Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lämmitätkö saunan tänään?

Featured Replies

Kirjoitettu
48 minutes ago, alpensau said:

Saatan arvata saunojen lukumäärän teidän (bici74) kylässä. Ei silti, kiviseinäinen vois pärjätä kovassakin seurassa.

Arvasit jetsulleen oikein! 😁

Löylyhuoneessa on tosiaan kolmen seinän takana lähes metri kiveä mutta mä luulen että tiilimuuri + Sauna-Satu ja muut saunan seinien materiaalit pitävät itse kivet viileinä. Varsinaisessä kämpässä meillä on samanlaiset seinät ilman eristeitä ja seinät alkavat lämpenemään kun takkaa on huudatettu 24 tunnin verran. Pysyvät tietysti sitten lämpiminä pitkään.

• Viestejä 126
  • Katselut 5.9k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• En tänään mutta viikonloppuna otetaan ekat löylyt mun brand-new saunasta. Koekäytettiin toissa viikolla ja ensi viikonloppuna sitten vakava tavoite kiivetä lauteille asti. Vähän isohan siitä tuli (L-m

• En, mutta viime viikolla tuli viitenä päivänä lämmitettyä. Hyvä siitä tuli vaikka itse sen rakentamiseen osallistuinkin 😁

• Ranskan Iltalehdessä otsikko "Cammottava Le Densen baqotti tytön rhiisuutumaan ilqoshilleen"

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
On 12/16/2024 at 1:24 PM, bici74 said:

Löylyhuoneessa on tosiaan kolmen seinän takana lähes metri kiveä mutta mä luulen että tiilimuuri + Sauna-Satu ja muut saunan seinien materiaalit pitävät itse kivet viileinä. Varsinaisessä kämpässä meillä on samanlaiset seinät ilman eristeitä ja seinät alkavat lämpenemään kun takkaa on huudatettu 24 tunnin verran. Pysyvät tietysti sitten lämpiminä pitkään.

No niin, sauna kokeiltu. <omakehu>Oikein toimiva siitä tuli</omakehu>. Lämpenee tosin hitaammin kuin osasin odottaa, johtuneeko sitten niistä kiviseinistä vai omasta varovaisuudesta - tieda häntä. Ulkona oli lämpötila nollan korvilla eikä itse raunarakennusta muuten oltu lämmitetty, sekin varmaan vaikuttaa.

Tammikuun ensimmäisellä viikolla on lomaa ja silloin teen viimeistelytöitä.

OnTopic: ehkä.

Kirjoitettu

Kyllä sillä lähtölämpötilalla on suuri merkitys. 
Meillä hirsisaunassa huomaa heti tuon eron kesäiseen jos ollaan liikkeellä keväällä tai syksyllä.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Mä pesin eilen saunan lauteet, lattian ja viemärikaivon. Lauteet lähtikin irti suureksi yllätyksekseni mikä helpotti hommia. Laudepuiden uusiminenkin tulee tarvittaessa käymään helposti. Tukipuut alla näyttivät erittäin hyväkuntoisilta eli niitä ei tarvii uusia. Istuinlauteet ja ne millä jalat on eli keskilaude oli tosiaan mahdollista nostaa ylös ja pois ja pesin ne suihkun puolella. Nää pitkittäiset (syvyyssuuntaiset) isyuinlaudat ovat alta kiinni kahdessa poikittaisessa eli lauteiden levyisessä puurimassa. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ja en usko, että saunon tänään. Eilen saunoin puhtaassa saunassa. Huomenna aattona en ehkä sauno ellen aamulla innostu puuronkeiton ohessa. Illalla se on toki mahdollista sitten tosi myöhään vieraiden lähdettyä arviolta puolilta öin. 

Kirjoitettu

En, edelleen toimii tilapäisenä varastona, kuten viimeiset kohta 20 vuotta jo toiminut.

• 3 weeks later...
  • 1 month later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

No en itse mutta soitin vaimolle,.että laittaa saunan lämpiämään. Itse hain kaupasta 2 olutta ja pienen (tai en sitä ainakaan ihan sitä suurinta) sipsipussin.

Kirjoitettu

En, koska myöhään töissä ja lähipiirin naisväki viettää teatteri-iltaa. Siirretään suosiolla huomiselle.

Kirjoitettu

Tuli saunottua, on siinä puukiukaassa vaan enemmän tunnelmaa kun sähkiksessä, voi kuunnella puiden rätinää ja tulen loimua löylyjen välillä, olispa itselläkin puulämmitteinen sauna.

Kirjoitettu
19 minuuttia sitten, Nickname kirjoitti:

Tuli saunottua, on siinä puukiukaassa vaan enemmän tunnelmaa kun sähkiksessä, voi kuunnella puiden rätinää ja tulen loimua löylyjen välillä, olispa itselläkin puulämmitteinen sauna.

Tää on totta. Heitettiin sähkökiuas luiskaan kun tehtiin sauna/pesuhuoneremppa taannoin, ei ole harmittanut. Eikä pienehkön saunan lämmittäminen ole kovinkaan kummoinen projekti, jos vertaa vaikka siihen sähköiseen. 

Kirjoitettu

^ Vastaava projekti vakavassa harkinnassa seuraavan remontin osuessa tuolle alueelle.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.