Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lämmitätkö saunan tänään?

Featured Replies

Kirjoitettu

Ei käynyt saunassa meidän saksalainen vaihtari aikanaan. Oli vegaani ja sille piti sitten omat safkat kokkailla, eli ei päässyt mitään läskisooseja serveeraamaan. 

  • Viestejä 126
  • Katselut 5.9k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • En tänään mutta viikonloppuna otetaan ekat löylyt mun brand-new saunasta. Koekäytettiin toissa viikolla ja ensi viikonloppuna sitten vakava tavoite kiivetä lauteille asti. Vähän isohan siitä tuli (L-m

  • En, mutta viime viikolla tuli viitenä päivänä lämmitettyä. Hyvä siitä tuli vaikka itse sen rakentamiseen osallistuinkin 😁

  • Ranskan Iltalehdessä otsikko "Cammottava Le Densen baqotti tytön rhiisuutumaan ilqoshilleen"

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
2 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Ranskalain tuli eka kertaa Suomeen ja mitä suomalaiset teki? Hilasivat heti ensteks saunan lauteille piestäväksi (vasta olisikin ollut jo kova sana!) 😁

No, siitä eteen päin suomalaiseen kulttuuriin ja sen outouksiin perehtymin onkin jo silkkaa helppoutta 🤭

Tänään sitten vuorossa suomalainen uimahallikulttuuri, kun vieras lähtee tyttäremme kanssa uintitreeneihin. Ranskassa oli uimahalleissa sekasuihkutilat mikä on mielenkiintoista. Ei siis alastomuutta vaan kaikki oli koko ajan uikkarit päällä. En tiedä minkälaiset kopit pukkarin puolella sitten oli. Mutta kunnolla peseytyminen vähän hankalampaa sekasuihkuissa uima-asuissa. Saa nähdä miten homma sujuu tänään täällä hallilla, kun eilen halusi mennä uikkarit päällä saunomaan tosiaan saman ikäisen tyttäremme kanssa.

Kirjoitettu
36 minuuttia sitten, alpensau kirjoitti:

Ylen jutun mukaan saksalainen saunakulttuuri on tulossa Suomeen. Kiitos ei.

Muutama vuosi sitten oltiin pitkällä työmatkalla Saksassa, Munchenin seudulla. Hotellissa oli ihan asiallinen sauna, oikein tilava ja silleen jossa mahtui mm. loikoilemaan siellä löylyssä. Eihän siellä ollut mietitty ollenkaan että kiukaaseen on heitettävä vettä, mitään kiulua ja kuuppaa ei ollut. Kollegat sitten kyselemään, henkilökunta ihmeissään. Lopulta jostain varaston perukoilta löytyi kuin löytyikin varusteet, johan oli ruvennut kiuas sihahtelemaan ja löylyssä tarkenemaan. Meidän porukassa ol viisi henkilöä jotka saunoivat the kunnolla joka jumalan päivä, meikäläinen ja eräs toinen ei oltu ihan niin innostuneita. Aika nopeasti mut asukkaat tajusivat että about kuudesta yhdeksään saunaan ei kannattanut mennä kun suomalaiset saunovat... Kollegat muuten järjestelivät kiuaskivetkin uusiksi koska paikalliset olivat "latoneet" ne todella suurpiirteisesti. 🙂

Hotelli oli sellainen business-hotelli jossa oli arkisin väkeä mutta vkonloput hyvin hiljaista. Paitsi 7henkilöä Suomesta jotka pojottivat siellä viisi viikkoa, ja saunoivat ihan hel*etisti. Saunomisen jälkeen ne viihtyivät aulabaarissa, aika nopeasti baarimikko tajusi että baaria ei kannata sulkea klo 22. Virvoitusjuomien hankkiminen onnistui kun tehtiin järjestelyt, suoraan kassan kautta niitä ei saanut sulkemisajan jälkeen vaikka tilat toki olivat käytössä. 

Muokattu: , käyttäjä: Olutmoottori

Kirjoitettu

Ismo Leikola oli jossain (Jenkeissä?) saunassa ja pyytänyt vettä, hänelle oli vastattu että ei sinne voi vettä heittää, se toimii sähköllä. Ei auttanut vaikka Ismo selitti että hänellä on ihan sama kiuas kotona. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Joo samaa naureskelin joskus kun kyltissä oli kielto heitellä mutta kiuas oli Helo-merkkinen. Olikohan Tukholmassa hotellin saunassa.

Kirjoitettu

Ruotsalaiset aina ihmetellee sitä, kun hullut suomalaiset yrittävät aina jäähdyttää kuumaa kiuasta heittämällä kylmää vettä sen päälle.

0ViduGVnN.png

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Meillä on saunassa hassu laite, on kyllä Made in Hangö, käyttis on ruotsiksi ja suomeksi.

IMG20251103103222.jpg

IMG20251103103243.jpg

Kirjoitettu

^Käytä DHCP:tä niin ei tarvii erikseen hieroa.

Ei lämpene sauna tänään(kään) täällä. Tuskin lämpeneisi vaikkei olis varastonakaan.

  • 4 weeks later...
Kirjoitettu

Juuri napsautin päälle, koska viikonlopun illat menevät työn merkeissä ennen nousuviikon yövuoroja.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.