Jump to content
VSS

GT Grade

Recommended Posts

p5pb13869289.jpg

2016 GT Grade Tiagra

Alennuksesta tarttui tämä N+1 pyörä johon päivitin samantien DT Swiss R24 Spline db kiekot, XT-levyillä ja Mavic Yksion Elite Allroad renkailla tubelessina. Kiekko+ rengas päivityksellä lähti noin 600g painoa pois.

Paino ilman satulalaukkua ja polkimia noin 9,5kg

Alkuperäiset osat:
- FSA Vero Kammet 172,5mm 685g ja nelikantti keskiö 287g vs Shimano 105 5800 compact 165mm + BB-R60 = 800g
- Etukiekko ajokunnossa (levy+sisuri+rengas) ilman pikalinkkua 1,6 kg
- Takakiekko (levy+sisuri+rengas) ilman pakkaa ja pikalinkkua 1,86 kg
 

Jotkut hyvät polkimet tuohon pitäisi vielä keksiä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nuo Mavicin renkaat tuntuvat rullaavaan aika heikosti kun paineita laskee mukavalle tasolle. Kenelläkään kokemuksia Hutchinson Sector 32 renkaista? Arvostelujen mukaan se olisi tarpeeksi kestävä myös hiekka- ja sorateille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

p5pb13925306.jpg

Kyllä muuten rullaa torkeän hyvin noi Sectorit. Muutenkin tuntuvat vastaavan useita arvosteluja. Jos vielä kestävät kuten lupaavat niin kai nuo ovat hintansa arvoisia.
Painoivat 326g ja 328g

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taitaa renkaan sivuseinän rakenne merkitä eniten rullaavuudelle pienemmillä paineilla? Olisi todella mielenkiintoista, jos joku testaisi saman renkaan eri versioita, vaikkapa liteskin/snakeskin.

Komee fillari, mutta pakostakin tulee mieleen, että miltä tollasella tyylillä tehty läski näyttäs/tuntus. Vaikka jotku 3"-sliksit tai ehkä pienellä nappulalla olevat kumet.

Tällaiset:

CHICANE – 26 x 3.5 – Gumwall – MPC

vee-tire-chcane.jpg

Hmmm, jospa virittelisi omasta Mongoosesta kippurasarvipelin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyljillä on iso merkitys. Noissa Hutchinsoneissa on paljon jäykempi tuo sliksi keskiosa verrattuna Maviceihin. Se tuntuu vaimentavan tärinöitä aika hyvin kovillakin paineilla.

Virittely kannattaa aina. Oli mulla tämmöinenkin 29x2.2 semislick renkailla.

p5pb13609278.jpg

Ihan hauska laite mutta kyllä tuolla GT:llä on mukavampi ajella kun se on kevyempi. Kippurasarvilla ajelu metsässä ei ollut mun juttu, hiekka- ja soratiet menee mutta teknisemmät polut alkaa vaan ärsyttämään ettei ole oikea maasturi alla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisin jo painanut liipasinta, mutta ei löytynyt kaikkia pinnoja heti best-bike.de:stä. Ajatuksena tehdä 27.5+ kiekot Mongoosen läskiin 50mm-vanteella. Kumeiksi 3" Rocket Ron, mitenkähän toi rullaa asfaltilla? En laita kippurasarvia, kun selkä (ja kaljamaha) ei salli, jotku hippisterisarvet kyllä.

Virittely kannattaa, toivottavasti vaan ei ole Pole patentoinut tätäkin ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noh noh pojat. Pitää ymmärtää, kun diy-virittelijät vie leivän rehellisen yrittäjän suusta.

 

Grade ois kieltämättä kiinnostava härveli, jos jossain välissä jaksaisi tuota kippurasarvea päivittää. Eipä tuolla tule kyllä juurikaan ajettua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kohta on 500km täynnä Gradella ja joka lenkillä tuntuu aina vaan paremmalta. Eilen oli hauskaa ajella myötätuuleen 45km/h tasamaalla.

DT Swissit ei oikein vakuuta, 4bar paineella saa vähän burpattua eturengasta kun oikein runttaa. Noissa vanteissa taitaa olla tasainen hylly. Nuo yli 4 bar paineet on sopinut minulle hyvin (Huthinson Sectoreilla) vaikka olisi hieman hiekka/soratietäkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.