Jump to content
ESTETTY

Rutilus Kääk sentään!

Recommended Posts

Kirjoitettu

^ kiitos vinkistä ( naurua ) varsinkin toi "sovelluksesta" ja kuten sanoin, ei kiinnosta yhtään. Hb arvon kysyin, 129 eli minulle todella hyvä kun kisa-aikoina mentiin alle satasella. Mutta kiitos ei noille Oma-jutuille. 

Kirjoitettu

^ ( kisu mappurassa nauraa 🤣 ) OmaVerossa kävin, en pystyny asioimaan - kuulemma sairauspäivärahalainen ei tarvi verokorttia, ja ilmoittamani ( laskin viikko kerrallaan arkivapaat yhteensä ) maksettu etuus ei kelvannu. Kannassa kävin kerran,  totesin että aika persiistä tämäkin.
Laskut maksan vaan tililtäni ( paitsi on siinäkin eka kirjain O ). Jos ( tai kun, olin lääkärissä ) jossain paikassa suositellaan Omaxxxx, sanon etten osaa tai ymmärrä. Tämä tieto myös kirjattiin, saattaa auttaa asiassani. 

Tähän nauruun osuva osio Aamulehden kolumnisti Heidi Pesoselta, otsikolla "On suomalaisissa sekin vika"
" ...Ainoat, jotka eivät mene pilalle älylaitteista ovat vanhukset. Ne keskkttyvät valittamaan, että pitää päästä ihmisten pariin, vaikka tabletilla olisi keppijumppaa koko loppuelämän tarpeiksi. 
..."On suomalaissa sekin vika, että ne kököttävät vuosikymmenet samassa asunnossa, autossa ja housuissa, vaikka ne olisi kansantalouden edun nimissä pitäny tajuta vaihtaa uusiin jo moneen kertaan. 
Siellä se suomalainen vanhassa keittiössää mutustaa makkaravoileipää, täyttää ristikkoa ja ajattelee olevansa vähään tyytyväinen ja mahdollisesti ihan onnellinen.  (
tähän väliin myös 😂
Ei tajua suomalainen, että on oikeasti kansantaloudellinen katastrofi ja pääministerin painajainen. 

- kyllä tajuaa, ja olen oikein mielelläni pääministerin painajainen - 

Kirjoitettu

Kysyin geminiltä, onko Warren Buffet pihi.

Warren Buffettia pidetään säästäväisenä, ei pihiinä, koska hän elää vaatimattomasti ja asuu samassa talossa vuodesta 1958 lähtien, mutta samalla hän on antelias hyväntekeväisyydessä ja lahjoittaa suuria summia miljoonille ihmisille, mukaan lukien hänen omaisuutensa osan.

Säästäväisyys: Hän asuu yhä samassa talossa, jonka hän osti Omahaan vuonna 1958, ja ajaa vanhaa autoa.

Kirjoitettu (muokattu)

No, toki sitä kuluttaisi jos olisi isompi toimeentulo. Ja tykkään autostani, en vaihda ( no voisihan olla F-kesäautona...) vasta kun on ihan pakko. Leivän päällä ei ole enää edes sitä makkaraa, vaan pelkkä voi.
Omien resurssieni puitteissa teen pientä hyväntekeväisyyttä.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
  • 3 weeks later...
Kirjoitettu

Tämä ei ole todellista, vaan painajainen! jossa minä olin se aikuisin ja rauhallisin osapuoli. 

Kämpässä kylppärin hanoja falskaa, ovi myös falskaa ja vaatehuoneen lamppu. Siis se koko valaisinsysteemi "sokeripaloineen" kaikkineen. 
Isä yrittäny laittaa mutta ei vaan onnistu, ja jo kolmatta kertaa yrittäny. Joskus se olisi vaan pakko hyväksyä että ei onnistu, ja kun soittelin taloyhtiön huoltomiehelle, niin tätä tulee joku katsomaan. 
No tuli "hoonosoomi" puhuva, on sähkömiehen hommaa se valo ja kylppärin falskit sitten pitäisi ite maksaa. Olkoot. 

Ja siis tästä kehkeytyi sellainen sanasota ja melki fyysinenkin....ja vaikka mitä, apua! 

Sitten on "operaatio jouluaatto". Ja on vain kaksi huonoa vaihtoehtoa, ja kun lopputulema on - minä itken. 
On oikeesti parempi että täällä yksinäni, kuin matkustella tulla linja-autolla ( Valkeakoskelle) ja isä/veli kuskaa takas ( siis mun auto on Valkeakoskella, seisannassa nyt toistaiseksi ) En mitenkään pysty esittämään pirteää ja iloista kun kumminkin kyselevät kuulumisia. Nimenomaan veljeni vaimo on että joo teet vaan etätöitä kotonasi yms. on jo aiemminkin tuntunu etteivät oikein pysty käsittämään mun todellista tilannetta. Ja siihen sitten päätteeksi jaetaan lahjoja. En ole hankkinut kenellekään mitään, ja koko joulu sukulaisissa olisi aika äärimmäinen henkinen stressi. 
Jota se aiemminkin on ollu, mutta nyt käy ylivoimaiseksi. 
Painajaismainen vuosi, kaikilla tasoilla. 

Kirjoitettu
1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti:

Kämpässä kylppärin hanoja falskaa, ovi myös falskaa ja vaatehuoneen lamppu. Siis se koko valaisinsysteemi "sokeripaloineen" kaikkineen. 
No tuli "hoonosoomi" puhuva, on sähkömiehen hommaa se valo ja kylppärin falskit sitten pitäisi ite maksaa. Olkoot.

Lain mukaan vesikalusteiden kunnossapito kuuluu taloyhtiölle, ellei talon yhtiöjärjestystä ole tältä osin muutettu.

Uudet hanat ovat nykyään tähtitieteellisissä hinnoissa, ainakin Suomessa. Julassa on jotain. Itse ostin aiemmin Bauhausin Grohe-sarjan tuotteita, mutta nyt hinnat näyttävät olevan +100 %. Ikea myy välillä purkamansa mallikeittiön käyttämättömät hanat halvalla. Viimeisessä sieltä haetussa oli hintalappu 35 € - korkea yksiote, hieno kuin mikä.

Kirjoitettu (muokattu)

^  ..en tiedä mutta todennäköisesti sama yhtiöjärjestys mikä nyt.
.... ja sen isosuihkuhanan pidike irtoaa hetkellä millä hyvänsä. Mutta antaa olla, tämän huoltomiehen mukaan hanojen korjaus ( ei niitä kokonaan vaihtaa tarvi, tiiviste vaan tuohon...) kuuluu asujalle.
Alkoi sitten selittään että kun hana avataan ja laittaa sen suihku-asentoon....että täältä tulee vesi joka kulkee tämän putken kautta käsisuihkuun....ahaa, no tämäpä yllättävää... 
Sanoin että antaa sitten olla, saisi nyt vaan valon vaatehuoneeseen. 
Kas, aikoinaan isä laatoitti kylpyhuoneen ja laittoi kaapit sun muuta. Nyt ei saa...oli jossain vaiheessa ajatus kylppäriremontista - ei ole enää. 

Jos ( tai kun, tietysti ) joku tämän kämpän ostaa, niin käy sääliksi sillä tarvitaan infernaalinen kokoremontti, ja jos haluaa isot senkit ja kirjahyllyt pois...

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
tarkennus

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.