Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 202525. Loka Kirjoittaja Taidan lämmittää. Ranskan vaihtarityttö saapuu puolen tunnin päästä kentälle. Pitääkin lähteä ajamaan sinne suuntaan. Tytär mennee hänen kanssaan heti saunomaan, että pääsee tutustumaan suomalaiseen kulttuuriin.
Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 202525. Loka Ranskan Iltalehdessä otsikko "Cammottava Le Densen baqotti tytön rhiisuutumaan ilqoshilleen"
Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 202525. Loka Isä-vainaa vei joskus jonkun kreikkalaisen virka vieraan saunaan. Kerto kreikkalaisen olleen lähes paniikissa ja peitellen kalleuksiaan käsillä ja liikkuneen tiloissa aina selkä sunnilleen seinää vasten. Varmaan veteli kauhulla jotain homo skenaariota 😁 Muokattu: 25. Lokakuuta, 202525. Loka, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 202525. Loka Eikös sauna ole jossain maissa lähes synonyymi jollekin paheelliselle...? ChatGPT kertoo: Esimerkiksi Ranskassa ja Saksassa ”badehaus” tai ”étuve” tarkoitti usein paikkaa, jossa tarjottiin sekä peseytymistä että eroottisia palveluja. Tämän vuoksi katolinen kirkko suhtautui kylpemiseen epäluuloisesti, ja monissa maissa saunat jopa kiellettiin moraalisyistä. Nykyäänkin joissain maissa ”sauna” -nimikettä käytetään bordelleissa tai eroottisissa hierontapaikoissa (esim. ”sauna club” Saksassa tai Itävallassa). No niin, tämähän povaa yhä loistavampaa onnistumista ranskalaisen tutustuttamisessa saunaan !!
Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 202525. Loka Kirjoittaja 4 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Isä-vainaa vei joskus jonkun kreikkalaisen virka vieraan saunaan. Kerto kreikkalaisen olleen lähes paniikissa ja peitellen kalleuksiaan käsillä ja liikkuneen tiloissa aina selkä sunnilleen seinää vasten. Varmaan veteli kauhulla jotain homo skenaariota 😁 Faija taas kertoi joskus vieneensä ulkomaalaisen yritysvieraansa kunnon löylyihin. Mittari näytti hieman vajaa sataa, kun hän alkoi pelottelemaan, että jos lämpötila vähänkin kohoaa, hiki alkaa kiehumaan ihon pinnalla. Vieras lähti äkkiä suihkuun kuulemma.
Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 202525. Loka ^Asiasta kukkaruukkuun: kai sulla on mämmiä ja mustaa makkaraa varattuna ulkomaan vieraalle? Sillikin voi olla kova sana.
Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 202525. Loka Kirjoittaja Mämmi, mustamakkara ja rössypottu ajateltiin skipata. Mutta tänään tarjottiin jo pannaria. Hernaria tehdään myös joku päivä samoin kuin ostetaan karjalanpiirakoita ja tehdään makaronilaatikkoa. Runebergin torttua olen myös luvannut tehdä. Tai oikeestaan jo tein viikko sitten ja niitä odottaa nyt pakkasessa.
Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 202525. Loka Juuri lämpiämässä, kohta on valmista, ehtii passelisti istahtaa parturoitavaksi.
Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 202525. Loka Kirjoittaja Niin tai kaalikäärykeitä ja puolukkahilloa! En ole vain koskaan tehnyt niitä itse. Taidan tyytyä itse tehtyihin pinaattilettuihin ja puolukkahilloon. Meidän perheessä niitä kukin pyörittelee itse rullaksi ja laittaa valitsemiaan seuraavista täytteistä: puolukat, raejuusto, tonnikala ja punasipuli. Itse laitan kaikkia. Eikun nyt muistan. Poronkäristystä, puolukoita ja perunamuussiahan meidän on tarkoitus myös tarjota! Ja asiaan. Ja saunassa tosiaan käytiin tänään. Ihan hyvin neideillä kai meni. Kovin paljoa eivät kuulemma löylyä kyllä viskoneet. Ensimmäinen kerta vieraallemme kuulemma. Itse kävin perheen poikien kanssa sitten perään ja jäähdyttelytauolla partsilla heitettiin hetki dartsia. Tavallaanhan oli aika lämmin mutta pieni tuuli ja hyvin kostea sää teki sen ettei pyyhe lanteilla kauaa tarjennut.
Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 202526. Loka Ranskalain tuli eka kertaa Suomeen ja mitä suomalaiset teki? Hilasivat heti ensteks saunan lauteille piestäväksi (vasta olisikin ollut jo kova sana!) 😁 No, siitä eteen päin suomalaiseen kulttuuriin ja sen outouksiin perehtymin onkin jo silkkaa helppoutta 🤭
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään