Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 201610 vuotta Kait tähän voi muustakin satuilla kuin kokonaisista fillareista? Olen nimittäin ajellut muutaman lenkin vähän viritetyllä satulalla. Se on ehdottomasti mukavin satula mitä mulla on ikinä ollut ja rumin. Olenko ajanut väärin, kun ilman nokkaa homma tuntuu paljon paremmalta? Onko nokan ainoa funktio pitää satula kasassa? Seuraavaksi muotin tekoon ja koko palikka kuidusta.
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 201610 vuotta Kirjoittaja Ajattelin kokeilla saako aikaiseksi 40g painavan läskin takalokarin. Jotain alkulämmittelyä tehty, mutta aisasta pitää saada pois ja lokuristakin muutama gramma: Tulostin aisalle uuden muotin ja tein koekappaleen missä käytin myös puolikovaa ulkopuolista muottia (tulostin senkin). Ei oikein onnannut kunnolla ja tuli vähän painava. Uus tulee perinteisellä tyylillä ilman puolikovaa muottia: Imin kaikki epoksit pois tästä, tuli ruma mutta kevyt. Vielä ajattelin muutaman gramman tästäkin nipistää matossa säästämällä:
Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 201610 vuotta Kait tähän voi muustakin satuilla kuin kokonaisista fillareista? Olen nimittäin ajellut muutaman lenkin vähän viritetyllä satulalla. Se on ehdottomasti mukavin satula mitä mulla on ikinä ollut ja rumin. Olenko ajanut väärin, kun ilman nokkaa homma tuntuu paljon paremmalta? Onko nokan ainoa funktio pitää satula kasassa? Seuraavaksi muotin tekoon ja koko palikka kuidusta. En ole itse kokeillut ilman nokkaa olevaa satulaa. Ainakin alamäki pätkillä seisten ajaessa tulee pyörää hallittua myös satulaa hyväksi käyttäen. Voisin kuvitella että siinä ainakin kaipaisi sitä nokkaa. Tärkeintähän tietenkin on että se satula on sopiva omalle hanurille [emoji2]
Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 201610 vuotta Kirjoittaja Yks emäntä lainas tänään mun läskiä, lähtiessä naureskeli tolle nysäsatulalle ja oli lievästi sanoen epäluuloisen oloinen. Palatessa teki jo tilausta samanlaisesta eli ainakin kahdelle hanurille passaa. Tosi on kyllä, että reisillä ei voi enää tosta satulasta tukea ottaa.
Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 201610 vuotta Mulla on kyllä hämärä muistikuva että olisin jopa nähnyt ihan kaupallisen version ton tyylisestä satulasta Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla
Kirjoitettu 22. Helmikuuta, 201610 vuotta Kirjoittaja Niin, mullakin. Ainakin On-onella tais olla joku nysäsatula maantiekäyttöön. Ajatuksena mulla integroida noi läpyskät suoraan satulaputkeen. Kunhan vaan sais aikaseksi. Täällä montakin mallia: http://alfa-img.com/show/bicycle-seats-for-men.html
Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 201610 vuotta Kirjoittaja Sain kevennyslokarin valmiiksi. Tuli melko kevyt. Pinta on ruma, koska imin kaiken mahdollisen epoksin pois. Vaikuttaa riittävän kestävältä. 3d-printterillä on tosi näppärä tehdä sellaisia muotteja pikku kilkkeille, mistä ennen sai vain haaveilla puukon ja mulukun kanssa. Jos poistais "pikakiinnityksen" saisi vielä muutaman gramman niistettyä, mutta on se liian hankalaa, jos pitää ottaa satulatolppa pois, että saa lokarin paikalleen eli tyydytään tähän painavaan versioon. En tiedä tuliko vähän liian loivaan kulmaan toi aisa, saisi olla ehkä vähän suoremmassa toi lokru:
Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 201610 vuotta Aika ihanteellinen kulma minun silmääni. Jos lokasuoja olisi kaarevampi, takapää sopisi lähemmäs vaakatasoa.
Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 201610 vuotta Aisan kulma on hyvä mutta lokariin lisää taivutusta että perä tulee alemmaksi. Hyvältä toi ainakin kuvissa näyttää.
Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 201610 vuotta Kirjoittaja Onko täällä tietoa kuinka suoria uudet kuitukehät on? Mulle tuli kaverilta taas vanne korjattavaksi ja kun sen laittaa pöydälle lappeelleen niin heittoa on puolen sentin luokkaa. Vauriolla on varmasti osansa tässä, mutta kiinnostaisi tietää mikä on tilalle ehjillä kehillä, kun itellä ei ole sellaista ikinä ollut kourassa, onko ne täysin suoria?
Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 201610 vuotta Kirjoittaja Aika kivasti joutu poistaan laminaattia ennen kuin alko löytyy kovaa. En tiedä kestäiskö, jos korjais vaan kylmästi isoimman railon ja antais muuten olla. No, nyt on tämmönen kraateri paikattavana: Pitää vetää vanne levyjen väliin kun laminoi ekaa korjauskerrosta, vetää kieroon kun toiselta puolelta puuttuu kuidut. Oli ehkä vielä enemmän kierossa ennen hiontaa. Onneksi näyttäs pysyneen kuitenkin pyöreänä tää vanne.
Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 201610 vuotta Kirjoittaja Sain vanteen fiksattua. Toivottavasti pysyy läjässä.
Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 201610 vuotta Kirjoittaja En jaksanut alkaa sisäpuolta ihan yhtä hyväksi hinkkaamaan. Ei toi ulkopuolikaan oikeasti ihan noin hyvä ole, paska kännykamerakuva pelastaa
Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 201610 vuotta Kirjoittaja Velipoika tuli kylään venäläisen levykiekon kanssa. Saanut vähän osumaa. Kokeilin fiksata tollain teipillä kyhäämällä, tuntu kuitenkin onnistuvan aika hyvin, saa sitten nähä mitä tapahtuu kun alkaa irrottaan noita teippejä. Tämmönen oli alkutilanne, jotain ihmeteippiä ja jotain mustaa mönjää: Alla oli tämmösiä koloja: Ihan normaalia pakkausteippiä vedin hiilen päälle, sai kivasti kiristettyä ja kangas vielä tarttu kiinnit teippin ja ei jäänyt lommolle kuin vähän pahimmassa kolossa. Tahallaan tein twillistä tollaset "laastarit", tulee katu-uskottava
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään