Jump to content
IGNORED

Tekoäly

Recommended Posts

Niin siis oliko tää "tekoälyjuttu" se kun nahkiainen ei ole kala vaan lintu ja kirjosieppo, ja Cowichan lamprey on Lampetra richardsoni? 
Ei kyllä kovin paljoo ole sillä tekoälyllä tietoa, ainakaan nahkiaisista.

11 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Niin siis oliko tää "tekoälyjuttu" se kun nahkiainen ei ole kala vaan lintu ja kirjosieppo, ja Cowichan lamprey on Lampetra richardsoni? 
Ei kyllä kovin paljoo ole sillä tekoälyllä tietoa, ainakaan nahkiaisista.

Chatgpt:n yksi ongelma on se, ettei sillä itsellään ole pääsyä nettiin. Puutaheinää tulee helposti. Kysyin neuvoa vahvan sorkkahoitotelineen materiaaliksi. Tuo ehdotti mm. betonia.

Joo, kielimallihan toi on ja jo nyt olen kuullut firmojen palkkaavan henkilöitä syöttämään noille oman firman tuotteiden (tai niiden yksilöllisten ominaisuuksien mukaisia) mainoslausahduksia, koska noi mallit ottavat oppia kaikesta, mitä sinne kirjoitetaan.

Kaveri on ihan hurahtanut tähän ChatGPT:hen ja saarnaa päivästä toiseen kuinka se korvaa suurimman osan toimistotyöläisistä parin vuoden sisään. Alkaa olla vähän raskasta kuunneltavaa.

Suurinta osaahan se ei korvaa, mutta kyllä monet hommat tulevat muuttumaan sisällöltään.  Huolissani olisin, jos oma homma olisi puhtaasti jonkun geneerisen tekstin tuottamista / yhteenvetämistä , mutta jos askareet sisältävät mitään käsin tehtävää , sttrategista suunnittelua tai jotain vastaavaa, niin tekoäly pysyy kyllä rengin asemassa.

Itse käytän tuota lähinnä normaalien hakujen sijasta silloin, kun pitää kaivaa joku eksoottisempi kaava exceliin / power queryyn tai vastaavaan. Toi botti yleensä listaa homman aika hyvin steppeihin ja monesti ne ovat jopa oikein.  Useimmiten kaikki ei mene ihan kohdilleen, mutta sen vastauksesta saa jonkun ahaa-elämyksen, jonka perusteella itse osaa viimeistellä homman OK.

Ainakin nyt tuo tyrii niin paljon,että mietin kuka tarvii tollasta? Siis jossei tekstiä tule yhtään luonnostaan, okei, mutta ittelle on melkein isompi vaiva tarkastaa ton tekemä jorina, kun kirjoitella suoraan itse. Ei osannut ratkaista kolmannen asteen yhtälöä, mutta pokkana tarjosi vastauksia. Siis vääriä. Koodi kirjoitteli vähän sinne päin, näytti hyvältä mutta ei ollut sitä mitä tilattiin. Tulee mieleen että jos toi nyt jonkun korvaa, saa korvatakkin näin "laadukkaan" työntekijän. 

Asia tosin voi muuttua, kun noi oppivat niin luotettaviksi että todennäköisempää on itse tehdä virhe niin sittenhä toi on ihan hyvä. 

Joo, lähinnä tuollaisia markkinatekstejä ajattelin...  Esim tuon alla olevan pyyntölauseen kanssa meni ehkä 10sek, mutta tota diipadaapaa... eiku siis... korulauseita olis pitänyt ponnistella paljon kauemmin... 😉

image.thumb.png.10a72dc0ae9d89fcf8ad35f9a823388f.png

• 2 weeks later...