Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tekoäly

Featured Replies

• Viestejä 317
  • Katselut 21.9k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• mä kysyin: Olen pahoillani, että tunnet näin. On tärkeää muistaa, ettet ole yksin, ja että vaikeisiin hetkiin on olemassa apua. Jos et jaksa, on täysin oikein ja hyvä pyytää tukea. Ystävien, perh

• Kysyin kuvitteellisen henkilön nimissä ammatinvalintaohjeita chatGPT:ltä. (Jos tämä muistuttaa jotakuta todellista henkilöä, pahoittelen mahdollista röyhkeyttäni ja lupaan tarvittaessa mennä kuusen ta

• Täällä meillä tekoälyltä kysyttiin jotta mistä saisi huumeita ja vastaus oli tyyliin "en vastaa koska huumeet ovat pahasta ja rikollista". Sitten kun kysyttiin että mitä paikkoja pitäisi välttää jos e

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Niin siis oliko tää "tekoälyjuttu" se kun nahkiainen ei ole kala vaan lintu ja kirjosieppo, ja Cowichan lamprey on Lampetra richardsoni? 
Ei kyllä kovin paljoo ole sillä tekoälyllä tietoa, ainakaan nahkiaisista.

Kirjoitettu
11 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Niin siis oliko tää "tekoälyjuttu" se kun nahkiainen ei ole kala vaan lintu ja kirjosieppo, ja Cowichan lamprey on Lampetra richardsoni? 
Ei kyllä kovin paljoo ole sillä tekoälyllä tietoa, ainakaan nahkiaisista.

Chatgpt:n yksi ongelma on se, ettei sillä itsellään ole pääsyä nettiin. Puutaheinää tulee helposti. Kysyin neuvoa vahvan sorkkahoitotelineen materiaaliksi. Tuo ehdotti mm. betonia.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Joo, kielimallihan toi on ja jo nyt olen kuullut firmojen palkkaavan henkilöitä syöttämään noille oman firman tuotteiden (tai niiden yksilöllisten ominaisuuksien mukaisia) mainoslausahduksia, koska noi mallit ottavat oppia kaikesta, mitä sinne kirjoitetaan.

Kirjoitettu

Kaveri on ihan hurahtanut tähän ChatGPT:hen ja saarnaa päivästä toiseen kuinka se korvaa suurimman osan toimistotyöläisistä parin vuoden sisään. Alkaa olla vähän raskasta kuunneltavaa.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Suurinta osaahan se ei korvaa, mutta kyllä monet hommat tulevat muuttumaan sisällöltään.  Huolissani olisin, jos oma homma olisi puhtaasti jonkun geneerisen tekstin tuottamista / yhteenvetämistä , mutta jos askareet sisältävät mitään käsin tehtävää , sttrategista suunnittelua tai jotain vastaavaa, niin tekoäly pysyy kyllä rengin asemassa.

Itse käytän tuota lähinnä normaalien hakujen sijasta silloin, kun pitää kaivaa joku eksoottisempi kaava exceliin / power queryyn tai vastaavaan. Toi botti yleensä listaa homman aika hyvin steppeihin ja monesti ne ovat jopa oikein.  Useimmiten kaikki ei mene ihan kohdilleen, mutta sen vastauksesta saa jonkun ahaa-elämyksen, jonka perusteella itse osaa viimeistellä homman OK.

Kirjoitettu

Ainakin nyt tuo tyrii niin paljon,että mietin kuka tarvii tollasta? Siis jossei tekstiä tule yhtään luonnostaan, okei, mutta ittelle on melkein isompi vaiva tarkastaa ton tekemä jorina, kun kirjoitella suoraan itse. Ei osannut ratkaista kolmannen asteen yhtälöä, mutta pokkana tarjosi vastauksia. Siis vääriä. Koodi kirjoitteli vähän sinne päin, näytti hyvältä mutta ei ollut sitä mitä tilattiin. Tulee mieleen että jos toi nyt jonkun korvaa, saa korvatakkin näin "laadukkaan" työntekijän. 

Asia tosin voi muuttua, kun noi oppivat niin luotettaviksi että todennäköisempää on itse tehdä virhe niin sittenhä toi on ihan hyvä. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Joo, lähinnä tuollaisia markkinatekstejä ajattelin...  Esim tuon alla olevan pyyntölauseen kanssa meni ehkä 10sek, mutta tota diipadaapaa... eiku siis... korulauseita olis pitänyt ponnistella paljon kauemmin... 😉

image.thumb.png.10a72dc0ae9d89fcf8ad35f9a823388f.png

Kirjoitettu

Ehkä se on noihin hyvä. mä pyysin englanniksi kirjoittamaan kirjeen ystävälleni ja tuli kyllä parempaa engelskaa kuin multa 

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Ja kun ajattelin ruveta koodariksi. Ne kun kuuluu tienaavan hyvin.

Pitkä kokemuskin on pohjalla, Basic, TurboPascal, Assembly, C+, VisualBasic.

If then, äkkiäkös tuosta olisi loikannut vaikka Sappia vääntämään.

Kirjoitettu

^^Onkohan sen tekälyn tuottama koodi GPL lisenssoitua? Jos se on opetettu näyttämällä sille avointa koodia, niin sehän saattaa kopioida sitä.

Kirjoitettu

Youtuben algoritmi suosittelee mulle lintujen ääniä 😁 Mistähän se tuollaisen yhteyden keksi ?  Entä jos klikkaan netissä Aljazeeraa, niin saanko suposta perääni oman nimikkoagentin ?

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

https://www.tivi.fi/uutiset/chatgptn-kehittaja-tekoalyyn-tulisi-suhtautua-kuin-ydinvoimaan-yhtio-ottaa-mallia-wikipediasta/458aa0e1-1214-47c3-99e9-a8eb03ac4f0a

Lainaa

Brockmanin mielestä tekoälyn kehitystä valvomaan olisi hyvä perustaa maailmanlaajuinen kattojärjestö, hieman samaan tapaan kuin ydinenergian turvallista käyttöä valvova Kansainvälinen atomienergiajärjestö IAEA. Vastaava tekoälyjärjestö voisi asettaa tekoälyn käytölle rajoitteita, valvoa turvallisuusstandardeja ja pitää kirjaa laskentatehon käytöstä.

Kirjoitettu

Eli mukailtu lausahdus "tekoälyn käyttö sallittua" huudahduksena tuleivaisuudessa olisikin väärä.... 

Kuulin just teorian että noita rajoitteita ja kieltoja ovat kovasti pistämässä ne tahot, jotka jäävät kehityksessä jälkeen... kiva torpata kaverin kehitys.

Kaikki vaan vapaaksi, tekoäly ja ydinvoima, kukin käyttäkööt miten lystää :D . 

Suomessa varmaan tulee ainakin joku rekisteri, jossa on maksu, mikäli haluaa käyttää tekoälyä :D 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.