Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Veskun säädöt

Featured Replies

Kirjoitettu

Kait tähän voi muustakin satuilla kuin kokonaisista fillareista? Olen nimittäin ajellut muutaman lenkin vähän viritetyllä satulalla. Se on ehdottomasti mukavin satula mitä mulla on ikinä ollut ja rumin. Olenko ajanut väärin, kun ilman nokkaa homma tuntuu paljon paremmalta? Onko nokan ainoa funktio pitää satula kasassa?

Seuraavaksi muotin tekoon ja koko palikka kuidusta.

WP_20160203_23_10_40_Pro.jpg

• 3 weeks later...
  • Viestejä 77
  • Katselut 39.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Ihan hyvin onnistu kiekon korjaus, ainut vaan, että teippi irrotti alkuperäisen lakan. Asiallinen talvipyörä

• Sain kevennyslokarin valmiiksi. Tuli melko kevyt. Pinta on ruma, koska imin kaiken mahdollisen epoksin pois. Vaikuttaa riittävän kestävältä. 3d-printterillä on tosi näppärä tehdä sellaisia muotteja pi

• Sain vanteen fiksattua. Toivottavasti pysyy läjässä.

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ajattelin kokeilla saako aikaiseksi 40g painavan läskin takalokarin. Jotain alkulämmittelyä tehty, mutta aisasta pitää saada pois ja lokuristakin muutama gramma:

WP_20151201_11_20_42_Pro.jpg

Tulostin aisalle uuden muotin ja tein koekappaleen missä käytin myös puolikovaa ulkopuolista muottia (tulostin senkin). Ei oikein onnannut kunnolla ja tuli vähän painava. Uus tulee perinteisellä tyylillä ilman puolikovaa muottia:

IMG-20160219-WA0001.jpg

WP_20160220_13_05_30_Pro.jpg

Imin kaikki epoksit pois tästä, tuli ruma mutta kevyt. Vielä ajattelin muutaman gramman tästäkin nipistää matossa säästämällä:

IMG-20160211-WA0001.jpg

Kirjoitettu

Kait tähän voi muustakin satuilla kuin kokonaisista fillareista? Olen nimittäin ajellut muutaman lenkin vähän viritetyllä satulalla. Se on ehdottomasti mukavin satula mitä mulla on ikinä ollut ja rumin. Olenko ajanut väärin, kun ilman nokkaa homma tuntuu paljon paremmalta? Onko nokan ainoa funktio pitää satula kasassa?

Seuraavaksi muotin tekoon ja koko palikka kuidusta.

WP_20160203_23_10_40_Pro.jpg

En ole itse kokeillut ilman nokkaa olevaa satulaa. Ainakin alamäki pätkillä seisten ajaessa tulee pyörää hallittua myös satulaa hyväksi käyttäen. Voisin kuvitella että siinä ainakin kaipaisi sitä nokkaa. Tärkeintähän tietenkin on että se satula on sopiva omalle hanurille [emoji2]

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Yks emäntä lainas tänään mun läskiä, lähtiessä naureskeli tolle nysäsatulalle ja oli lievästi sanoen epäluuloisen oloinen. Palatessa teki jo tilausta samanlaisesta :) eli ainakin kahdelle hanurille passaa. Tosi on kyllä, että reisillä ei voi enää tosta satulasta tukea ottaa.

Kirjoitettu

Mulla on kyllä hämärä muistikuva että olisin jopa nähnyt ihan kaupallisen version ton tyylisestä satulasta

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Sain kevennyslokarin valmiiksi. Tuli melko kevyt. Pinta on ruma, koska imin kaiken mahdollisen epoksin pois. Vaikuttaa riittävän kestävältä. 3d-printterillä on tosi näppärä tehdä sellaisia muotteja pikku kilkkeille, mistä ennen sai vain haaveilla puukon ja mulukun kanssa. Jos poistais "pikakiinnityksen" saisi vielä muutaman gramman niistettyä, mutta on se liian hankalaa, jos pitää ottaa satulatolppa pois, että saa lokarin paikalleen eli tyydytään tähän painavaan versioon.

WP_20160223_09_24_11_Pro.jpgWP_20160223_09_31_47_Pro.jpg

IMG-20160222-WA0002.jpgIMG-20160219-WA0002.jpg

En tiedä tuliko vähän liian loivaan kulmaan toi aisa, saisi olla ehkä vähän suoremmassa toi lokru:

WP_20160223_09_14_00_Pro.jpg

Kirjoitettu

Aika ihanteellinen kulma minun silmääni. Jos lokasuoja olisi kaarevampi, takapää sopisi lähemmäs vaakatasoa.

Kirjoitettu

Aisan kulma on hyvä mutta lokariin lisää taivutusta että perä tulee alemmaksi. Hyvältä toi ainakin kuvissa näyttää.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Onko täällä tietoa kuinka suoria uudet kuitukehät on? Mulle tuli kaverilta taas vanne korjattavaksi ja kun sen laittaa pöydälle lappeelleen niin heittoa on puolen sentin luokkaa. Vauriolla on varmasti osansa tässä, mutta kiinnostaisi tietää mikä on tilalle ehjillä kehillä, kun itellä ei ole sellaista ikinä ollut kourassa, onko ne täysin suoria?

WP_20160224_16_42_22_Pro.jpgWP_20160224_16_42_44_Pro.jpg

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Aika kivasti joutu poistaan laminaattia ennen kuin alko löytyy kovaa. En tiedä kestäiskö, jos korjais vaan kylmästi isoimman railon ja antais muuten olla. No, nyt on tämmönen kraateri paikattavana:

WP_20160225_10_46_35_Pro.jpg

Pitää vetää vanne levyjen väliin kun laminoi ekaa korjauskerrosta, vetää kieroon kun toiselta puolelta puuttuu kuidut. Oli ehkä vielä enemmän kierossa ennen hiontaa. Onneksi näyttäs pysyneen kuitenkin pyöreänä tää vanne.

IMG-20160225-WA0001.jpgIMG-20160225-WA0002.jpg

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

En jaksanut alkaa sisäpuolta ihan yhtä hyväksi hinkkaamaan. Ei toi ulkopuolikaan oikeasti ihan noin hyvä ole, paska kännykamerakuva pelastaa ;)

WP_20160301_21_28_35_Pro.jpg

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Velipoika tuli kylään venäläisen levykiekon kanssa. Saanut vähän osumaa. Kokeilin fiksata tollain teipillä kyhäämällä, tuntu kuitenkin onnistuvan aika hyvin, saa sitten nähä mitä tapahtuu kun alkaa irrottaan noita teippejä.

Tämmönen oli alkutilanne, jotain ihmeteippiä ja jotain mustaa mönjää:

WP_20160305_08_24_35_Pro.jpg

Alla oli tämmösiä koloja:

WP_20160305_08_23_52_Pro.jpg

Ihan normaalia pakkausteippiä vedin hiilen päälle, sai kivasti kiristettyä ja kangas vielä tarttu kiinnit teippin ja ei jäänyt lommolle kuin vähän pahimmassa kolossa.WP_20160305_10_25_25_Pro.jpg

Tahallaan tein twillistä tollaset "laastarit", tulee katu-uskottava ;)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.