloksena tämmöistä....ei kovasti inspiroi ) tässä oli kuitenkin ideana Kalaherkut Nygren.
Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 20233 vuotta terveisiä Nakkilan nahkiaispaistamolta...no nää on nyt ihan samanlaisia mutta on paras paikka ottaa kuvia tyyntä vedenpintaa vastaan aamulla. Otan vielä kuvia kunhan Nokian rannalle tulee "vapaita" ( ei lukkoportin takana) paatteja, tai sitten Turun saaristokallioilla. Oli tässäkin järjestelyä, saada toi aidanpätkä pysymään ja tein nahkiais-kyltin ja laittelin kivet, huomaa valkopaitaisen nuken kassissa paistettuja nahkiaisia! Muokattu: 24. Toukokuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 20233 vuotta Pitkästä aikaa autoilemassa 1:24 koossa. 20230525_125211_1.mp4
Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 20233 vuotta Samaa ongelmaa tässä kuin mitä Tommilla, kuvan etu- ja taka-alaa ei saa tarkennettua kerralla vaan pitää kikkailla kahdella kuvalla.
Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja Kelpo kuva silti. Joo, tuohan se vähän "huijauksen" fiiliksen kun ottaa kahdesta kuvasta, mutta toisaalta jos kamera tekis ton ite, sitä pitäisi ihan ookoona.
Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 20233 vuotta Pienoismallikuvat on kuitenkin ikäänkuin "lavastettu" ja mun mielestä ihan hyvin voi ottaa useammasta kuvasta. Nukkefoorumeilla se olin minä kun ekana alkoi ottaan nukkekuvia taustakankaan kanssa, nyttemmin käytän hyvin vähän taustaa ja pyrin ulkona kuvaamaan. Ja muut käyttää taustakangasta paljonkin. esimerkki1 - talkoissa, virta otettu toisesta kuvasta. esimerkki2 - oikeesti puron vieressä, siinä on aina vaara että .... ja juurikin kuvan 1 kalliot on nyt räjäytetty maan tasalle. esimerkki3 - taustakangas, jotkut vaan sopii palatsiin parhaiten, mutta esimerkki 4 ulkonakin onnistuu esimerkki5, fantasiakuvissa voi käyttää efektejä, ja esimerkki6 toisinaan luonto luo itse efektit ( just ehdin ennen rankkasadetta...) näissäkin luonto tuli apuun! 7 tein kivikeon ja sirottelin tomusokeria, inspireb by Christal Snow "Scarred" ja 8 kuvassa siis Viking Line. esimerkki9 ja 10 jolloin tarvii kuvasta poistaa tukirakenteet
Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja Mullakin on mun "Harry Bosch" kuvat ottamatta, eli on tollanen vähä siltä näyttävä ukkeli ja Crown Vic jonka maalasin nyt kokomustaksi (siis jenkkipoliisiauto).
Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 20233 vuotta https://m.youtube.com/watch?v=j2-VyWKzQnk&pp=ygUPdG95IHBob3RvZ3JhcGh5 Tälläinen hyvä video osui silmään juutuubissa, mielestäni aika hyvä kikka mikä ei itsellä ole tullut edes mieleen, eli tausta tehdään jollain näytöllä esim tietokoneen näyttö tai vaikka tabletti, voi etsiä intterwebistä sopivan taustan ja mallata sen sopivaksi, zoomailla, säätää värejä, kirkkautta ym. Periaatteessa sama idea kuin Tempokisulla tuossa ylempänä tuo taustakangas mutta sen tilalla olisi näyttö. Mielestäni luulisi olevan helpompi kuin taustan lisääminen jälkikäteen kuvankäsittelyllä joten pitää kokeilla joku päivä miten onnistuu tuolla minun läppärin näytöllä. Huomenna ehkä kirppari kierros jos löytyisi joku kiva lelu auto niin saisi auto kuviakin kokeiltua. Muokattu: 1. Kesäkuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: Nickname Lisätty löpinää
Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 20233 vuotta ^ hirmu hankalalta vaikutti ( eikä onnistu mun nukeille, sillä nukke on pidempi kun näyttö), taustakankaan kanssa on myös hankalaa - otan jalustalla ja useita kuvia eri tavallla valoa suuntaamalla ( otsalamppu) ja yhdistän sitten osia siten että esimerkiksi häiritseviä varjoja ei tule. Jostain kuvasta pää ja toisesta sitten hameen alaosa esimerkiksi. Näkee paljon taustakangaskuvia joissa näkyy ikävästi se taustan taivutus, kangas pitää taivuttaa "loivasti" ja/tai laittaa siihen jotain rekvisiittaa että vääntyminen ei näy. Ulkokuvaus on yksinkertaisempaa ja mukavampaa. Ja vuosien mittaan oppii missä paikassa ja mihin aikaan pitää olla. Käytän ulkona salamaa, kerran vahingossa ja huomasin että näinhän tulee selkeet värit ja vähemmän harmillisia varjostumia. Nuken taakse muodostuvan varjon aika usein poistan.
Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja Piti kokeilla. No, vois toi huonompikin olla, mut ei todellakaan loistava. Toi äijä kun on 7cm pitkä niin se vähän rajoittaa... valo olis saanu olla huoneessa parempi, 13" läppärin näyttö isompi... mut joo, kyllähän toikin toimii. Taustakuva netistä tässä kokeilussa, "oikeesti" tykkäisin käyttää omia kuvia tälläsessäkin. Muokattu: 2. Kesäkuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 20232 vuotta ^ Sama ongelma tuli minulla vastaan että läppärin 15" näyttö on liian pieni, mutta yhdistin hdmi johdolla telkkariin niin oli heti parempi, tosin kuvan ikkunaa piti pienentää aika paljon koska telkkarin ruutu taas oli liian iso mutta helposti sai skaalattua oikean kokoiseksi. Ei nämä mitään realistisia ole mutta esim. talvella tällä saa itselleen aikaan kivaa puuhastelua, tein vaahtumuovista "katukiveyksen" ja Pexel:istä etsin taustan, yritin saada myös tuon kirppikseltä löytämäni puhelin kopin kuvaan mutta oli liian pieni näihin figuureihin verrattuna, nyt ei tarvinnut leikkaa ja yhdistellä useista kuvista vaan riitti kun sääti valoa, varjoja, värejä ja kontrastia. Sama kuva väreillä ja ilman.
Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 20232 vuotta ^ tosi hieno toi mustavalkoinen kuva. Mun läppärin näyttö on ( haa! näitä ei ole enää) 20" mutta silti liian pieni nukelle. Tosin tässä on enää muutama projekti ja suunniteltu joko rannalle tai paateille. Gisellellä kumminkin mun tekemät maastohousut ja kalapaita...vakiopaikkani rannalla klo 04.17...ja toinen Giselle Nokian paatilla klo 08.53
Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Isompi näyttö, itte ottama kuva. Joku tässä häiritsee vielä... livetausta on musta parempi, olkoonkin sumppu tai sit kahdesta kuvasta.
Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 20232 vuotta Jotenkin taustan syvyys ei välity samalla tavalla kun oikeasti paikanpäällä otetusta kuvasta, ehkä tuo näyttötausta toimii parhaiten niin että tausta on sumea. 🤔
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään