Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Punttiketju

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Mulla tämä hauisohjelma menee näin:

1) Hauiskääntö EZ tangolla 4x10 ja 5 negatiivista ja 5 positiivista

2) Vuorohauis käsipainoilla 5 x 10

3) Hammerkääntö käsipainoilla 3 x 8

4) Hauiskääntö myötäotteella EZ-tangolla 3 x 12 (tämä on se liike missä sain tenniskyynärpään rikki >2v sitten eikä oo vieläkään parantunut, joten tätä teen aivan mitättömillä painoilla nykyään kun ei uskalla "täysii" vetää)

5) Kulmasoutu käsipainoilla 4 x 10

6) Pullover käsipainolla 4 x 10

7) Kick Back käsipainolla 3 x 12

8) Etunojapunnerrus kapealla otteella 3 x max

• Viestejä 570
  • Katselut 42.4k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Joo, olis kait virallisesti crossfit kengät mut toiminee omissa saleilussakin.

• Eilen vedin puoleen vuoteen ekan olkapääpainotteisen punttireenin. Täytyy yrittää nyt ottaa tuokin ohjelmaan pelkän habareenin lisäksi. Ja offtopiccia, äsken 3h pyörällä. Vddu ku inhoon talvea, e

• Nyt päässyt vihdoinkin vauhtiin. Tänään käyty kolme kertaa. 

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Toihan on hyvin samanlainen... saanko yllytettyä ottamaan ton kyykyn messiin? Päivän isoin ateria treenin jälkeen?

Varmaan nää tiedätkin, lähinnä yleissivistykseksi muille: jossei tolla kasva, niin toinen tyylisuunta on että teet vaan 2 kovaa sarjaa ja ehkä 1-2 liikettä per lihas. Loppuun asti ja vaikka jotain erikoistekniikoita toiseen sarjaan.

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ei mun polvet kestä kyykätä kunnolla joten en uskalla ottaa riskiä. Eikä mulla ole levytankoakaan (kotona tällä hetkellä, on varastossa pölyttymässä 20km päässä) joten ei olisi kunnon välineitäkään kyykkyyn. Toki joku 25kg painolevy syliin ja syviä kyykkyjä niin tuntus varmaan mutta polvet sanos riks-poks varmaan.

Ja kaikki liikkeet teen failureen asti. Eli jos esim 3 x 10 sarjassa jaksan 2 x 10 ja viimeinen jää 7:aan niin on ok. Sit jos joku kerta sattuu menemään kaikki 3 x 10 läpi niin heti lisään seuraavalle kerralle painoja 2.5kg (2 x 1.25kg levyjä)

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

Vähän sama ton kyykyn kanssa, joskus kestää polvet gobletkyykkyä kahvakuulalla, olen kokeillut tällästä joskus, mut jostain syystä ei jääny ohjelmaan.

Täs olis vielä "Russian Bear"-vaihtari (ellet ole jo totaalisen kyllästynyt): teet habaa niin raskaalla painolla kun saat 5 toistoa yhden sarjan. Sitten 80% tosta ja vetelet 5 toiston sarjaa noin minuutin levolla niin monta kun lähtee. Tavoite jossain tyyliin 20 sarjaa.

Karu totuus itellä on et kaikki toimii jotenkin, mikään ei oikein hyvin. Habaa ei ole viimeaikoina juurikaan tullut, näyttäs olevan 39cm nyt. Noita ohjelmia on musta kiva lukee ja spekuloida, oikeestaan se motivoi nostamaan. Ei varmaan fiksua vaihdella koko ajan, mut fiksumpaa kun olla nostamatta.

Kirjoitettu
23 tuntia sitten, VesaP kirjoitti:

Mulla tämä hauisohjelma menee näin:

1) Hauiskääntö EZ tangolla 4x10 ja 5 negatiivista ja 5 positiivista

2) Vuorohauis käsipainoilla 5 x 10

3) Hammerkääntö käsipainoilla 3 x 8

4) Hauiskääntö myötäotteella EZ-tangolla 3 x 12 (tämä on se liike missä sain tenniskyynärpään rikki >2v sitten eikä oo vieläkään parantunut, joten tätä teen aivan mitättömillä painoilla nykyään kun ei uskalla "täysii" vetää)

5) Kulmasoutu käsipainoilla 4 x 10

6) Pullover käsipainolla 4 x 10

7) Kick Back käsipainolla 3 x 12

8) Etunojapunnerrus kapealla otteella 3 x max

Kaikki nuo liikkeet ja sarjojen välissä aina 2 min tauko? Ihan pitkä treeni ja paljon tulee toistoja hauikselle kyllä! Sarjatkin kun monet 4x eikä vain 3x.

Montako kertaa viikossa tuon ohjelman teet?

Kirjoitettu

Niin ja Tommi2 kyllä mä voisin koittaa vähän tuota hauista lisätä mukaan enemmän teidän kahden innoittamana. Mutta jatkan kyllä rive ja sen oheisharjoittelluna kyykkyä sekä leukatreeniä sekä toisaalta pyöräily lisääntyy eli pelkkää hauistreeniä varsinkaan Vesap:n intensiteettiohjelmalla en ehdi ja pysty ottamaan ohjelmaan. Mutta jos tosiaan leukapäivänä eli vähintään pari kertaa viikossa tekisin swuraavina viikkoina 1-2 erilaista liikesarjaa haukkaakin.

Kirjoitettu

Mä itseasiassa taas innostuin (syy miksi tänne mahtavia ohjelmia kirjoittelen itseasiassa, saa itse fiilistä treenata) itekkin ja en myöskään halua luopua voimapainotteisesta ohjelmasta, mut kokeilen toisen valmentajan (Christian Thibadeu (alunperin varmaan Mike Mentzer) tai jotain tonne päin, edellinen oli lähinnä Dan John ja Pavel Tsatsouline koulukuntaa) idistä: lihas ei tarvi kun pari kovaa sarjaa. Christian suosittelee silti 3x viikko.

No, jatkan vanhaa ohjelmaa, 3x viikko, mut joka toinen kerta 1 sarja pakkotoistoineen ja muine rest-pauseineen habaa ja joka toinen kerta sama ojentajaa.

Myös ajattelin, kun mulla nyt noita reppuja on, tehdä repusta hiekkasäkin ja ottaa neljännen päivän sellaisen että kannan tota vaan eri tavoilla ja poimin maasta, nostan pään päälle, olalle...

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
27 minuuttia sitten, Densen kirjoitti:

Kaikki nuo liikkeet ja sarjojen välissä aina 2 min tauko? Ihan pitkä treeni ja paljon tulee toistoja hauikselle kyllä! Sarjatkin kun monet 4x eikä vain 3x.

Montako kertaa viikossa tuon ohjelman teet?

Joku 10-20sec tauko max aina välissä ja sit kun liike vaihtuu niin sit ehkä minuutti pari menee taukoa. Ja yritän tehdä tuota 1-2x/vko, ehkä se on keskimäärin ollut 1x. Riippuu vähän miten paljon on hotsittanut ajaa pyörällä viikolla tai onko muita "kiireitä" ollut.

Kirjoitettu

Tässä ei nyt leikitä osaavaa, vaan siteerataan em. Christiania: kuulema paras palautus on 2-3min lihaskasvussakin sarjojen välillä (ei koske tietty erityistekniikoita kuten rest pause jne.). Frekvenssi on tärkeempi kuin yksittäisen treenin rasitus natulle, eli 3-4 kertaa viikossa lihas.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu
21.5.2026 klo 09.58, tommi2 kirjoitti:

. Habaa ei ole viimeaikoina juurikaan tullut, näyttäs olevan 39cm nyt. Noita ohjelmia on musta kiva lukee ja spekuloida, oikeestaan se motivoi nostamaan. Ei varmaan fiksua vaihdella koko ajan, mut fiksumpaa kun olla nostamatta.

Oli kilo tupsahtanut painoa, mikä nyt ei ole mitenkään poikkeuksellista, mutku muka eletty hyvin tässä, niin pitihän se mitata.... 40,5cm haba... 1,5cm siis lisää... olisko se kilo tossa? Jos on niin tosi hyvä. Tämä ohjelma jatkuu.

Kirjoitettu

Paino on nousussa täälläkin kilon verran. Epäilen kaljanjuontia syyksi. Ja vahva veikkaus on ettei se ole hauiksessa se massa.

Kirjoitettu

Nyt haba 41 tasa... eli nousua vielä on. Otin kesäks tai ainakin nyt aluksi, tollasen enempi kehonrakennushenkisen ohjelman. Näköjään tulee syötyä ihan kiitettävästi, niin menee edes osa muualle kun vyötäröön.

Tekoäly kehoitti että jalkapäivänä älä aja, mutta muuten kantsii ikämiehen ajaa ja nostaa samana päivänä, parempi pitää ihan lepopäivä sitten. Mä olen aina vedellyt vähän niinkun vuorotellen. Todellisuudessa tällänen sokerista tehty mies ei lähde sateeseen ajaan, eli ajopäivät menee säiden mukaan. Pidän sen "ei jalkapäivänä".

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu

Mulla ei kyllä työmatkapäivänä 2x18 km jalkatreeni tulisi mieleen. Seuraavanakin päivänä voi olla vähän voimatonta.

Kirjoitettu

Ei mulla ajo vaikuta jalkatreeniin mitenkään... tai siis en ite huomaa, voihan se olla että jos ei ajaisi fillarilla, jalkatreeni suorastaan olisi yhtä juhlaa. Yleensä treenaan heti aamulla niin se menee toisin päin et eka treeni ja sit ajo. Esim. tänää tein niin ja ei tos mitää.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Ja tähän loppui kehonrakennusohjelma. Miksi? No, mulla alkoi paikat valittamaan ja paljon, koko ajan "hakattu" olo, sitten tuli syömiskohtauksia, vetelin pussin karkkia ja kaikki kodin hedelmät huivaan ohimennen, lisäksi niska kipeä koko ajan, selkä kipeä koko ajan...

Kysyin tupla-tekoälyltä (mun valmentaja, eli käytän chatGpt ja Gemini yhdistelmää ja jos ne on samaa mieltä alan vähän uskoa) ja kumpikin suositteli "tee vähemmän mut useemmin, ei failurea". Mulla on uutuuteena 2 tyypin diabetes (en muista kerroinko, joulun alla diagnosoitiin, ei mikään kova, raja on 7.0 paastosokeriin, niin mulla oli 7.1, mut kuitenkin lääkkeet tuli) ja tohon saattaa just liittyä toi että jos polttaa sokerit veke rankalla treenillä, tulee kaiken maailman ahmintaa ja heikotusta. Fillarointikin ohjelmoituna tuli pakkopullakse. En halunnu lähtee ollenkaan. Ja paikkoja särki.

Mittasin tänään ja habakin oli sen 41, eli ei kehitystä. Voimalla mennään, simppeli koko keho vähän liikkeitä vaihdelleen 4-5 kertaa viikossa läpi. Fillaroidaan kun on fiilis ja koirahan mut vie ainakin 30min kävelylle joka päivä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.